Gumbet In Augustus

Hoi,

komende zomer (augustus) ga ik voor het eerst naar Turkije op vakantie, mede omdat dat nu nog goedkoper is dan Spanje en Griekenland.
All Inclusive naar het Guler Resort in Gumbet. Wie kan daar wat meer over kwijt?

Ook wilde ik graag weten hoe het centrum van Gumbet er uit ziet, wat betreft restaurants, bars en discotheken, enzo… Ik heb de eerdere topics wel gelezen, maar sommigen spraken elkaar wat tegen. :unsure: Hoe zit het met de Barstreet?

O en hoe is het strand? Of kun je maar beter bij het zwembad van je hotel blijven? B)

Bedankt alvast!

Hoi hoi,

Over het Guler Resort kan ik je niks vertellen maar over Gumbet wel.
Het centrum betreft eigenlijk de Barstreet , daar zitten leuke uitgaansgelegenheden, zoals de Central Bar en de X-bar, even verderop zit het Oranje Cafe, ook erg leuk.

Restaurants zijn er ook genoeg in de buurt. Winkeltjes vond ik tegenvallen, daarvoor kun je beter naar Bodrum, die stad heeft een heel leuk centrum en is erg mooi omdat het aan de haven ligt.
Maar Bodrum is dan ook wat groter dan Gumbet. Daar ben je zo, dat is maar iets van 4 km van Gumbet vandaan en daar vind je de Halikarnass, dat is echt gaaf om een keer geweest te zijn! En sowieso veel uitgaan dus vervelen zal je je niet snel denk!

Het strand in Gumbet heb ik niks op aan te merken, het is wat smal en druk, maar ze hebben overal ligbedden staan, de meeste gratis. Dus het is maar netw at je zelf lekkerder vind:strand of zwembad.

Veel plezier alvast,

Gr. Kinine

Ik ben van 5-12 mei in Guler Resort geweest. Was fantastisch. Prachtig uitzich over de baai! Kleine kamers maar groot genoeg. Iedere dag schoonmaak heerlijk.

Het is is eenzijdig maar goed te doen. En anders ga je uit eten want dat is ook niet zo duur. Uitgaan nou je loopt de helling af en je bent in de barstreet je zit heel gunstig. Je kunt heerlijk uit gaan. X-bar en Central dancing bar echte aanraders.

Augustus. Eind wordt het er al rustiger maar is het er wel heel erg warm en nog wel gezellig druk. Dus je zal een geweldige vakantie hebben. Ga ook naar Bodrum en boek daar in de haven een Cruise. Duurt een hele dag die cruise en is 12.50 euro heel erg leuk!!

Bedankt voor jullie reacties.
Ik verheug me er wel erg op, want het is mijn enige vakantie dit jaar.
Die cruise lijkt me wel wat en is zeker niet duur. Hoeveel mensen gaan er op zo’n boot?

Hebben jullie toevallig ook winkeltjes gezien voor digitale camera’s en assecoires daarvoor? Scheelt dat veel met Nederland?
Ik heb nog een opslagkaartje nodig, want ik ben bang dat ik opslagruimte te kort ga komen.

Heeft iemand ook nog ervaring met het ontwijken van absolute toerische trekpleisters, zoals te drukke stranden???

Groetjes Inge

Kan iemand me vertellen hoe de temperatuur s’nachts is aan de westkust in begin juli??
Kben alleen een aantal keren in Alanya,Side en Kemer geweest en heb me laten vertellen dat de westkust (Bodrum) veel meer afkoelt dan de riviera!
Groetjesssssssssssss
Farah

Toen wij in mei naar Turkije waren werd het snachts een heel stuk kouder. En dat zie je inderdaad rondom Bodrum heel erg. De temperatueren dalen hier meer dan zoal bij Marmaris. Maar koud is het niet in juli. Maar let wel het verschil tussen dag en nacht is soms ruim 15 graden. Dus neem wel even een vestje mee die kun je altijd makkelijk bij jou houden.

maar niemand die weet hoe het in Juli zit???
Dat is natuurlijk wel weer heel iets anders dan Mei

Is er niemand in BEGIN Juli in Bodrum geweest, die mij kan vertellen hoe de temp dan in de nacht is???
K heb nu alleen een reactie van Mei maar dan is het zoieso veel koeler!!

Hoi Farah,

Ik was vorig jaar begin juli in Bodrum en heb nooit iets met lange mouwen aangehad, was 's nachtes ook altijd lekker van temperatuur!

Ik ben in 2001 eind juni/begin juli geweest, lekker weer, koelt 's avonds wel wat af, sommige avonden in het begin van de vakantie

, zeker al je die dag te veel in de zon hebt gezeten lange mouwen, of vestje wel aangenaam, als je aan het strand blijft.
Tussen de bebouwing koelt het al stukken minder af omdat de overdag zo heerlijke zeebries daar geen vrij spel heeft, maar naar het einde van de vakantie toe werd het warmer, maar nog zeker niet te heet.
Echt fijn klimaat, je kan er 's nachts goed slapen.
Ben in 1999 in Alanya geweest, in 2002 in Mamaris, steeds in dezelfde periode en dat was, gevoelsmatig veel warmer en Alanya zelfs benauwd.
Dit jaar naar Turgutreis, dat is 18km van Bodrum, ligt dus nog meer op het puntje van het schiereiland, dus nog meer heerlijk verkoelende zeewind.
De wind begint tussen 10 en 11 uur 's morgens op te komen, net als het te warm dreigt te gaan worden en 's avonds tussen 10 en 11 uur als je denkt van het koelt af, dan gaat die wat liggen, dus echt een heerlijk klimaat.
Temperaturen van 30-35 graden voelen als 23-25 graden door de wind en 's nacht niet koud, maar koelt voldoende af om goed te kunnen slapen.

Veel plezier, het wordt een topvakantie!!!

Ok, he hardstikker bedankt !!!
Khoop zeker dat het een leuke vakantie gaat worden,maar dat lukt vast wel!

XXXXX Farah

Dag allemaal,

ik ben zelf twee weken met een 5 andere vrienden naar Guler Resort geweest aan het begin van augustus. En het is me flink tegengevallen. Voordat ik op reis ging heb ik hier en daar op het internet wat informatie gezocht over het hotel. (weinig tot niks te vinden). Er waren een hoop negatieve berichtjes geplaatst over het hotel en ik had mijn twijfels hierbij, omdat ik redelijk bekend ben in Bodrum. Maar de negatieve berichten zijn toch waar.

Ik raad Guler Resort zeker af, dit hotel is zijn sterren zeker niet waard. Er ontbreekt een hele hoop aan het hotel. Tijdens mijn verblijf is er twee keer ingebroken in het hotel terwijl het toch omheind is en er bewaking aanwezig is. (bij een engelse oude dame en nog een andere oude dame). Tussen het personeel zitten 3 personen welke meiden dronken voeren om ze het bed in te krijgen. Dus gratis drankjes aanbieden na 11 uur, en tevens de drankjes voor 70% vullen met alcohol. Een dronkaard merkt er niet veel van heeft al genoeg op. Ken een paar meiden bij wie dit gebeurt is.

De kamers welke aanwezig zijn ben ik al helemaal niet over te spreken. Klein, maar wel net genoeg voor 2 personen. De douches hebben kuren, dus een keer wel spuiten en dan weer 2 seconden niet dan weer wel dan weer niet. oh en nog iets het is een vreselijk eind lopen zo de berg op.

Het eten waar ik zo veel slechte berichten over gelezen had op dit forum, blijken voor 100% te kloppen. Ik als Turk ben veel beter gewend. Je kan beter buiten eten dan in het hotel.

over het geheel gezien kan zeggen dat een vakantie met verblijf in Guler resort in Gumbet voor een slechte vakantie kan zorgen. Het hotel is zeker niet geschikt voor gezinnen met kinderen onder de 10 jaar.

Maja mijn vakantie in Bodrum was trouwens niet verpest door het hotel hoor. Ik ben er vaker geweest en heb heel wat vrienden met boten, disco’s etc. daaro zitten, dus het is toch uiteindelijk toch goed gekomen, en heb veel lol gehad.

Enkele pluspunten van het hotel, ja wonderbaarlijk zijn deze er ook nog. Het personeel is grotendeels zeer vriendelijk te noemen. Het uitzicht. Het is afgelegen van de disco’s (5 tot 10 minuten lopen) maar zorgt wel voor rust. Ja en dat waren de plusjes.

Nogmaals mensen ik ben vaak genoeg in Bodrum, gumbet, Turgutreis, yalikavak en yalliciftlik (alles om en rond bodrum) geweest om te weten wat een goede en wat een slechte hotel is. Dit hotel hoort gewoon terug te gaan naar een 2 plus sterrenhotel.

Kijk eens op vakantiereiswijzer.nl daar zie je reactie’s over de verschillende hotels en appartementen van mensen die daar al geweest zijn… Ook het aantal sterren wordt erbij vermeld.