Wat houd je tegen om een nieuw leven te beginnen in het buitenland?

Wat ons tegen houd? Ons eigen huis. Wij hebben al besloten om Belgie/Nederland te verlaten en met ons gezinnetje naar Italie te vertrekken. Tuurlijk wordt het daar ook moeilijk en waarschijnlijk zwaar om te overleven. Maar onze keuze staat vast. Waarom hier blijven? Niet eens alleen te spreken over het slechte weer maar gewoon de stress, het langs elkaar heen leven, geen tijd voor ons eigen gezin, altijd wel iemand die iets van je wil of verwacht. En daar…ook keihard werken maar op ons eigen aangewezen zijn.

Voor ons is de zoektocht naar een job (liefst beheren van een B&B/agriturismo/klein hotel) prioriteit. Nadat we ons eigen huis hebben verkocht…Gedurende die periode? Italiaanse les, veel contacten leggen, veel informatie verzamelen en vooral volhouden! Onze tijd komt nog :slight_smile:

Anemiek en Martijn,

Julie zijn denk ik een stuk jonger dan dat ik ben. Ik vind het heel moedig en hoop dat jullie een goed besluit genomen hebben en wens jullie een goede toekomst toe in Italie.
Bij mij is het iets gecompliceerder en ik hoop dat er ooit voor mij ook een goede tijd komt, zonder alle stress en niet altijd iets moeten.

regels…wetten…ze moeten er zijn…maar voor ons was het niet meer bij te houden zoveel…en dan steeds die veranderingen…waarom???
nee…hier in frankrijk is alles zo oud en vertrouwd…hier is vrijheid ten top…ruimte en inmense rust…heerlijk!
we zijn er alweer 4 jaar…en genieten nog steeds elke dag van alles om ons heen.
we begleiden mensen bij hun immigratie…bieden zelfs onderdak…het zij voor langere tijd of om gewoon eens te voelen hoe het is.
nojoke@live.nl
mocht je vragen en/of hulp nodig hebben neem gerust contactop…het is misschien een hele stap…maar je krijgt zoveel terug!
gr.warm gezin!!!

Nou gewoonlijk bij de meeste mensen is geld het probleem om een nieuw leven op te bouwen in het buitenland.
Wie wil gaan emigreren denkt er vaak eerst aan het inkomen in het buitenland want je zal er toch moeten overleven. Wie een pensioen of uitkering heeft zal zich niet zo druk maken maar veel mensen die willen emigreren zijn nog jong en willen nieuwe kansen pakken en bedenken andere oplossingen om aan een inkomen te komen in het buitenland.