Veel Nederlanders reizen ieder jaar naar Thailand. De een om lekker de zon op te zoeken en de ander om rond te reizen. Maar wat is jouw favoriete stad in Thailand?
Maak een keuze uit de bovenstaande peilingsopties en licht je antwoord hieronder toe.
Nou Jeroen het Noorden (Chiangmai) is een absolute must voor wie naar Thailand reist. Het is een regio van bergen en bergvolkeren, van jungle en adembenemende vergezichten.
Zelf heb ik dit prachtig gedeelte van Thailand leren kennen in het jaar 1979.
Ben zelf boeddhistisch getrouwd geweest in de meest bekende tempel van Chiangmai,namelijk de Wat Phrathat Doi Suthep.(zie foto hieronder)
Natuurlijk zijn er ook andere steden waar ik goede herinneringen aan heb overgehouden.
Bevoorbeeld Buriram in het Noord Oosten van Thailand met zijn legendarisch "Prasat Hin Khao Phanom Rung”, één van de meest indrukwekkende Khmer tempels in Z.O. Azië.
In alle opzichten is dit een bijzonder gebied dat nog niet door het toerisme is ontdekt en zeer rijk is aan cultuur, vooral uit de oude Khmer periode
Ik heb deze regio leren kennen via mijn ex- vriendin,het valt me op dat de mensen meer vriendelijker en behulpzamer zijn dan in de groot steden zoals Bangkok en Chiangmai.
Regelmatig vragen de mensen me 'savonds mee te eten en te vertellen over het leven van de farang in al zijn facetten (rijkdom,werk,etc…)
Euch…link?
Je kan bovenaan in de peiling aanvinken de steden waar je al ben geweest.
Eventueel kan je hieronder iets zeggen over je ervaringen! (Bangkok, Chiangmai… etcetera)
Slechts één stad opnoemen kan ik niet…er zijn meerdere steden in Thailand die ik tot mijn favorieten reken…
Allereerst natuurlijk mijn huidige woonplaats Bangkok.
Hoewel sommige bezoekers blij zijn als ze de hoofdstad na een aantal dagen weer kunnen verlaten, vind ik het een geweldige stad. Het leeft hier 24/7 en je hoeft je er nooit te vervelen, dus ook niet als je hier al jaren woont.
Shopping malls met honderden winkels, tientallen restaurants, bioscopen, je kunt er uren rondlopen… Honderden tempels waarvan de gemiddelde toerist slechts de paar bekendste bezoekt. Eten, altijd en overal te krijgen, de hele dag door, zelfs midden in de nacht kan je altijd wel iets vinden. Grote markten, kleine marktjes, versmarkten, avondmarkten, blijft leuk om hier overheen te slenteren. Nee, Bangkok is geweldig, helemaal als je een beetje van de gebaande paden af gaat…
Udon Thani, heerlijke relaxte stad in het noordoosten waar ik vanwege mijn ex-verloofde in het verleden regelmatig geweest ben. Tijd om weer eens terug te gaan en avondje bij Mr Tong’s door te brengen.
Ayutthaya, het laatste jaar veel tijd doorgebracht en toch altijd een verademing om hier voor een aantal dagen te zijn, weg uit de drukte van Bangkok. Prachtige tempelruines, die ook 's avonds als ze verlicht zijn, zeker de moeite waard zijn, paar leuke nachtmarktjes waar je heerlijk kunt eten…
En last but not least, Khanom, in de zuidelijke provincie Nakhon Si Thammarat, al denk ik niet dat ik Khanom een stad mag noemen. Rust, rust, rust, een prachtige omgeving en kilometers lange stranden waar nog maar weinig toeristen komen. En als je elke dag toeristen op bezoek krijgt, vind ik een aantal dagen vrijwel toeristenloos in Khanom altijd heerlijk
Mijn woonplaats Trang. Niet omdat dit zo’n bijzondere plaats is met legio bezienwaardigheden en dergelijke, maar ik leef hier erg naar mijn zin. En wanneer ik behoefte heb om naar elders in Thailand te reizen, bijvoorbeeld naar een of meerdere van de in de vraag genoemde plaatsen, is er in principe niets wat mij daarvan weerhoudt.
Ik reis dan ook regelmatig naar in ieder geval Bangkok en andere bestemmingen hier in Thailand.
Dan zal ik eerst mijn haren laten groeien als ik jou was, Mr Tong’s bar is tegenwoordig een kapsalon…
Udon Thani krijgt hier mijn stem, ik woon hier nu 5 jaar met veel plezier. Echter zijn er wel andere plaatsen welke ook mijn stem hadden kunnen krijgen (maar ik stem maar op 1)
Nong Khai is ook een heerlijke stad. Maar ook Bangkok en Phuket vindt ik heerlijk om te verblijven, en dan op phuket zo’n beetje overal behalve Patong Beach.
Hahahaha, dat meen je niet 555+
Het is ook al jaren geleden (helaas) dat ik voor het laatst in Udon was, maar vele gezellige avondjes bij Mr Tong’s gehad destijds. Zonde dat ie weg is. Wordt tijd dat ik weer eens een paar dagen naar Udon ga…