Waarom Chiang Mai?

Hoi Mensen,

Eind november ga ik met mijn vriendin een maand naar Thailand. Hiervoor zijn we ons momenteel druk aan het verdiepen in het land.

Overal (Lonely Planet, rondreizen, dit forum) zie ik Chiang Mai voorbij komen als een “must-see” tijdens de reis. Ik vraag me af waarom?

Als ik de activiteiten en highlights van deze stad/omgeving bekijk zie ik weinig dat niet op andere plekken in Thailand ook te zien is: als stad>Bangkok, jungle>Khao Sok…

Toch zal het niet voor niets zijn dat veel mensen Chiang Mai zo geweldig vinden, daarom zou ik graag eens horen van mensen die er geweest zijn wat nou Chiang Mai onmisbaar maakt in een Thailand rondreis. Het ligt namelijk nogal uit de richting als ik naar mijn huidige reisschema kijk (Bangkok > erawan national park > koh phangan > Khao Sok > Koh PhiPhi…).

Maar goed, mocht het echt zo spectaculair zijn, dan willen we het ook niet missen…
Ben daarom erg benieuwd naar ervaringen!

Gr. Dennis

Hoi Dennis, ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Chiang Mai. Geen idee dus wat ik daar zal aantreffen. Maar het trekt…vraag me niet waarom. Maar heb nu wel al van meerderen gehoord dat het daar kneuterig/gezellig is. Zoiezo kleinschaliger dan Bangkok, en dat is echt een gekkenhuis! (al trekt dat ook wel) Ik houd van de grote stad, maar Bangkok is me net iets Te. Mooi hoor, gezellig ook maar net iets Te druk naar mijn idee. Zal er dit jaar dan ook maar 2 dagen verblijven. Chiang Mai schijnt dat niet te hebben.

Maar ben benieuwd naar de verdere reacties hier. Ik ben er nog nooit geweest maar ben iig al helemaal om;)

Zou eerder zeggen laid back, tranquilo, relaxed. Vond de sfeer enorm ontspannend en heb lekker rondgehangen rond de oude stadsmuur met andere backpackers. Chiang Mai is net een soort dorp. De vrijblijvende sfeer vind ik lijken op Luang Prabang (Laos) en vind ik niet te vergelijken met een snelle metropool als BKK.

Cheers!

Waarom de roos van het noorden ? Klimaat ?
Persoonlijk vind ik Chiang Rai mooier , meer uitvalbasis naar andere…
Tempels , trekking, enorme avondmarkt te Chiang Mai …vind je ook elders ( misschien behalve de enorme avondmarkt ) volgens mij!
Ieder diertje zijn pleziertje!
Bangkok is niet te vergelijken met Chiang Mai.
Frank