Aanrader in het Noorden van Thailand?

…nog een vraagje :slight_smile:

Wat is, naast Chiang Mai en Chiang Rai, nog meer een aanrader om een aantal dagen te verblijven in het noorden van Thailand? Liefst ergens tussen Bangkok en Chiang Mai in…

Hoor graag jullie tips!

Jennifer

ayuthaya of sukothai, phitsanoluk.
en andere plaatsen in het noorden pai en mae hong son

Tussen Bangkok en Chiang Mai in… zijn de volgende plaatsen ook zeker leuk om te bezoeken:

Ayuthaya, Sukhothai, omgeving Mae Hong Son en Pai

Succes met de voorbereidingen en veel plezier!!

Groetjes :wereld:

ha ha, bijna tegelijk gepost en ook nog dezelfde plaatsen…
achja geeft wel aan dat het dus ook echt aanraders zijn :wink:

Nong Kai

ja nong khai ook

drie landenpunt

Niet tussen Chiang Mai en Bangkok in, maar wel een aanrader en ook al genoemd door de andere Thailand-fanaten hier: Mae Hong Son !

kan me alleen maar aansluiten bij wat andere reeds al aanraden als je die plaatsen gaat bezoeken weet ik zeker dat er weer een thailand verslaafde bij is gekomen

wauw! super bedankt voor de tips :slight_smile: genoeg opties dus komt helemaal goed!!

nog 1 ding: als we helemaal naar het uiterste noorden gaan (Chiang Rai, Mae Hong Son ed) moeten we ook iets tegen malaria hebben toch? Gaan morgen ook naar de GGD, dus daar vraag ik het ook, maar ben ook benieuwd hoe jullie dat doen…

ik ben geen ggd-er, maar dat hoeft niet.

nee hoor is niet nodig, iig dit zei onze huisarts vorig jaar. “thailand is malaria vrij”

Al die genoemde plaatsen zijn 100% het bezoeken waard. Doen.

groet,
Ton

nee niet nodig thailand is malaria vrij

Hallo Jen.

Zoals hier boven is beschreven heerst er geen Malaria, maar ik zou wel als je het nog niet gedaan hebt je te laten vaccineren tegen D.T.P en Hepatitis A want je weet maar nooit.
Voor de mugjes die er overal zijn zou ik een goede muggen spray of melk meenemen en voor als je in de avond weg gaat lichaam bedekkende kleding aan doen zoals een lange broek en shirt met lange mouwen.
Het zal niet meevallen met die warmte.

Groet.

Hallo Jen,

Aanraders: Zoals genoemd Phitsanulok, je kunt daar in een restaurant eten waarin je zelf de maaltijd moet vangen. Klinkt ongelofelijk, maar is echt waar.

Er bouwen 's avonds rond vijf uur een paar restaurants op tegen de rivier aan, vlakbij de “clock-tower”. Deze serveren “Phak boeng loy faa”, letterlijk “vliegende moerasgroente”.
Dit is moeraskool, een soort spinazie, met wat knoflook gewokt. Dit wordt dan in een soort
katapult gegooid en de lucht in geslingerd, waarna jij het mag vangen.
Hilarisch ! Je kunt ook eerst kijken, en dan pas eten.

Verder vind ik Mae Sai een aanrader, deze plaats ten noorden van Chiang Rai, heeft een leuke grensmarkt met veel Birmese artikelen. Ook kun je bij Top North Hotel de berg beklimmen voor mooie uitzichten. Grens-hoppen naar Birma kun je ook, je mag de brug over, bedenk wel dat het geld dat dat kost ten goede komt aan het foute regime. Tevens moet je je paspoort inleveren, en voor zonsondergang terug zijn. Ook aan die kant is er een grensmarkt, dan met veel Chinese ( illegale kopien !) artikelen. Je krijgt bij terugkomst in Thailand automatisch gratis een visum voor weer 30 dagen Thailand. Kan handig zijn als je een langere vakantie hebt.

"Je krijgt bij terugkomst in Thailand automatisch gratis een visum voor weer 30 dagen Thailand. Kan handig zijn als je een langere vakantie hebt. "

dit klopt niet je krijgt nu een 15 dagen visum.

Hallo,

waar ik ook goeie verhalen over gehoord heb in het noorden is Pai schijnt erg leuk en mooi te zijn.

gr van Moira

ja pai is erg leuk, mooie omgeving maar in vakanties en weekenden heel erg druk met thai.