Chiang Mai en omgeving.

Chiang Mai,of de roos van het noorden is in het algemeen bekend als DE stad die je niet mag missen tijdens je trip naar Thailand.Het uitgaansleven de grote hoeveelheid aan goede restaurants en de honderden attracties maken een bezoek onvermijdelijk!Iedereen heeft wel gehoord over alle bekende zaken die je gezien moet hebben als je naar Chiang Mai komt,via folders of reisboeken.Mijn interesses liggen meer in een andere richting,de meer onbekende plekken,maar in mijn ogen vele malen interessanter!Bijvoorbeeld de Temple of the four footprints,niet zo ver van mijn huis en restaurant midden in de natuur op een berg.Geweldige route er naar toe,vooral op de motor/scooter en bijna geen toeristen te bekennen.Serene rust,een pure omgeving om even een uurtje bij stil te staan.Buatong waterval,zo’n 60 km buiten Chiang Mai richting Phrao,bezoek deze waterval in het weekend,en gegarandeerd dat je in contact komt met de locale Thaise bevolking die hier in het weekend naar toe gaat met de kinderen om gezellig te picknicken!Sta je er voor open, en toon je belangstelling dan wordt je gewoon uitgenodigd om samen met hun iets te drinken, gezelligheid ten top samen,in een geweldige omgeving.
Vanaf deze waterval is het klein eindje rijden naar het stuwmeer van Mae Teang,bij de Farang ook wel bekend als het meer van Geneve!Goed restaurant aan het meer,of op het meer,te bereiken via een "longtail"Op het meer zijn diverse houseboots te vinden,welke te huur zijn voor 1 of meerdere dagen!Heerlijke plek om te zwemmem,of met een kayak het meer op te gaan.
Of een tocht per motor of scooter door het tropisch regenwoud,2 mogelijkheden 1richting Mae Kampong en het Season National Park,zo’n 220 km lange trip,of richting de Dream Court Valley totaal onbekend,maar adembenemende trip door het tropisch regenwoud en de Mae Teang River.Dan heb ik het nog eens niet over de Mae Sa Valley,daar waar alles gebeurd op toeristisch gebied,denk aan Tigerkingdom,Insektenfarm,Orchid farms,olifantenkamp,bungyjump,monkeyfarm,quadtochten,off road tochten enz.Je ziet men kan zich weken vermaken alleen al in de omgeving van Chiang Mai,ligt er aan waar je voorkeur naar uitgaat.Ben altijd bereid bezoekers dit alles, tegen een vergoeding,te laten zien.Waar het in feite om gaat is dat U met een goed gevoel over Thailand weer terug keert naar Nederland,of dat U zo onder de indruk komt van Thailand, dat U net als ik denkt wat zou ik hier graag willen wonen als ik de kans had!Als U naar Thailand gaat,kom een keertje langs U bent van harte welkom,voor een lunch, dinner of informatie.
Groeten namens Emiko en Rene Wuite
www.mountainviewrestaurant.yolasite.com

Via Wereldwijzer app

Nou Rene, het noorden van Thailand en namelijk Chiangmai moet de toekomstige bezoeker van het magische Thailand beslist gaan bezoeken.
Wanneer u kennis maakt met de stad zal u ondervinden dat er een zeer authentieke atmosfeer in de lucht hangt. Een meer aanwezige charme ten op zichte van Bangkok en het zuiden.

Helemaal mee eens,niets aan toe te voegen Chiang Mai,boeiender dan welke stad ook in Thailand in elk opzicht!

Via Wereldwijzer app