Chiang Mai is een bijzondere stad wat u absoluut ook zo zult ervaren als u er een keer bent geweest. De stad zelf, maar ook de natuur er om heen zijn fenomenaal en mooier dan de rest van Thailand. Jaarlijks komen duizenden toeristen naar deze stad die in snel tempo aan het moderniseren is.
Chiang Mai kent zo ongelooflijk veel tempels dat we deze niet allemaal gaan beschrijven. Een rijtje met de meest interessante is: Wat Doi Suthep, Wat Chedi Luang, Wat Suan Dok etc…
Andere bezienswaardigheden in een notendop :Chiang Mai Zoo,Night Safari,San kampheng hotsprings,Doi Inthanon,Mae Sa Elephant Training Centre etc…
Winkelen is één van de hoogtepunten tijdens je verblijf in Chiangmai,zo vind je vele avondmarkten alsook kan men lekker eten in verschillende buitenlandse restaurants alsook aan een kraampje.
Ook heeft Chiangmai een bruisende nachtleven,livebands, discotheken, jazzclubs,muziekcafe’s, theater, cabarets…
Geef hieronder je positieve alsook je negatieve reacties wat betreft Chiangmai !
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties,bezienswaardigheden etc…
Ik ben pas 1 maal in Chiang Mai geweest, voor 4 dagen en dat was pas tijdens mijn 6e Thailand reis. (ja, schandalig) Maar mijn indruk was meteen positief, het is dacht ik, de 2e grote stad van Thailand, maar oh zo relax. Vooral de oude stad, die vele tempels rijk is, is heerlijk vertoeven. In de omgeving kun je veel uitstapjes maken. En vergeet die bekende night market, maar ga naar bv de Sunday night market, met souveniers, handwerk, optredens enz. met veel locale mensen en toeristen in een fijne sfeer.
Ik ga zeker nog eens terug naar Chiang Mai, maar dan langer om bv ook naar Pai enz, te gaan!
Qua inwonersaantallen schijnt dit niet zo te zijn. Steden als Hat Yai en Nakhon Ratchasima schijnen meer inwoners te hebben dan Chiang Mai.
On topic: ik vind Chiang Mai een erg relaxte stad en een verademing als je Bangkok gewend bent. Leuke restaurantjes, voldoende te doen, zowel overdag als in de avond, en erg geschikt als uitvalsbasis om uitstapjes in de omgeving te maken.
Helaas is het nu weer de tijd van het jaar en schijnt er al een aantal dagen een behoorlijk rookgordijn te hangen in de stad wat een jaarlijks terugkerend fenomeen is.
Qua inwonersaantallen schijnt dit niet zo te zijn. Steden als Hat Yai en Nakhon Ratchasima schijnen meer inwoners te hebben dan Chiang Mai.
Je hebt gelijk Krung Thep. Ik heb nog even gegoogled. Het schijnt inderdaad niet te kloppen, niet qua inwoners aantallen en ook niet qua oppervlakte.
Ik heb gekeken bij Chiang Mai Wikitravel en de uitspraak komt af van een bekende oud-premier.
Ook ik ben er slechts 1x geweest, maar ik moet wel zeggen dat het zeker een positieve ervaring was waar ik zeker nog eens op terug kom.
Inderdaad zeer relaxed en voldoende te doen in de nabije omgeving.
Ik noemde Chiang Mai zelf ook altijd de 2e stad van Thailand, totdat ik eens een berichtje las dat dit dus niet het geval was. Laten we het er dan maar ophouden dat Chiang Mai de 2e stad qua populariteit in Thailand is, na Bangkok
Mijn daginvulling: op de bonnefooi per fiets of motor naar de natuur en het Thaise leven. Eten op straat, met als favoriete plek de Halal Street tijdens de vrijdagmarkt. 's Avonds afblussen aan de Bicycle Cocktail Bar en de openlucht bar/clubs rond de Yellow Garden.
Dit laid-back straatleven kan ik jaren volhouden :hippie:
Trouwens, vijf jaar geleden stond ik nog in het zand te hossen aan een barretje met een Thaise band… Weet het niet zeker maar toen waren de wegen ook van zand bij de stadsmuur… Tegenwoordig vind je bij stadspoort Zuid drie 7-Elevens binnen dertig meter…
Chiang Mai vinden wij heel relax, aangenaam sfeertje en het heeft beetje vanalles. In de omgeving is ook heel veel te doen voor elk van ons. Volgens mij maakt dat de stad en zijn omgeving zo populair.
Het is bovendien heel makkelijk bereikbaar met zowel bus, trein als met het vliegtuig.
Of we nog teruggaan? Geen idee, er is in Thailand nog zoveel te ontdekken! Maar als we in het noorden zijn gaan we zeker nog eens heen!
Ik ben 1x in Chaing Mai geweest, 3 dgn na onze start in Bangkok. Lekker rustig in vergelijking met Bangkok en veel goedkoper. Ontzettend lekker gegeten (zoals overal in Thailand overigens). Eerste nacht geslapen in het Imm Hotel; aanrader! Centraal gelegen, schoon, modern en goedkoop. Vanuit het hotel de stad een beetje verkend, wat tempels bezocht en de nachtmarkt bezocht (goed om daar te eten). Dag 2 een scooter gehuurd en naar Wat Phrathat Doi Suthep gereden en daarna doorgereden naar wat typische dorpjes verderop in de bergen. Vanuit Chiang Mai de jungle tocht gedaan en terug naar Phuket gevlogen. Ik vind Chiang Mai een aanrader, maar of ik nog eens terug ga…
Chiangmai is een stad met dorpsallures, ik woon hier al 6 jaar en nog steeds kom ik blij terug, we hebben ook een zaak en bijbehorend huis in Srinakarin (bangkok) en wat een teakhouten huis 40 km diep in de jungle van Chiangdao…ik ken de verschillen wel zeker.
Chiangmai is wel mijn hoofdverblijfplaats en ook de stad die ik als mijn thuis aanvoel.
Er zijn heel wat “goedkopere” restaurants rondom de stad , in de straal van route 121 zijn er honderden Thaise resto’s met al dan niet livemuziek waar je heerlijk en zeker eerlijk kunt eten…de stad is Farangland in de meeste maanden van het jaar en dan kost het dubbel.
Ook ik ben van mening, dat het in - en rondom - Chiang Mai goed toeven is. De stad en omgeving zijn een bezoek zeker waard en wie er eenmaal geweest is, zal zich waarschijnlijk voornemen, om nog vaker naar deze bestemming te reizen.
Ik ben er redelijk vaak geweest en ga er van uit, dat ik er - bij leven en welzijn - in de toekomst nog wel vaker zal komen.
Maar ik vind de bewering van Georgessiam (wiens bijdragen ik overigens altijd waardeer), de bewering waar hij schrijft:
“De stad, maar ook de natuur er omheen zijn fenomenaal en mooier dan de rest van Thailand” subjectief.
Al was het alleen maar vanwege het feit, dat ook wat dit onderwerp betreft, smaken en voorkeuren persoonlijk zijn en vaak erg van elkaar verschillen.
Maar in ieder geval…, voor hen die Chiang Mai en omgeving nog niet eerder bezocht hebben en misschien bezig zijn met het plannen van een rondreis door Thailand, Chiang Mai en omgeving zijn een aanrader.
Toen ik er in de zomer van 2007 was vond ik Chiang Mai een fijne, relaxte stad. Maar rond oud en nieuw 2013/2014 vond ik het een verschrikking. Véél maar dan ook véél te veel mensen, en in vergelijking met 2007 veel meer schreeuwerige bars en neonreclame…
Efkens buiten het centrum blijven en je gaat terug in 2007 gevoel uitkkomen…ook de kleinere hotels en gastenhuizen doen meer zaken omdat de buitenstad beter te vertoeven is en vervoer naar stad zelf is een makkie…
Btw zomer en nieuwjaar is ook een heel groot verschil teminste als je de zomer in europa en het europees nieuwjaar bedoelde…Thaise zomer en nieuwjaar zit nl in dezelfde maand
Mijn meest recente ervaring met Chiang Mai was rond kerst 2011. De tempels maakt deze stad zeker de moeite waard, mede omdat ze zo verschillend zijn. Walking street market in het weekend is heel aardig.
Voor een eerst bezoek aan het noorden van Thailand is Chiang Mai een must. Maar ik zou er niet lang blijven hangen! Hooguit 3 dagen. Ik vond Chiang Rai prettiger om te verblijven (rustiger en goedkoper) en biedt ook uitstapjes in de omgeving zoals white tempel, olifanten en waterbronnen (rustiger en minder commercieel), met een leuke night market.
Kleinere stadjes zijn vaak rustiger en aanraders, zoals bijvoorbeeld de noordwestloop met: Soppong en Mae Hong Son en per fiets of brommer naar minderhedendorpen langs de grens. Of plaatsen langs de grens met Laos.
Johan
Chiangrai is sinds 2011 ook goed aan het groeien en je komt er redelijk veel toeristen tegen, doch zoals altijd zijn de steden TE toeristisch en moet je de paden bewandelen die de meeste niet kennen.
Ook Cnx is buiten het centrum heel aangenaam en soms tot 50% goedkoper qua voedsel of zelfs gastenhuizen.
Ik ga bv graag naar Phayao met zijn heel mooi meer en aangename seafood restookes (geen toeristen), de witte tempel ben ik al verschillende malen geweest en keer op keer overlast van toeristen, Baan sie dam, in de volksmond de zwarte Tempel genoemd maar dat is een volledig verkeerde benaming…daar loop ik dan wel graag rond.
Trouwens wat nu “in” is in Chiangrai is het Singha park.
Chiangmai heeft ook van die plaatsen die je efkens uit het centrum kan vinden…