Tips Gümbet / Bodrum?

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik gaan eind augustus 15 dagen naar Gümbet. We zijn überhaupt nog nooit in Turkije geweest, dus we hebben er super zin in! Heeft nog iemand tips met leuke dingen om te doen tijdens de vakantie? Excursies, bezienswaardigheden, uitgaansgelegenheden etc.? We zijn nog jong, 25 en 24 jr., maar willen naast uitgaan ook zeker dingen zien tijdens de vakantie! Hopelijk hoor ik iets van jullie :slight_smile: !

boottocht!! voor 15 E inclusief lunch (tip, vraag naar Leo´s boot)
Efese, pamukkele, jeep safari
leuk uitgaan: shakers, X-bar en escape in gumbet, en halikarnas en catamaran in bodrum

heel veel plezier!!

Markt in Turgutreis en daar aan de markt Ozzy’s Lounche bar met een geweldige kop nederlandse koffie en echte hollandse appeltaart, met slagroom.

Heel veel plezier in Turkije

Dit forum is al een tijdje actief en nogal wat vragen zijn vroeger al behandeld. Als je even de zoek-functie gebruikt dan vind je tientallen tips over zowel Gumbet als Bodrum en vergeet ook Bitez niet, dat is vlakbij.

Geert

Eten: Restaurant Angus in Gumbet. Vooral s’avonds een fantastisch uitzicht
over de gehele baai van Gumbet, Nederlandse eigenaars (handig als je geen turks spreekt) en heerlijke turkse gerechten.

Stappen: The Bodrum Night Club is ook mijn advies! Lekkere muziek en een super uitzicht wanneer je al dansend en varend Bodrum verlaat.

Excursie: Boek een dagje Kos. Je kunt s’ochtends met de boot ernaartoe en s’middags weer terug (20 minuten met de snelle boot) om het mooie eiland te bezoeken. Zo bezoek je twee landen en werelddelen in 1 vakantie!

In Bodrum is ontsettend veel te beleven. Ook is er elke dinsdag en vrijdag een turkse markt wat erg leuk is. Wanneer je dingen wilt kopen, probeer dan altijd af te dingen, soms krijg je spullen voor minder dan de helft nog mee!

Veel plezier!

Mag ik vragen naar welk hotel jullie gaan???

x

Ja hoor Cynthia! We gaan naar Sun Hill, schijnt boven op een berg te liggen, met heel veel trappen. Maar goed, we zijn nog jong en het zag er gewoon leuk uit op de plaatjes en goede recensies op vakantiereiswijzer! Ken je het hotel?

Ja ik ken Sun Hill inderdaad, en wil je zeggen, bereid je maar voor op bergbeklimmen!!! Het ligt vrij hoog tegen een berg aan, en alle huisjes staan ook tegen een heuvel aangebouwd. Ben er zelf 1 keer geweest, om naar de hamam te gaan, en het zag er allemaal wel heel mooi uit. Ik denk alleen wel te weinig ligbedden bij het zwembad voor alle mensen!!! Maar qua afstand naar het centrum etc. ligt het wel super!!! En je hebt echt heeeeel erg mooi uitzicht vanaf je hotel!!

Mocht je nog meer willen weten over gümbet dan vraag je het maar!!! Ik ga zelf ook eind augustus trouwens weer naar Gümbet!! I love that place!!

x

Wij gaan ook eind augustus! Weet jij hoe warm het er dan nog is? Ik neem aan dat het dan nog wel lekker weer is daar… koelt het 's avonds niet ontzettend af? Naar welk hotel ga jij?

Ik ga naar Rexene resort… Ligt iets verder van het centrum af… Ja eind augustus is gewoon nog HEET! Haha je hebt dan zeker geen lange broek / trui nodig hoor!! Ik was er vorig jaar eind september en het was gewoon heet!!! Ik ga trouwens 21 augustus!! Kan echt nu al niet wachten!!

x

Weet jij misschien welke kroegen leuk zijn om naar toe te gaan? Ik ga met mijn vriend op vakantie en we willen natuurlijk niet elke avond aan het hotel blijven.

Ik ben zelf altijd in X-bar / Shakers / Escape te vinden… Die zitten in Gümbet en worden het meeste bezocht!!! Bodrum heb je ook veel barretjes, maar vind ik zelf wat minder… Maar je moet je niet storen aan de engelse S******* want die zijn echt erg!!! Welke datum ga je?

x

Wij gaan van 29-8 t/m 12-9, ik verheug me er nu al op! Nog maar 5 weekjes werken! Het is de eerste keer dat ik met mijn vriend alleen op vakantie ga. Vorige jaren zijn we steeds met zijn vrienden gegaan, dus ik hoop dat alles goed gaat :wink: ! Ga jij ook met je vriend?

Ik ga met mijn vriendin en haar ouders en broertje… Ik zal je nog sterker vertellen ik ga naar mijn vriend…

x

O leuk! Dus je vriend woont (en werkt neem ik aan) in Turkije! Dan kan ik me voorstellen dat het je te lang duurt voordat het 21 augustus is!

Ja hij werkt in Rexene Resort… Was er ook in Juni, maar mis het gewoon allemaal!!! Dus kan inderdaad niet wachten om er weer heen te gaan!!

x