Ik ben nieuw hier op dit forum en merk dat hier veel ervaren Turkije-gangers zijn. Begin augustus gaan we voor het eerst naar Turkije. Met totaal 5 volwassenen en een kind van 8. Maar waar moeten we heen? 2 willen er perse naar bodrum omdat ze daar al eens jaren terug zijn geweest. Maar dan nog… waar moeten we heen??? Er is zoveel keus. Veel aanbieders hebben het over bodrum en dan blijkt het ver van bodrum af te zijn maar juist weer in gumbet of wat van die andere plaatsjes. Hoe zit dat nou eigenlijk? Waar kunnen we het beste heen als we zo dcht mogelijk in het centrum van bodrum willen zitten? We willen ook wel uitgaan enzo.
We hadden al iets gezien, maar niet iedereen was hier enthousiast over door prijs en wat ervaringen van collega’s: diamond of bodrum. Is dat wat? Weten jullie nog meer soortgelijke hotels? All inclusive heeft zeker de voorkeur en we moeten rekening houden met het kind van 8.
Ik hoop echt dat julle met wat leuke tips komen om me zo verder te helpen, want ik weet het echt niet meer…
Als ik een tip mag geven: kijk eens naar Bitez, dat is dicht bij Gumbet en Bodrum, rustiger, aangenamer voor kinderen want een breed strand en je kan er alle kanten uit.
Geert
Tuurlijk mag je een tip geven. Graag zelfs. Ik zal het eens voorleggen in de groep. Alleen hoop ik dat het nite te rustig is, want juist om het uitgaan en alles wat er verder te doen is willen er zeker 3 naar het centrum van Bodrum. En zij zeggen juist dat alles bij elkaar juist zo leuk is. Nou ik weet het dus niet, daarom vraag ik het hier ook maar.
Nog iemand anders tips?
Is 950 euro echt de gemiddelde prijs per persoon voor 11 dagen vliegen All In?? Ik vind het heel erg veel namelijk, dacht dat Turkije juist wat goedkoper was…
Helaas moet ik je mede delen dat Turkije niet meer het goedkope vakantieland is wat het een paar jaar geleden nog was maar 950 euro is voor de tijd van het jaar dat jullie gaan een normale prijs tegen woordig deze prijs betaal je tegenwoordig ook zowat in voor en naseizoen. het is gewoon jammer dat het zo duur is geworden een heleboel vaste turkijegangers zullen waarschijnlijk ergens anders naar gaan uitkijken.
Groetjes
ja die prijs is wel redelijk normaal
bodrum is ook nog eens een van de duurste vakantieplekken in turkije, dus daar ga je
het kan zeker en zeker goedkoper. met name gumbet kun je een stuk goedkoper (en ook wel weer duurder) zitten.
bodrum city is echt heel levendig, maar ikzelf zou daar liever niet zitten met mijn hotel. strand is niet mega groot en loopt veel volk en alles.
mijn voorkeur zou juist ernaar uitgaan om iets verder weg te zitten (bitez, gumbet) en dan kun je voor de levendigheid juist bodrum opzoeken, winkeltjes, markt, uitgaan, restaurantjes en terrasjes…terwijl elke dag elders heen te gaan voor het strand me niet zo prettig lijkt.
de dolmussen richting gumbet en bitez rijden tot een uurtje of 4 nog heen en weer, dus ook 's nachts kun je nog wel naar bodrum en weer terug.
succes met de keuze, weet wel dat bodrum helemaal thuis is voor mij en je het sowieso helemaal geweldig gaat hebben, alles heeft zo z’n charme
Bodrum gundogan is het beste daar hebben we een huis gekocht en het is daar heerlijk rustig nog. www.hotel-baia.com is een heerlijk hotel.
Baia bodrum stond ook op de vakantiebeurs. Overigens aardige mensen.
@Polly, als je echt wilt uitgaan, moet je niet naar bitez of gundogan… Dan kun je het beste naar Bodrum zelf of naar Gümbet… Bodrum is iets netter wat uitgaan betreft… In Gümbet vind je ook de wat ordinaire ******
Succes!
Hoi Pollyyy,
Turgutreis is ook een heel leuk en gezellig plaatsje! Het is niet zo druk als Bodrum maar toch erg gezellig met barretjes en restaurants en er zijn hier mooie hotels zoals Aegean Dream Hotel en het La Blanche Hotel, deze hotels zijn buiten het centrum maar wel makkelijk aan te lopen naar het centrum! Kijk eens in de reisgidsen, u zult Turgutreis zo vinden!
Groetjes Stacey
Hey!
Weet iemand waar (en of) ik een vlucht naar Bordum kan boeken in maart?
Of is die luchthaven dan dicht?
x Summa
@bloem: Nee daar gaat het niet, had ook al gekeken, vluchten naar Bodrum pas vanaf 31/03/07. Voor mij zou het +/- 16/03 moeten zijn.
Iemand… ?
X Summa
Hallo Summa,
Ga eens naar cheaptickets.nl en typ daar eens de datum in dat je weg wil en dan als het goed is krijg je de maatschappijen te zien die in de die tijd op Bodrum vliegen met de prijzen erbij.
Groetjes en succes Ron
Ik zou als ik jullie was ook naar Bitez gaan!! Ideaal voor de kinderen en dichtbij Gümbet en Bodrum, is met de dolmus of de taxi binnen 10min te bereiken!! Dus rustig voor de kinderen en het strand hangen en niet te vergeten het slapen, voor de stappers dichtbij het uitgaansgebied en voor de mensen die er tussen zitten een relaxed plaatsje met een gezellige boulevard bezaaid met barretjes en overheerlijke restaurants!!
Als je naar Bodrum wil, dan kan je beter een hotel in Gumbet nemen. Zo zit je lekker centraal en voor de mensen die uit willen kunnen ze savonds naar gumbet of pakken de dolmus naar bodrum (5 min.) Daar kun je ook leuk winkelen, eten en een terrasje pakken en daar zijn de wat luxere clubs en echte turkse bars enzo… Gumbet is wel drukker maar als je bijvoorbeeld naar Hotel Asarlik beach gaat dan merk je daar niks van. Voor het kind van 8 is er animatie en een amfitheater. tip: boek het nieuwe gedeelte, Royal asarlik beach, maar je kan dan ook bij het zwembad van het oudere gedeelte liggen daar is het namelijk gezelliger. Ik ben in totaal 5 keer in dit hotel geweest en altijd goed gehad. Ik hoop dat je er wat aan hebt?
Ik heb een Appartement in Turgutreis te huur.
Kijk maar naar mijn onderwerp “Lloyd”.
Is een heel rustige plaats. Heefd veel privacy, in de centrum elke zaterdag grrtste mark van de omgeving. Voor 3 lyra per persoon ga je naar bodrum.
Als jullie willen kunnen jullie voor een vergoeding gebracht en gehaald worden.Maar dat is te bespreken met degene die jullie gaan ophalen en brengen van de airport.Kosten voor 5 personen (alleen bij ons) 80 euro retour.
Kijk ook naar onroerend goed aangeboden.Turgutreis(bodrum)