Excursies Vanaf Gumbet

:rolleyes:
Wie weet er leuke excursies of bezienswaardigheden die goed te doen zijn van uit Gumbet.
Het is voor ons de eerste keer in Turkije, dus alles is vooralsnog onbekend.
Graag zouden wij het een en ander van jullie ervaren Turkije gangers vernemen.

b.v.d. Gerry

:smiley:
Hoiii
Ben erg vorig jaar geweest , echt te gek!!!
je kan echt van alles doen voor weinig geld , in het centrum van Gumbet zijn verschillende winkeltjes die heel erg veel exursies aanbieden voor weinig geld en je kan nog afdingen ook
Ik heb paardgereden , erg leuk
Waterworld ( of zoiets) ook erg leuk , daar zijn 40 glijbanen.
Parasailen jetskieen ringoen !! werd opgehaald door bmw en naar privestrand gebracht :smiley: dat was het leukste
en ook aan te raden is de boottocht savonds van gumbet naar bordum , en ze hebben nog veel meer excursies.
Eten en winkelen is trouwens in gumbet veel goedkoper dan in bodrum.
Taxi kost ook geen drol , maar spreek van tevoren een bedrag af is handiger.
Heel veel plezier!!!
xxxx

hai!!

ik ben vorige maand naar gumbet geweest en heb er echt de tijd van mn leven gehad!!
Je kan er erg lekker eten, vooral boven het oranje cafe is de ‘beef sote’ echt een aanrader, ook het uitgaan is erg leuk: er zijn in gumbet veel bars en kroegen waar veel gedanst wordt!
Als je meer bijzondere uitgaansgelegenheden zoekt kan je goed terecht in bodrum, daar kan je op zaterdag 's nachts met een catamaran (discoboot) gaan varen en das echt leuk! ook is er een grote openluchtdiscotheek:halikarnas, maar die is erg duur.
Overdag zijn er vooral veel watersporten te doen, maar je kan ook naar pamukkale (kalkstranden) dalyan (turtlebeach) en een kasteel bezoeken kan ook, als is dit erg warm. Winkelen kan goed in gumbet, als je naar bodrum gaat is vooral de bazaar aan te raden die is leuker en minder warm dan de markt.
Ik heb het er super gehad en ga waarschijnlijk in augustus al weer terug voor een weekje.
Iedereen is trouwens erg aardig en behulpzaam, maar de winkeliers en de mensen die voor de restaurants staan zijn wel erg opdringerig…
Heel veel plezier in ieder geval!
Groeten malou

Hallo iedereen,

ik ga zaterdag (14 augustus) met mijn vriend naar Gumbet toe voor twee weken. Het hotel waar we zitten heet Parkim Palas hotel ***

Kan iemand ons wat vertellen over hoe het hotel is bijv. het eten, strand, de kamers, zijn de bedden gratis op het strand enz.

Ook zou ik graag wat willen weten over het uitgaansleven in Gumbet of Bodrum, wat is aan te raden en wat niet. En zijn er leuke excurcies te doen en zijn deze duur.

En wat kosten de dolbusjes ongeveer want ik heb echt geen idee?

En nog een belangrijk ding natuurlijk waar kan je goed winkelen zijn er ergens grote markten of een bazaar.

Ik hoop dat ik snel wat van jullie hoor want we gaan natuurlijk bijna weg ik heb er wel echt heel veel zin in. :smiley:

Groetjes Dinja en Danny

hey hotel geen idee
je hebt wel op het strand gratis bedden en gratis kussens alles gratis duz
gumbet heb je de barstreet daar heb je vanalles zitten echt leuk daaro ligt er aan vna wat voor muziek je houd ze draaien bijv x bar, central bar, shakers altijd top 40 muziek.
de jeepsafari 35 euro bij ons ligt overal verschillend is echt een aanrader. je word wel stoffig. en je kan nog naar kos voor 20 euro 0f 30 euro ligt er aan of je een snelle boot neemt of een tragere.
dolbus van gumbet naar bodrum 75 eurocent. 125000 miljoen turkse lira’s. en als je met een dulmus naar bodrum gaat moet je tot de laatste halte zitten kom je op de verzamel plaats van de dolbusjes en daar is een hele grote markt vrijdag de groente/fruit markt. en op dinsdag een kleding martk. ook leuk om er eens door te lopen

Wij zijn zaterdag teruggekomen uit Hotel Ayaz (naast Park Im Palas). Allereerst zijn we naar de Hamam geweest voor een scrub- en zeepbehandeling, echt leuk om dat mee te maken. We hebben een jeepsafari gedaan € 25,- was erg leuk, veel gezien. En de boottocht met de boot van Ayaz (boeken bij Hasan) was ook super. Er zijn twee boten en 1x per week gaat er een tocht naar Konijneneiland. De rest van de week gaat de boot naar Camelbeach. Met de dolmus naar Bodrum is ook leuk om te doen. Vorig jaar zijn wij ook naar Pamukkale geweest (krijtsteenrotsen) erg leuk om te zien, maar vanaf Gümbet zit je wel een paar uur in de bus.

:rolleyes:
Kijk, dit is leuk, hebben wij vandaag een reis naar het zelfde hotel geboekt, en zie ik nog reakties op een onderwerp die ik vorig jaar heb geplaatst.

Groetjes Gerry

Hey ik ben naar park im palas geweest deze zomer. Ik vond het een uitstekend hotel. Je krijgt bij aankomst een bandje om zodat je niet telkens je portemonnee hoeft te trekken en aan het eind pas hoeft te betalen. Het eten is in buffetvorm, elke dag anders en t was ook lekker. Ook het ontbijt was ok. Er is een mooie tuin en de kamers, daar hoor ik verschillende reacties over, iig die van ons was heel ruim en airco is gratis. De kamers zijn vrij eenvoudig maar dat maakt toch niets uit. Het strand is niet groot, maar er is genoeg schaduw en zon en het is ook schoon. De bedjes zijn gratis. De ligging is perfect. Kijk ook eens op vakantiereiswijzer.nl daar staan reacties van anderen op.
groetjes ingrid
ps: als je jimmy ziet (= soort gastheer van het restaurant) doe hem dan de groeten van mij…thnx

zal ik zeker doen als ik hem zie !

Groetjes Gerry

hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje…
Ik zit er over te denken om excursies te gaan organiseren in de omgeveing bodrum op het gebied van sport. Nu aan jullie de vraag… Wat zou je graag willen kunnen doen in Bodrum? mountainbiken, klimmen en abseilen, ik wil graag weten wat jullie daar nog missen.
thanks

Lijkt me erg moeilijk om in Gümbet/Bodrum excusies te gaan verzorgen, dit omdat er al zo ontzettend veel mogelijkheden zijn om excursies te boeken. Begrijp me niet verkeerd vind het een geweldig plan maar denk wel dat je op moet passen. Weet niet of je dit alleen of met mensen die je kent uit Turkije wil gaan doen. Zou je dit namelijk alleen gaan doen zal dit je door de Turkse bevolking niet in dank worden afgenomen. Bovendien is het voor een buitenstaander (om het zo maar even te noemen) ontzettend moeilijk om zelf daar iets op te starten.

Wellicht is het een beter idee om als Ned meid bij een bestaand bureau te gaan werken, dit in de eerste plaats om ervaring en contacten op te doen. Wie weet wat daar van komt…
Vind het een top plan maar denk er eerst nog even heel goed over na. Heb geen idee wie je bent of hoe oud en wat je verdere planne zijn. Dit is ook niet als kritiek bedoelt maar meer als een bijdrage waar je je gedachtes nog eens over moet pijnigen…

Ik heb nagedacht over wat er nog mist in Gümbet/Bodrum en ik dacht fietsen/mountaibike maar die verhuren ze wel degelijk, mensen willen ze alleen niet huren, denk dat het te intensief is met al die bergen en dallen en dan ook nog de brandende zon op je bol…

Heel veel succes in ieder geval
Liefs Linda

Misschien is het ook geen haalbare kaart, maar heb in ieder geval mensen in die omgeving met wie ik dat eventueel zou willen doen. Dus dat is geen probleem.
Wilde alleen weten wat er volgens jullie nog zou missen.
Is er niets wat er gemist wordt, zal ik toch een andere plaats moeten zoeken, misschien helemaal uit mn hoofd zetten.
Ik ben net bezig met het opstellen van een ondernemingsplan en misschien kom ik er dus inderdaad wel achter dat het geen goed idee is of dat ik dus gewoon mijn plannen moet bijstellen. Maar daar zal ik toch eerst marktonderzoek voor moeten doen en daar ben ik nu dus mee bezig, maar erg bedankt voor je reactie. Ik ben me er van bewust dat ik veel zal moeten brainstormen en onderzoeken, maar dat heb ik er voor over. Als je nog meer tips voor me hebt of iets wilt weten hoor ik dat graag.

hey in gúmbet zijn er zoveel leuke dingen te doen watersporten zoals duiken snorkelen ringo ride parasailing waterskien of ook kan je er leuk winkelen ook kan je naar het spetterende AQuapark gaan met ong 40 glijbanen.Of je kan een steden tripje doen. of je pakt de dolmus en gaat bij allemaal stadjes kijken.

groetjess

tja…
aangezien ik excursie’s verkocht heb ik Gumbet… moet ik het nog wel weten

-Efese
-Pamukkale
-Efese en Pamukkale
-Dalyan
-boottocht
-hamam
-turkse avond bij Kervansaray
-Halikarnass en Catamaran
-Kos, Marmaris, Rhodos
-zwemmen met dolfijnen (juni tot sept)
-raften (juni tot sept)
-dorpentocht
-Milas Market of Turgutreis market
-drag queen show

• Dedeman Aquapark
  • Jeepsafari
    -en zo nog 500 andere dingen

denk ook aan Bodrum bezoeken, stappen en shoppen!

:wub:en aan slapen, zonnen en turks eten:drool:

Met dolfijnen zwemmen wil ik echt heel graag ik weet ook dat dit in Bodrum kan weet iemand hoe veel dit kost en hoe lang dan en waar het precies in Bodrum zit ( hoorde op de weg vanaf het vliegveld)

dat klopt ja
gewoon ff bij een burootje vragen hoe duur enzo… geloof dat je 2x 20 minten kunt zwemmen en dat het best duur was ( iets van 70-80 euro ofzo)

Oke dank je wel ik gahet woensdag gelijk even navragen :slight_smile:

owh ja

en het Dedeman aquapark is ook een trip die je kunt maken

Op www.ozzysloungebar.com staat info over zwemmen met dolfijnen, alleen geen prijzen