HoiHoi, ga niks boeken dit jaar, heb net te horen gekregen dat ik voor 4 maanden in Antalya een nederlandse reisorganisatie ga vertegenwoordigen als reisleidster deze zomer. Ben zelf nog nooit in Antalya geweest, dus als iemand mij leuke tips en dingen over Antalya, Kemer, Belek of Side kan vertellen dan hoor ik het graag!
Geertje
Hoi Geertje,
Meer dan genoeg leuke dingen te zien. Vanuit alle plaatsen kan je een boottocht of jeepsafari maken. En in Antalya en Kemer kan je zwemmen met dolfijnen.
Side is een erg leuk plaatsje. Veel ruïnes verspreid door het stadje. Heeft ook een mooi amphitheater en natuurlijk de tempel van Apollo. Vlakbij Side vind je de watervallen van Manavgat.
Ook zijn er 3 watervallen in de buurt van Antalya die een bezoekje waard zijn.
Evenals Aspendos, een antiek theater, en de ruïnes van de oude stad Perge.
Ook leuk om door de oude straatjes van Antalya te slenteren.
Vanuit Kemer kun je naar Phaselis en Olympos, beiden ruïnes. Ook zijn we van daaruit naar Myra geweest, de stad waar Sinterklaas is geboren. Staat een mooi oud kerkje. Op loopafstand van Myra heb je Demre, ook een ruïnestad met mooie graftombes. Heb je nog niet genoeg van de ruïnes dan kan je ook nog even Kekova (de verzonken stad) gaan bezoeken. Genoeg te beleven in de buurt dus, en dan heb ik vast en zeker de helft nog niet genoemd.
Wens je een hele leuke tijd toe in Turkije maar dat gaat vast en zeker lukken. Ben jaloers op je, en met mij denk ik vele anderen.
groetjes Marion
Dit voorjaar gaan we op zeker,naar Dalyan voor 15 dagen hotel club ala turca, is vorige keer ook goed bevallen en in het najaar waarschijnlijk Oludeniz , hotel Montana pine ,waar we ook al jaren komen.
Geen zin meer om reisgidsen uit te pluizen,we weten een paar goede hotels in leuke plaatsjes en die bezoeken we dan elk jaar of om het jaar.
We zoeken het niet in hele grote all in hotels maar liever in kleinere goede hotels op basis van half pension,heb je ook geen last van Russen en zuipschuiten.
Verder hebben we de hele kuststrook al bezocht en vinden we het stuk van Finike tot Fethiye het mooist en met de beste mogelijkheden voor uitstapjes.
Ik hoop dat je nog veel reacties krijgt,groeten Harry
Hallo Martijntje en Merel, ik ga ook eind april, 12 dagen, maar ik ga naar mijn ouders in Dimertas, Hotel Side Star ken ik wel, maar ik geloof dat Selami ook de hamam in Side Star Park doet, ik ga hem in ieder geval nog even bezoeken, is een goede vriend, doe hem in ieder geval de groeten als je hem ziet van Carine en Yasemin. Ook via thomascook.be kun je goed tickets boeken, lekker goedkoop, en hadden jullie airstop.be al geprobeerd?
Groetjes Carine
zo, ik ben blij dat ik ook eindelijk in deze topic mag komen !
hier komen ze:
- 23 Februari naar Belek, hotel Sillyum
- 1 Augustus naar Kusadasi waar we al jaren komen maar deze keer een ander hotel: Atinç op basis van kamer en ontbijt zodat we heerlijke turkse gerechten kunnen gaan proeven !
We hebben van de week geboekt. Gaan eind juni voor de derde keer naar Aegean Dream resort in Turgutreis (Bodrum)
. Kijken er nu al naar uit!
Wij hebben ook geboekt!
7 Juni een week naar het nieuwe hotel Grand Zaman Garden in Alanya en 15 september een week naar Aegean Dream in Turgutreis!!
Groetjes, Diamond
plannen zijn wat verandert dit jaar,eertste instantie werd het kusadasi voor de tweede maal,bij nader inzien word het nu side,hotel kahraman
30 dagen van huis,heerlijk
carlos
my country:TURKEY:
Mijn plannen zijn iets gewijzigd. Doordat ik bij een andere organisatie een baan met meer zekerheden kon krijgen gaan we niet meer naar Antalya. Waarschijnlijk gaat het Bodrum worden
Natuurlijk ook heel veel zin in!
Wij gaan 1 augustus naar Side
Hotel Club Voyage Sorgun
Wie heeft wat tips voor ons ( of foto’s) ?
alvast bedankt
Een hele goede keus Jobo,
In de bossen van Sorgun,pal aan het strand.
De Dolmus stopt pal voor de deur om te gaan naar Side of Manavgat(10 min.er is ook een taxistandplaats met vaste tarieven))
Kom er graag want het ligt 10 min.rijden van mijn huis,sprik er graag een vorkje mee want het buffet is top.
Over het strand kun je naar Side lopen maar raad je aan om daarvoor al landsinwaards te gaan voor het bezichtigen van de ruines,via een klein poortje daarachter kom je in het oude centrum.
De a la card restaurants moet je een dag van te voren reserveren via de telefoon naast de receptie;je wordt geleid door een engelstalig menu.
De appartementen liggen verspreid tussen de bomen;de paden goed verlicht savonds met duidelijke nummerverwijzing.
Tot slot:zie recensies op www.vakantiereiswijzer.nl
Groetjes,
Hans.
wij gaan met de familie 26 april een weekje naar Bodrum…
hotel samara
heb er echt zin an:) gaan er nog meer mensen rond deze tijd…??
kusjes…
Ging ik maar in die periode! Nee ik ga in Juni… Samara in Torba toch?
X
hoi hoi…ja dat klopt in torba geloof ik…
ken je het hotel??kan je er wat meer over vertellen;)
kusjes
@Nikki: Nee sorry ik ken het hotel alleen van naam… Eerste keer bodrum voor je?
X
nee dit wordt al mijn 7e keer turkije…maar mijn 3e keer bodrum:)
kusjes
Waar ben je eerder geweest in Bodrum dan? Ik ga dit jaar voor de 9e keer naar Bodrum… haha lekker aso!
x
Ik ben 2 keer in WOW bodrum resort geweest…echt een TOP hotel…waar ben jij geweest…of ga je heen?
kusjes
Ik ga naar Iskandil… voor de 7e keer… Ben ook 1 keer in Isis geweest en 1 keer in Anka…
Wow daar gaat mijn vriendje werken… Maar wil daar niet zitten. Ik haat die steile weg naar het centrum!!
X
ga je er daarom niet heen?? de weg is niet zo heel erg steil hoor…het valt wel te lopen…voor mij wel:yes: Ik zou juist daarheen gaan als mijn vriend daar zou gaan werken;);)![]()
kusjes