Wat zouden de mensen zeker moeten bezoeken als ze rondtoeren in het Noorden van Thailand?
U kunt hieronder allerlei tips plaatsen ivb:bezienswaardigheden Noorden van Thailand!
gegroet:georgessiam:chin:
Mae Salong-Chiang Dao-Mae Hong Son-Soppong allemaal bestemmingen die net iets anders zijn en waar je weinig farangs tegen komt ; eigenlijk zou ik dit dus beter niet aanbevelen lol2 )
Idd, Mae Hong Son…alweer veel te lang geleden dat ik daar eens geweest ben… Kan me nog herinneren dat ik de landing in Mae Hong Son spectaculair vond…prachtige landing op die kleine airport tussen de bergen…
Chiang Mai is denk ik wel de grootste must-see in het noorden van Thailand, met bijvoorbeeld Wat Doi Suthep en de Sunday Nightmarket.
De laatste keer dat ik in Noord-Thailand was ben ik twee dagen in het Nationaal Park Doi Inthanon geweest, ook de moeite waard en weinig farang gezien daar.
Wat Rong Khun even buiten Chiang Rai is een compleet witte tempel, erg gaaf om te zien.
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.