Marmaris, Bodrum, Alanya Help Me!

Heeeejj peepsies,

Nou, dacht heb lang geen topic meer geopend, dus bij deze HIER BEN IK WEER!!!
Het zit zo, de boeken zijn weer uit voor komende zomer en ook al ben ik er het hele jaar mee bezig nu begint het er gewoon echt op aan te komen, we gaan bijna boeken. Maar, het probleem, waar gaan we naartoe!!! Twee meiden, 21 jaar, Turkije zomer 2005. Afgelopen jaar zijn we in Marmaris geweest, super goed bevallen maar nu toch een andere plaats, maar welke???
De eisen zijn zo ongeveer, dicht bij het strand, een fijn strand, veel bars, restaurants en discotheken aan de boulevard, een ‘barstreet’ met discotheken dicht in de buurt, veel jongeren, veel winkels (en ja, ik denk dat ze dat overal wel hebben) maar waar is het het leukste en noem er meteen een paar hotels bij aub!! Het moet gewoon een beetje lijken op Marmaris, en ik moet eerlijk zeggen als ik zo in al die boeken aan het kijken ben kan ik me gewoon niet voorstellen dat het ergens net zo leuk is als in Marmaris, veel hotels liggen overal ver vandaan, of dan denk je dat ze ergens dichtbij liggen maar omdat ik neit weet hoe het er in die plaats uitziet wil ik niet de vergissing maken om ergens in een hotel te belanden dat aan het strand ligt maar van het centrum/barstreet/winkels 10km verder!!! NO WAY!!!
Wie kan me helpen??? Waar is het te doen in Bodrum, Alanya, Bitez, Gumbet… uhmm wat is er nog meer??? HEEELLPPPP!! Alvast allemaal heel erg bedankt!!! Owja als het niet teveel werk is beschrijf de plaats naar keuze dan ook een beetje, probeer uit te leggen wat waar ligt dan kan ik me een beetje een beeld proberen te vormen, I know ik ben een zeiker en ik vraag veel maar ik wil gewoon een leuke vakantie… haha erg he!!

Doei doei xx LBE miran

heeeyyy LBE!!

lang niet gesproken!! En weer een errrug leuk topic :slight_smile: Ik heb zelf geen idee naar welke van deze ik zou gaan… Ben dit jaar in Aksu geweest, maarja dat is dus idd wel een aardig eindje van de stad, winkels en disco’s (buiten die op het resort zelf) af…
Alles goed verder? Kom snel weer eens online en check de site, heb een heel verhaal geplant!!

Tja, moeilijk. Ik heb tot nu toe alleen Alanya gezien en ben daar helemaal weg van. Ik zou ook best een keer naar een andere plaats willen maar ben bang dat het dan tegenvalt omdat ik het ga vergelijken met Alanya.

Groetjes, Diamond

He LBE

Moeilijk he, kiezen, maar je komt er wel uit!

Alanya: Leuk, mooi strand(cleopatra-kant), leuke disco’s in de haven.
Veel wilnkelplezier, alle mogelijkheden dus.

Kusadasi: Strand wat verder, barstreet, leuk centrum, wel iets kleiner

Andere plaatsen, behalve Marmaris kan ik je niet vertellen, dus ik hoop je zo weer iets op weg te hebben geholpen.

Veel voorboeklol!
Beppie1

Bodrum!!!
Ik ben in side alanya antalya en bodrum geweest en bodrum bevalt echt het beste…ik was zelf in het bijliggende plaatsje bitez…echt heel rustig…maar als je discotheken wilt is gumbet super.

ik ben in Side en Antalya geweest en Side bevalt mij dus het best :smiley:

Nou, ja… uhh! Heb ongeveer het hele reisbureau thuisliggen en ik kom er gewoon niet uit. Heel veel zeggen er Bodrum, maar hoe moet ik me Bodrum voorstellen, op de plaatjes ziet het er erg wit en heuvelachtig uit, alles tegen een helling (leuk voor de conditie)… dus en wat is er te doen? Liggen er discotheken, bars, restaurants, markten, bazaar… enz enz! En hoe is het er verdeelt en waar moet ik zorgen dat ik kom te zitten in Bodrum? Of kunnen we beter naar Gumbet gaan en dan overdag in Gumbet blijven voor het strand en dan 'savonds uit. Wie heeft er ervaringen??? En heeft iemande goede hotels, die echt centraal liggen en ook goed zijn bevallen.

Dus of Bodrum of Gumbet? Waar in Gumbet of Bodrum? Vertel… haha sorry dat ik zo lastig ben. Hoop gewoon dat er veel reacties komen. En is Bodrum/Gumbet te vergelijken met Marmaris qua indeling en qua uitgaan en dingen overdag?

Wat is aan te raden en wat raden jullie af?
Mensjes ik hoor het wel weer, hopelijk. Alvast weer bedankt!
En Maret, sorrrrrrriej!!! Hopelijk spreek ik je idd snel weer en heb op de site gelezen en ben op het moment aant msne met je, haha!!
Doei x

Hoi LadyBlueEyes,

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik het in Gumbet echt kei gezellig vond.
Ik ben er 3x geweest en heb het erg leuk gehad.
Verder ben ik nog nergens in Turkije geweest dus ik kan helaas niets vergelijken…

Groetjes

Tja, ik ben alleen nog maar naar Gumbet en Bodrum geweest dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal… Maar ik vond het gewoon helemaal goud om in Gumbet te zitten…kan je daar naar het strand …heel erg levendig allemaal en als je iets meer rust wil overdag zit je zo in Bitez…hoewel ik daar ook onwijs heb gelachen!

De barstreet in Gumbet vond ik ook megagezellig…kon me er echt heel goed vermaken en het is altijd druk, om de avond gingen we naar Bodrum. Met de taxi zit je daar voor 6 euro. Je kan ook met de dolmus gaan (maar 10 minuten á een kwartiertje geloof ik) en dat kost geloof ik maar 1 euro.

Bodrum heeft van die snuffelwinkeltjes en hele leuke haven en qua uitgaan is het er goed te doen. Bodrum is ook heel hip vind ik… vanuit beide plaatsjes zijn er allerlei excursies te doen. Je kan kameelrijden bij een strandje…wij zijn wezen duiken, Hamam, je kon naar een grote markt…tja…ik zal de helft nog wel vergeten zijn te vertellen!

Waar je echt in een hotel moet verblijven weet ik niet zo heel goed, lag wel een paar x op het strand voor Hotel Magnific in Gumbet en iedereen was daar heel goed over te spreken en direct aan het strand en maar 5 minuten lopen naar de Barstreet. Al loop je naar de Barstreet kom je meteen al in een straat met allerlei winkeltjes, dus tijdens je wandeltocht (nu klinkt het gelijk lang maar dat is het niet) vermaak je je prima! Loop je via het strand dan heb je allemaal leuke restaurantjes, is ook heel gezellig! Ik verbleef zelf in Guler Resort maar dat zou ik je echt niet aanraden…niet slecht maar je moet makkelijk ingesteld zijn. En je moet best een stukje lopen…daar moet je van houden dus.

Ik denk dat je het gewoon moet doen, je zult niet teleurgesteld zijn, al zeg ik wel nog een x dat dat het enige is waar ik in Turkije ben geweest! Maar ik ben in heel veel landen geweest maar kijk nog het meest terug op deze vakantie!!!

Succes met je zoektocht…ik hoop dat je al wat wijzer bent!

Lfs H’daylover

hey LBE,

ik heb in alanya gewoon afgelopen zomer en ik kan je vertellen dat alanya toch wel heel gaaf is!! vooral voor meiden van jullie leeftijd! :smiley:

Er zijn heel veel hotels die aan t grote kleopatrastrand liggen en dicht in t centrum. er zijn heel veel winkels en markten in t centrum en in de haven. de haven is ook heel mooi om te zien en er zijn heel veel cafeetjes en genoeg discotheken met ieder zijn eigen muziek. alles is tot 3 uur open maar wil je nog verder feesten dan kan dat in summer garden of in audotorium. dat zijn twee grote openlucht discotheken net buiten alanya. ook zijn er heel veel leuke restaurantjes en als je zin hebt in wat nederlandse gezelligheid kun je naar bistro floyd gaan. echt lekker eten voor weinig geld en heel gezellig!!

ik weet niet of je op zoek bent naar een all-inclusive hotel of gewoon een hotel met logies?? want er is keuze genoeg in alanya!! ik ga zelf volgende week naar alanya toe en heb geboekt bij sunway hotel. dit hotel ligt midden in t centrum met aan de overkant van de weg t kleopatrastrand. t is 5 minuten lopen van de haven af. het hotel is best klein en geschikt voor mensen die alleen reizen of voor jongelui die vrijzegel zijn!!! :wink:

nou, kijk maar of je t iets vind maar ik kan je vertellen dat alanya echt van alle markten thuis is en dat je t zeker leuk gaat vinden daar!!! :stuck_out_tongue:

groetjes myrna :smiley:

Nou meiden, holidaylover en myrna super bedankt. Heb alweer heel wat meer ideeen gekregen van hoe het er overal uitziet en aan toe gaat. Ik denk toch dat de eerste keuze uitgaat naar Gumbet en dan zo dicht mogelijk bij het centrum en bij Bodrum. Weet niet waarom, Alanya trekt me niet zo, moet toegeven heb er eigenlijk weinig over gelezen en gehoord van anderen dus misschien dat ik (we) nog finaal omslaan. Dus Gumbet is zo slecht nog niet op zichzelf. Je hoeft dus niet overal voor naar Bodrum??? En Holidaylover vertel meer, haha. Wat heb je allemaal gedaan en wat is er nog meer te doen? Hoe zij de hotels en de restaurants en de winkels en de markten, aaaaaahh heb zoveel vragen!!! Waar moet ik ergens zorgen dat we komen te zitten qua hotel, graag centraal gelegen. Noem een paar herkenbare punten in Gumbet. Als ik jou zo hoor dan was je vakantie dus super, nou… heb al zin om te gaan maar wil toch nog meer weten. Alvast weer heeell erg bedankt.

Zijn er toevallig nog mensen die in Gumbet/Bodrum en Marmaris zijn geweest die een vergelijking kunnen maken???
Doei xxx LBE miran

ik ben twee in alanya geweest en 2 keer in marmaris.
Ik vind eerlijk gezegd marmaris leuker en gezelliger!!!. Alanya is het ''salou van turkij geworden.

In marmaris heb je leuke kleine winkeltjes. leuke bars en dicotheken bij greenhouse, arena, cafe oranje, rembrandt en een leuke openlucht discotheek maar weet de naam er niet meer van. Je vind ook leuke/ gezellige bar/ eetbars langs de boulevard. S’avonds is daar altijd gezellig.

als het mee zit ga ik er weer voor de derde keer naar HAPPY PLACE MARMARIS!!! :smiley:

BESMILE

HI LBE…

Wat ik daar allemaal heb gedaan… We zijn 11 daagies geweest, we gingen voor rust eigenlijk…dat is iets anders gelopen. We zijn daar echt 10 nachten los gegaan. Het was zo gezellig. TIjdens een avondje Hamam leerde wat lui die daar werkte kennen en die waren eigenlijk elke avond wel in de barstreet te bekennen. Wij dus ook. Overdag gingen we meest naar het strand met z’n 2-tjes, we hebben ook een boottocht gedaan, een dag wezen duiken, een hele dag Bodrum (voor de rest hadden we dat alleen 's nachts gezien). Je hebt allerlei excursies…je kan idd naar een grote markt…maar dat hebben wij niet gedaan. Best verrot van het stappen!

In BOdrum zijn we wezen stappen naar Halikarnas…een hele grote Openluchtdiscotheek. Dat was echt onwijs gaaf…gelukkig was het ook wel druk want het kan in oktober etc wel heel rustig zijn daar geloof ik. We zijn ook een avond op een catamaranboot geweest, vertrekt 01.00 uur en heeft een DJ aan boord, werkelijk waar 1 groot feest (ook mede door de mensen met wie we waren natuurlijk, maar iedereen vond het tof). We zijn daar ook naar een kroeg geweest…KUBA…heel leuk en wat meer turks…vond ik echt een topper! De rest van de avonden gewoon in Gümbet. We waren veel te vinden in Xbar en Shakers en af en toe in Central… Er zijn echt veel meer tenten hoor, maar als we het eenmaal naar ons zin hebben blijven we hangen en daar liepen de mensen die we hebben leren kennen ook rond.

We hadden in het hotel All In maar daar hebben we bijna geen gebruik van gemaakt. ZIjn in verschillende tentjes wezen eten, maar weet me god de namen er niet meer van, er zijn er zoveel!! Aan het strand ziet het er heel romantisch uit om te gaan eten en in de winkelstraat en barstreet zijn er ook veel tentjes maar daar is het wat rumoeriger. Kun je wel lekker koekeloeren wie er allemaal voorbij lopen!

Bitez strand is ook heel erg leuk en er liggen heel veel Nederlanders… In Gümbet hebben we wat meer tussen de engelse gelegen maar misschien kwam dat doordat we in Sept gingen. BIj de zwembaden van de hotels liggen wel veel nederlanders heb ik gemerkt…

Shoppen kan je ook in Gumbet…maar in Bodrum nog veel meer!! Daar heb je ook nog veel leukere restaurantjes zitten, dat zagen wij meer als een uitje en gingen dan na het eten weer terug naar Gumbet, waarna we meest weer later in de nacht in BOdrum belandde met die jongens die we daar hadden ontmoet.

Ik weet bijna 100% zeker dat ik nog niet eens alles heb gezien… Ik zou persoonlijk aan het strand willen zitten op de hoogte van hotel magnific (weet niet in welke gids die staat)…ziet er zo gezellig uit en dat is eigenlijk ook wel meteen het centrum, het is best een lang, smal centrum!!

Ik zal weleens even kijken op sites of ik iets zie wat me bekend voorkomt en ik ken nog iemand die daar heeft gewerkt dus vraag ik aan haar nog wel even waar je wezen moet, ga nu nog even wat werk afmaken voordat ik naar huis ga (ben nog aan het werk…).

Ik hoop dat je nieuwsgierigheid al meer is aangewakkerd…hihihihi!!

Lfs H’daylover!! :slight_smile:

We hoorden van Nld’ers dat Hotel Magnific wel goed was, hun verbleven daar. Aan de buitenkant zag het er goed uit maar heb het zelf niet van binnen gezien. Heb net ff op de Oad site gekeken…en daar staat het hotel ook. De plaatjes zien er goed uit en de ligging is uitstekend vind ik zelf. Alleen is het wel 3 sterren. Ik ben zelf niet echt moeilijk maar ja ik weet niet of je dat te weinig vind (de meeste mensen zeggen altijd dat je minimaal 4 sterren moet nemen). Ik kijk nog ff verder!

Turkije / Egeïsche Kust / Gümbet

HOTEL MAGNIFIC*** GÜMBET

Dit hotel is een prima keus voor mensen die in een levendige sfeer van hun vakantie willen genieten. Het hotel beschikt over een tuin met een groot zwembad en ligt bovendien direct aan het strand. Een echte aanrader voor een heerlijk verblijf.

Officiële categorie: 3 sterren

Ligging: slechts door een promenade gescheiden van het strand en op ca. 200 m van het centrum (via een hellende weg). Dolmus op ca. 100 m.

Faciliteiten:
• 175 kamers
• 2 etages
• receptie met kluisjes (ca. € 7,- p.w.)
• tv-ruimte
• winkeltjes
• minimarkt
• restaurant
• pool-/snackbar
• lobbybar
• groot zwembad
• grote tuin en terras met ligbedden en parasols

Sport en ontspanning:
• tafeltennis
• beachvolleybal
• biljart (tegen betaling)
• minigolf
• diverse watersporten (tegen betaling)
• animatie

Kinderen:
• kinderbad
• speeltuintje
• miniclub (3 t/m 8 jaar)
• kinderbedje (gratis)

Kamer: netjes ingericht met 2 aparte bedden of een 2-persoonsbed en voorzien van telefoon, airco en een badkamer met douche, toilet en föhn.
Familiekamer (min. 3 volw., max. 4 volw.): als kamer, echter iets ruimer met extra slaapplaatsen.

Bijzonderheden:
• schoonmaak dagelijks, wisseling handdoeken en bedlinnen 2x p.w.
• u verblijft op basis van halfpension
• maaltijden in buffetvorm

Arrangementsinformatie

Een hotel waar ik niet geboekt had maar waar ik wel zowat de hele vakantie ben geweest (waar we ook die lui van de Hamam hebben leren kennen) is qua ligging ook best goed…is Grand Iskandil. Maar wel 5 minuutjes lopen naar het strand ipv helemaal aan het strand en ongeveer 5 á 7 minuutjes naar de Barstreet. Ik vond persoonlijk het niet erg om dat te lopen want je loopt langs allerlei winkels en restaurants en dat was heel gezellig.

Ik heb wel wat kamers gezien en die zagen er naar mijn mening wel oké uit, maar ik hoorde ook van gasten dat er mindere kamers waren…tja dat heb je volgens mij wel in elk hotel. Ze hebben hier ook animatie en de mensen die er werken zijn echt heeeeellllllll leuk!! Als je gaat moet je ook zeker de groeten doen van mij!! Het is op All In basis en het eten is goed (wij mochten daar gewoon gratis eten van die hamamgasten). Ze hebben ook een leuk zwembad en daar ligt eigenlijk iedereen ook, het viel op dat ze niet naar het strand gingen maar daar bleven liggen…

Dit hotel wordt door meerdere organisaties aangeboden…wij hadden bij sunweb geboekt en dat beviel ons goed.

Ben ik weer eens een xtje heb net van andere de volgende hotels gehoord…

Magnific is idd een geweldig hotel. Mooie ligging (direct bij barstreet en strand) ruime kamers uitstekend zwembad en leuk personeel.

Kweet niet of dit misschien iets voor je is maar heb zelf altijd gelogeerd bij hotel Serhan, ligt 2min van Magnific af. Is een gezellig familie hotel met alle bovengenoemde dingen maar daar komt dan nog een geweldige sfeer bij…

Heb begrepen dat ze voor een stap vakantie gaan…Dan zitten ze daar helemaal goed, ze kijken van niets meer op…Hebben mij daar gehad!!!

neem eens een kijkje op www.serhanhotel.com

Hotel Parkim Palas is leuk ( 3* )
Hotel Bronze ( rustig maar erg goed!! 3* )
Hotel Ayaz ( 3* )
Hotel Asarlik Beach ( 4* dus duurder, maar echt een super hotel! )

Dit zijn goede hotels in Gumbet, allemaal vlakbij t strand en dicht in de buurt van de barstreet!

Kijk ze maar na, als je er nog meer nodig heb, hoor ik t wel!!

Hoi LBE,
Als je gaat kiezen tussen Marmaris en Gümbet/Bodrum, zou ik al sik jou was toch echt weer kiezen voor Marmaris. Ben drie keer in Gümbet/Bodrum geweest en acht keer in Marmaris. Ik weet niet wat het is maar Marmaris heeft het gewoon voor mij… En aangezien je er zelf ook geweest bent, begrijp je vast wat ik bedoel!
Succes met je keuze…
Groetjes

Ben juist terug van een 10 daagse zakenreis tussen Kemer en Alanya. Alle plaatsen zijn mooi,Side is ook gezellig als je die kanten op wil. Ben voor het ogenblik een paar dagen terug in Kusadasi waar ik ookwoon,anders niet te vergelijken. Mocht ik terug kiezen waar ik zou gaan wonen zou ik verhuizen naar de streek van Alanya of Kemer voor de winterperiode,het is er warmer. De zomer ben ik liever in de streek hier van Kusadasi ,Bodrum of Marmaris.
Maar na al die dagen weet ik echt niet meer waar het mooiste plekje is.Turkije is een heel mooi land en boeiend er door te reizen., en er ook te wonen.
Groetjes uit Turkije
Franka

Hoi,

Ook ik kan me aansluiten bij Myrna. In Alanya is zeker in het toeristen seizoen zat te doen. Je kan er goed stappen (in de haven) hebben leuke winkeltjes en een mooi strand. Het kleopatra strand is inderdaad mooi, maar wil je wat gezelliger en knusser liggen is het Ooststrand een aanrader.
Ik ben nooit eregens anders geweest in Turkije (ja ga over 3 weken naar Istanbul) dus veel meer vertellen kan ik je niet. Maar volgens mij is Alanya voor jongeren in de zomer maanden de place to be…
Ik verveel me nooit als ik daar ben… lekker op het strand hangen, s’avonds een beetje flaneren en sjoppen in het centrum… etc etc.
Zou zo willen dat ik weer kon gaan. :wink: :lol:

hey slingerborg,

hoe is t? das alweer ff geleden!!
maar idd, wat slingerborg zegt; t ooststrand is veel knusser en gezelliger. niet zo groot en ook niet zo druk!

maar ik heb ook t idee bij marmaris dat je dus gewoon heel veel bekenden tegen kan komen uit je omgeving. dat heb ik iig ook gehoord van vrienden die daar op vakantie zijn geweest. ja, of t moet zo zijn dat heel noord brabant (!!) in marmaris op vakantie gaat, maar dat weet ik ook niet!! :stuck_out_tongue:
daarom wil ik daar ook niet gaan werken, want daar heb ik dus echt geen zin in! om zoveel bekenden tegen te komen. en zeg nou eerlijk; vind je dat leuk als je op vakantie bent dat je in elke winkel of bar bekenden ziet? had je net zo goed in nederland kunnen blijven toch?! <_<

ff off the topic: ik heb mijn haar laten knippen!!! :stuck_out_tongue:
t is echt zo’n kinky kapsel geworden en t is van saai bruin naar gothic zwart-blauw gegaan!! haha
t is iig heel cool maar ben benieuwd of ze er in alanya klaar voor zijn voor zo’n hip kapsel?! ik hoop t wel!!! :smiley:

groetjes myrna :smiley: