Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het eten is in Gümbet/Bodrum?
Wij gaan eind september naar Turkije. Dus ik wil graag weten hoe de restauranten daar zijn en hoe duur?
Beste Karason,
Om even te reageren op je vraag. Zowel in Gumbet als in Bodrum zitten genoeg restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. In Gumbet en Bodrum proberen de turken iedereen tevreden te stellen. Je kan er chinees eten, turks, engels en natuurlijk ook nederlands. Zoals friet van piet, hamburgers en in bodrum centrum zit ook een Mc Donalds. Ik zou me dus maar geen zorgen maken
Mocht je verder nog vragen hebben hoor ik het wel
groetjes,
Francesca
Hoi Francesca,
Bedankt voor je reactie. Wij zijn in juli namelijk ook geweest maar toen hadden all inclusive, dat was heel erg goed. Maar nu hebben we een appartement dus vandaar dat ik een beetje nieuwsgierig was.
Ben je zelf ook in Gümbet geweest??
Ik heb nog wel een vraagje qua kosten is dat nou duur uiteten gaan daar? Wij willen namelijk ook zelf boodschappen gaan doen maar uiteten gaan is toch relaxeder.
Groetjes karason
Beste Karason,
Jeetje hoe vaak ik wel niet in Gumbet ben geweest is echt niet meer te tellen, goed.
Ik heb nog wel leuke tips voor restaurantjes in Gumbet die redelijk te betalen zijn.
Naast de discotheek die zo’n 2 jaar geleden is afgebrand waarbij helaas 1 nederlandse jongen om het leven is gekomen zit een overheerlijke chinees voor weinig geld. Zo’n 4 verschillende gangen kost 15.0000 miljoen dat is ongeveer 9 euro!
Op de boulevard aan het rechter eind, dus het einde van de baai van gumbet overlopend in turgutreiz zit een hele lekker italiaan die voor een pizza slechts 5.000,0000 vraagt dat is maar 3 euro!
Verder kun je ook lekkere cocktails drinken in de bar van Holland!
Nou ja als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Groetjes
Francesca
Wij hebben zowel in Bodrum als Gumbet in diverse soorten restaurants gegeten. In Gumbet heb je eenheidsworst, maar ze is wel goedkoop. Je kan er bij de chinees bijvoorbeeld Italiaans eten, of Mexicaans. Maakt niet uit. Geen grote gastronomie, maar je wordt niet gepluimd.
In Bodrum moet je opletten. Aan de haven en in de drukke toeristenstraten lokt men je met heerlijk uitziende verse vis en allerhande promoties. De realiteit is meestal teleurstellend en duur. Onze beste ervaring was een Italiaans restaurant helemaal op het einde van de hoofdstraat (Cevat Sakir str), bijna aan de haven, recht over het bureau voor toerisme. Het restaurant ligt iets in de hoogte op een groot verkeersvrij plein. Bijzonder lekker, zeer grote klasse, maar niet goedkoop.
Hoi
Bij Tino’s in Gümbet kan je heerlijk eten voor weinig geld. Ik moest elke keer (ben er wel vier keer geweest in 15 dagen) ongeveer 20000000 (is ongeveer 12 euro) betalen voor een hoofdgerecht en de drank (waaronder wijn) . Tino’s zit vlak bij de barstreet. Ook bij de Red dragon kun je lekker eten (vooral sizzling) maar daar is het altijd enorm druk dus kunnen de wachttijden nogal eens oplopen.
Groetjes
In Bodrum zit restaurant Golden Plate, zo’n 100m voor de Halikarnas. Een aanrader! Wij hebben er bijna elke avond gegeten (we waren er 15 dagen). Er is veel keus en je krijgt erg veel!!! De prijzen zijn er gemiddeld.
Gr, jeske
Als je de heuvel van barstreet van gumbet oploopt en je gaat dan niet door naar central maar op die hoek slag je rechtsaf dat zijstraatje in kom je bij Turkish Kitschen uit. (zie je aan de linkerkant) Het zit een beetje verstopt en ziet er aan de buitenkant slecht uit, maar als je net als wij op het balkon gaat zitten heb je een prachtig uitzicht. Ook kun je er typisch Turks eten bestellen, ook met die potten vlees die je misschien kent. Het is er erg lekker, je krijgt meer dan genoeg en het is helemaal niet duur! B)
Hallo iedereen,
Iedereen harstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb er echt wel wat aan. Gaat een van jullie eind sept niet toevallig naar Gümbet?
groetjes karason
Als ik in Gumbet ben, ga ik altijd eten bij Tino’s(gezellig en lekker), Corner Bar(engels in gesteld, maar gezellig en goedkoop) en Aloha Bar/Restuarant(vanalles, heel lekker en goedkoop)…
Je hebt zoveel mogelijkheden…
Fijne vakantie…
Gr. Tanja
Ik sluit me aan bij Jeske, Golden Plate is heel erg goed en het personeel is er supergezellig! Vooral als er iemand jarig is moet je het even doorgeven, ze doen er echt wat aan voor je!!!
De borden zitten echt overvol, we hebben het nooit helemaal opgekregen.
Enne als je een cocktail besteld moet je een jimmyjimmyjimmy bestellen, staat niet op de kaart, maar erg lekker hahaha.
een jimmyjimmyjimmy dat moet ik onthouden. Wat zit er allemaal in die cocktail dan??
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden eind september. Ik vraag me ook af wat voor weer het dan is daaro. Weet iemand dat eigenlijk? Wat ben ik weer nieuwsgierig wil alles weten.
Ik moet wel zeggen dat ik veel aan ieder zijn reacties heb. Ik laat het jullie wel weten als ik terug ben, hoe het was.
groetjes
Wij waren er vorig jaar, eind september. Het weer is dan schitterend. Het wordt zo’n 25° overdag en het koelt s’avonds behoorlijk af. Je kan dan best een pull gebruiken. Er staat vaak ook een vrij strakke en verkoelende zeebries. Niet té warm dus, maar perfect voor het strand. Het enige minpunt is dat de niet-verwarmde zwembaden van de meeste hotels ijskoud zijn.
Je kan de historische weerdata opvragen op sites zoals wheather-underground.
He gvg.
Dat is leuk om te horen dat het dan nog goed weer is. Ze hadden al gezegd dat je s’avonds een vestje aan moest. Rond een uurtje of 4 komt er een windje opzetten maar opzich wel lekker, wij waren er midden juli dit jaar en toen was het 46 graden dat was een beetje teveel van het goede. Ooh dat is inderdaad een minpunt de zwembaden maar dan maar strand. We zien het wel. Ik ben echt zo benieuwd. Zijn er eigenlijk nog veel mensen rond die tijd in Gümbet?? Ik bedoel is het dan nog een beetje druk qua toeristen?
groetjes
Een jimmiejimmiejimmie is errug groen van kleur, maar geen idee wat er precies in zit!!! Probeer het gewoon eens! (en je wil niet anders meer!)
Have fun daar!!!
Hoi Karason,
Wij zijn vorig jaar in Gumbet geweest tot 27 Sep. en het weer is er dan perfect. Alleen s’avonds rond een uur of 8 á 9 moet je wel een vest of trui bij de hand hebben, want dan kan er een koel briesje staan. Wij gaan op 11 Sept. weer naar Gumbet voor 15 dagen, en mocht ik nog leuke dingen tegen komen dan laat ik het je wel weten, teminste als jullie na de 25e vertrekken ???
groetjes Gerry
Hoi gerry,
Jullie gaan ook weer lekker naar Gümbet, alvast veel plezier.
Wij vertrekken op 23 september naar Gümbet en wij gaan 11 dagen. Dus ik kan je vakantieverhalen pas nadat ik terug ben lezen. Laat me anders weten hoe jullie het hebben gehad als jullie terug zijn. In welk hotel zitten jullie eigenlijk als ik mag vragen?
Wij zitten in app. Seray. Ik ben benieuwd.
groetjes karason
Hoi Karason,
Tuurlijk mag je me vragen in welk hotel we zitten, het is in Grand Iskandil.
In ieder geval voor jullie ook een hele prettige vakantie gewenst door ons, en de belevingen hoor je nog wel.
Groetjes Gerry
Hoi Gerry,
Dank je wel. Ik denk dat het wel gaat lukken. En ik laat je wel even weten als ik terug ben of het voor herhaling vatbaar was. Maar ik denk het wel.
Groetjes karason