Welke stad in Thailand bezoek jij het liefste en waarom is dat zo?
U kunt hieronder je favoriete stad plaatsen eventueel voorzien met wat uitleg!
Nou ik heb mijn hart verloren aan Chiangmai,het zal wel iets te maken hebben omdat ik daar vroeger in Wat Doi Suthep in het huwelijksbootje ben gestapt!
Kunnen we elkaar de hand schudden George want ook ik ben verslaafd aan Chiang Mai.
Kom er nu 7 jaar en verveeld nooit en ontdek nog regelmatig nieuwe dingen aldaar, ben net weer terug van een 3 weeks verblijf daar en omdat het enorm kriebelt en ik gelukkig nog veel dagen heb staan vertrek ik volgende week donderdag weer voor 18 dagen naar Chiang Mai.
Ik denk het grootste voordeel van CM is voor mij dat het toch een redelijk groote stad is maar dat je na een 10 minuten op je brommer midden in de prachtige natuur kan zitten.
Olav
Nakhon Ratchasima bezoek ik het vaakst en op dit moment ook wel het liefst.
Puur daar mijn vrouwtje er vandaan komt.
Daarnaast moet ik nog heel veel steden, waaonder ChiangMai in februari, ontdekken.
:chin:Bangkok heeft ook wel wat maar Phitsanulok dat is mijn stad niet te groot maar toch veel tebeleven.
ps Petchabun reken ik dan maar als dorp:wink:
Ondanks dat ik nu in Bangkok woon en het een heerlijke stad vind die nooit verveelt, is het niet mijn favoriete stad. M’n grote favoriet blijft toch Udon Thani. In 2004 kwam ik er voor het eerst om de ex-schoonfamilie te bezoeken die er in de omgeving woont. Sindsdien kom ik er elk jaar terug, ook nu de liefde over is. Udon voelt als ‘thuis’…heerlijk vertrouwd, gezellige sfeer en niet zo druk als Bangkok. Met kerst was ik er weer en ik denk dat ik op korte termijn alvast een hotelletje ga vastleggen voor Songkran
Bangkok , ik zou er wel willen wonen. Je hebt er alles wat ik leuk vind. Oude stad, nieuwe stad, goedkoop eten , duur eten . Uitgaan in alle facetten enz enz. Nog altijd na ongeveer 10 jaar Thailand / Bangkok blijf ik altijd weer nieuwe ontdekken. Maar de smog en hitte in bepaalde maanden zijn toch echt soms niet prettig. :dag:
Het is een moeilijke keuze maar ik denk toch BKK met als een zeer goede 2e koh samet is wel geen stad maar toch.
Zonder twijfel Bangkok! Deze stad heeft mij alles te bieden en weet me iedere keer weer te verassen
Zonder twijfel Bangkok op de eerste plaats. Daar raak je niet uitgekeken. Daarna komen Chiang Mai, Khon Kaen en Chiang Rai…
Moeilijk om een keus te maken, ik kies voor de wereldstad Bangkok, die stad heeft alles om een verblijf prettig te maken.
Voor de rust ga ik voor Surin.
Chiang Rai, hier komen wij compleet op ons gemak. Klein, gemoedelijk stadje waar alles te vinden is. Mooie streek om met de brommer door te tjeezen, lieve mensen, lekker eten,…
er van uit gaande dat Ao Nang een dorp is (al groeit het wel snel) twijfel ik erg tussen Bangkok en Chiang Mai beide steden hebben heel veel te bieden en in Bangkok kan je jezelf 24 uur per dag vermaken oo vele verschillende manieren maar toch kies ik voor het rustigere Chiang Mai en dan vooral door de schitterende omgeving waar je vele verschillende activiteiten kan hebben van jungle trekkings tot zip lines en nog veel meer, te veel om kort te omschrijven
Sorry, Deer, Chiang Mai, zonder twijfel Chiang Mai. Voor mij is CM de ideale uitvalsbasis om te touren en te trekken. Een halfuurtje rijden en je zit weer in niemandsland en 's avonds thuiskomen in een bruisende stad.
Op een tweede plek? Misschien Chiang Rai of Pai, Mae Hong Son, Khon Kaen…
Voor Deer zou het Bangkok moeten zijn, waar ze werkt, of Khon Kaen, waar ze vandaan komt. Maar niet CM, waar mn ex (groot woord) woont…