bodrum of gumbet

Ik heb een vraag, wij zijn twee vrouwen (35 jaar) net uit een vervelende scheiding, zijn toe aan een supervakantie wat is leuker Gumbet of Bodrum?
Ik las ergens dat Gumbet vooral leuk is voor jongeren , niet dat ik mij oud voel maar 20 of 35 is toch wel een verschil.
Alvast bedankt.

Je kan alle kanten uit, zowel in Gumbet als Bodrum. Het zijn trouwens buurgemeenten, met de Dolmus doe je er nauwelijks tien minuten over. Gumbet is leuk met zijn barstreet, Bodrum heeft dan weer grotere shoppingmogelijkheden. Maar er is daar ook de grote openluchtdisco Halikarnassos en een massa bars en restaurants aan beide kanten van het kasteel. En als je op zoek bent naar een schitterend strand, ga dan naar Bitez, dat is eigenlijk een wijk van Gumbet. Je kan dus niet fout kiezen, maar let wel op bij de keuze van je hotel. Kijk even goed de commentaren na op www.vakantiereiswijzer.nl Sommige hotels liggen namelijk vrij perifeer.
Veel plezier

Geert

Wat ik jullie aanraad is een vakantie in Bitez boeken, een lekker rustig vissersdorpje met een prachtig strand op slechts 5 min van Gümbet en 10 minuten van Bodrum! Bovendien is de boulevard van Bitez gevuld met heerlijke en gezellige restaurantjes. Op die manier zit je overal lekker dichtbij maar kun je ook genieten van jullie welverdiende rust!! Gümbet zit vol met jongeren maar je vind er ook mensen van jullie leeftijd en zelfs gezinnen en 50+. Bodrum is nog wat drukker dan Gümbet en ook daar vind je alle leeftijden. Gümbet is een shop en stap walhallah en in Bodrum kun je ook nog wat cultuur snuiven.
Wat je ook kiest jullie gaan een geweldige vakantie te gemoed, dat kan niet missen!! Veel plezier…

Liefs Linda

Ik ga mij verdiepen in de hotels alvast bedankt voor jullie commentaar.

Laat even weten wat je wil boeken, via dit forum is vast nog extra info te rapen.

Paloma in Bitez heeft een goede naam, weet alleen even niet of het nou Hotel Paloma is of Appartementen Paloma, zitten namelijk ook in Gümbet!

Succes iig,

Liefs Linda

Nou ik moet even kijken hoor Bodrum of Gumbet of Bitez, all-in (veel russen lees ik) of kleinschalig…zoveel keuzes en er staat vreselijk veel op deze site.
Ik had eerst hotel Kos maar daar ben ik weer vanaf gestapt.
Er is niks leuks op tv dus ik duik er weer in. Geheel objectief maar weer.
groeten

De Russen en dan met name de dames oftewel Natasja´s zitten hoofdzakelijk in Bodrum, een enkeling duikt op in Gümbet!
Je kunt ook een kijkje nemen op http://groups.msn.com/gumbetbars of www.bodrum.pagina.nl daar staan diverse hotels uit de omgeving op en ook wat indrukken!
Succes en idd er is geen fluit op de tv!!!

Liefs Linda

btw van die Russinnen heb je geen last hoor… Spreken geen woord engels… Ik heb alleen af en toe groen gezien van jaloezie omdat er echt een paar plaatjes tussen liepen!!

Liefs Linda

Is Bitez chiquer dan Gumbet?

Niet echt, het is vooral veel rustiger. Bitez heeft niet echt chique hotels, Gumbet enkele. Als het wat mag kosten dan is wow een echte aanrader. Mensen die graag op strand zonnen vinden Gumbet doorgaans maar zo-en-zo, het strand is er smal en als je in een van de hotels op de heuvel verblijft dan is het een forse klim.

Geert

Nou ik vind persoonlijk Bitez toch wel wat chicer dan Gümbet, maar dat komt vooral door de mensen, in Gümbet voert de jeugd de boventoon en in Bitez ligt de gemiddelde leeftijd ietsje hoger! Bovendien heb je in Bitez Ambrosia dat toch ook wel een chic hotel is… Als je wat meer het dorpje intrekt tref je leuke romantische en ook gezellige restaurantjes… Het strand is ondanks de kiezels in het begin heel wat mooier schoner en lekkerder dan in Gümbet en ok de strandstoelen zijn van betere kwaliteit…

Liefs Linda

Nou ik heb gisteren een paar uur die hotels door zitten lezen, wel echt goed om al die commentaren te lezen.(bedankt voor de tip Geert)
Mijn conclusie is geen all-inn, uit eten is toch gezelliger voor ons en afwisselender, hotel aan strand, helling maakt me niet uit en liefst ook nog dicht bij het centrum.
Nu alleen nog dit hotel vinden, ben vandaag tot deze conclusie gekomen.
Ik ga weer opnieuw zoeken… luxe probleem.
groetjes

Hahaha lekker toch een luxe probleem… Ik vind het slim dat je niet voor all inclusive hebt gekozen er is zoveel te doen en te zien in de omgeving!! Even een restaurant tip… In Gümbet zit het Oranje cafe, waar je trouwens ook heerlijk kunt eten, klein stukje verder dor zit restaurant Pane Vino (aan de overkant zit de open bar, kun je lekker mensen kijken!!) een Italiaans restaurant met ook een heerlijke Turkse keuken, de service is uitstekend en het verbluffende uitzicht over de baai van Gümbet is verbluffend!! Een echt aanrader dus!!

Liefs Linda

Ik ga proberen hotel serpina te boeken, goede recencies en ziet er allemaal keurig uit.
En Linda ik ga je tips qua restaurantjes zeker gebruiken.
Groetjes Adrianne

Ik heb zelf Bodrum altijd net iets meer klasse vinden hebben dan Gumbet. Dit komt vooral omdat Gumbet vol zit met dronken Engelsen maar Bodrum wordt ook steeds erger (ben er in 2004 voor het laatst geweest en begon toen al aardig op Gumbet te lijken). Overigens heb ik niet zo heel veel Russen gezien in Bodrum. Meer Engelsen en Nederlanders. Ik zelf vind Bodrum net iets leuker maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bitez heeft absoluut veel meer klasse dan Gumbet en Bodrum samen. Het is een lekker rustig dorp en als je wil stappen zit je inderdaad zo in Bodrum of Gumbet waarbij Gumbet dus net wat “platter” is. De rijke Turken gaan bijvoorbeeld naar Bodrum en niet naar Gumbet. Bitez heeft ook verreweg het beste strand en Bodrum het slechtste (is niet meer dan een streep kiezelstenen en het water is er vaak nog goor ook).

Ik sliep zelf meestal in hotel Atrium, dat is midden in het centrum van Bodrum, maar wel in een zijstraat. Je bent dus zo bij alle actie zonder dat je 's nachts niet kan slapen van de herrie. Het is een leuk, simpel hotelletje. Niks duurs, maar wel schoon, klein en heel gezellig. Je voelt je er gelijk welkom. Ook de prijs is heel redelijk. Een afrader is hotel Bantur Naz, ook in het centrum van Bodrum in een zijstraat maar dat is dan ook het enige goede eraan. Ik vond het een vies hotel, de kakkerlakken lagen dood in het doucheputje en de lakens hadden gaten en plekken! Verder was het een doolhof en de mensen spraken er geen Engels en waren niet gastvrij.

Als je nog meer vragen hebt, email me gerust op [EMAIL=“vanillafla@hotmail.com”]vanillafla@hotmail.com

Je brengt mij wel weer aan te twijfelen, Atrium ziet er ool wel leuk uit.

Twijfelen is ook al zon luxe probleem niet waar??!!

Liefs Linda

We hebben geboekt hoor Toloman Park in Bitez.
Hier schijnt het dolmusbusje voor de deur te stoppen + mooiere stranden en zee.
En voor actie zit je toch zo in Bodrum.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Klinkt goed, Bitez is lekker rustig en heeft idd een prachtig strand, de dolmus rijd bijna dag en nacht (in het seizoen) dus je bent zo in Gümbet of Bodrum of waar je maar wilt!! Heel veel plezier alvast enne laat je nog weten hoe het is geweest??

Liefs Linda