Ervaringen met de badplaats Bodrum

Ervaringen met de badplaats Bodrum.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Bodrum.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

Mooie plaats,veel te doen.Boottocht vanaf daar naar Kos is zeker de moeite waard!(zeker als je van veel stempels in je paspoort houdt!!)Leuke winkeltjes (waar men overigens bijna allemaal hetzelfde verkoopt),en ook de burcht is fantastisch!Leuke cafe’s en terrasjes en uitgaansgelegenheden!!

bodrum is supermooi, hele mooie haven, veel winkels, en veel stadjes en dorpjes in de buurt, met name gumbet erg leuk, om uit te gaan. Hele mooi omgeving, mooie witte huisjes, heel erg veel te doen

Bodrum is super!, ik sluit me aan bij de 2 bovenstaande meningen!
Ik verheug me er al op om dit jaar weer te gaan

Ik heb gehoord dat er vanaf bodrum wel een dolmus rijd naar ortakent yashi maar niet vanaf gumbet… klopt dit? Ik zou graag wat meer weten over ortakent omdat ik daar ga werken.

Beste lezers!

Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Bodrum/Gümbet is geweest!!!

Gr. Cynthia

Bodrum is voor mij mijn tweede thuis na Kusadasi. Ik ga gewoon op vakantie naar Bodrum om van het ganse schiereiland te genieten. Bodrum heeft zoveel meer te bieden dan men denkt. Bodrum centrum met zijn yachthaven met errond kleine gezellige luxe hotelletjes,witte huisjes en winkelstraatjes,heerljke restaurants zijn winter en zomer gezellig.Het Oasis winkelcentrum met prachtige winkels ,Bodrum heeft zoveel luxe te bieden. Het is voor mensen die van de franse azurenkust houden. Het is er ook duurder dan in andere badplaatsen.
als je goedkoper in Bodrum wil verblijven moet je het zoeken in de mooie omgeving van Torba, Yalekavak, rustig genieten aan de yachthaven en zijn kleine winkelstraatjes,Gümüslük in een baai gelegen met zijn beste visrestaurants van gans de omgeving.
Turgutreis, ook zo een mooie yachthaven, Ortakent,Yale, Gumbet bruist ook van het leven in de zomer, Bitez is ook zo mooi,maar ook duurder.En er zijn nog zoveel kleine gezellige dorpjes in de bergen.
Overal waar je rijd rond Bodrum zie je alleen maar zee en bergen. de kleurschakeringen zijn enig.
Bodrum is voor mensen die van de natuur houden,vergezichten vanop de heuvels. Het is er overal wel wat heuvelachtig,maar het is dat die Bodrum zo enig maakt.
groetjes ,
Franka

Ik ben nu 3x in Bodrum geweest, alle keren in Dasis Apart, en heb het er steeds enorm naar mijn zin gehad. Vanuit Bodrum zit je zo in plaatsen als Gümbet, Turgutreis en Bitez. Daarnaast is het centrum van Bodrum erg levendig. Wat me opgevallen is, is dat de verkopers in die afgelopen 3 jaar stukken minder opdringerig zijn.
De sfeer is er prima en ik voel me er thuis.
Ik had gehoopt dit jaar een paar maanden in Bodrum aan het werk te kunnen gaan, maar helaas is het me nog niet gelukt een baan te vinden. (Tips zijn van harte welkom!!)
Ik ga in ieder geval deze zomer weer terug om vakantie te vieren, want ik heb er nog lang niet alles gezien en beleefd.

Groetjes,
Alindala

Hallo Franka,

Mijn naam is Loes :NETHERLANen woon sinds 1995 in Bodrum / Yalıkavak, ik ben je al op verschillende forums tegen gekomen. Ik zie nu dat Bodrum en omgeving je favoriet is, als je in Yalikavak bent, kom dan eens langs in ons restaurant Köşede Steak & Wine house, Plaj Cad. No. 2, waar de oude haven ophoud en het strand begint op het hoekje, vraag vooral naar mij, het lijkt me leuk je eens te ontmoeten. Groetjes Loes:wereld:

Verblijf je in de stad Bodrum?! Ga dan met de watertaxi ri Bardakci baai om heerlijk te lunchen of te dineren in het kleine restaurantje bij de steiger. Je vaart ong 10 min en hebt dan overdag geweldig uitzicht op Bodrum en 's avonds een romantische avond met verlicht fort+Bodrum op de achtergrond. De watertaxi kost € 2,- pp enkele reis maar dit is zeker de moeite waard!

Hallo Joshan,
Ik woon niet in Bodrum, maar in Yalıkavak. Maar ik zal het zeker onthouden.
groetjes Loes

Hallo Loes,

Restaurent Kösede werd pas nog ergens op een (Engelse ?) site aanbevolen, hartstikke leuk voor jullie. Ik hoop dat we binnenkort eens die kant op kunnen gaan om het zelf te ondervinden. Zijn jullie trouwens ook buiten het seizoen geopend ?

Groeten,
T’reis.

Hallo T’reis,
Leuk om te horen, we hebben wel veel engelse gasten dus vandaar denk ik.
Ja hoor wij zijn het hele jaar open, in de winter kan je lekker bij onze openhaard zitten is ook erg gezellig. We zien je wel verschijnen.

Groetjes Loes

Ben al 16 x naar Turkije geweest Bodrum blijft de topper gewoon.

-Heerlijke disco’s / night clubs

• Leuke resto’s
  • De omgeving is er het mooist van al vindt ik persoonlijk (Uit turkije dan)
    -Halikarnas geeft zeker een meerwaarde aan Bodrum !

Zie net dat er ook sprake is van Yalikavak , hebben daar over 2/3 jaar eens een Villa gehuurd , heerlijk dorpje niet te toeristisch. Wel heerlijke boulevard naast het strand , met super restaurantjes !

:zon02:

Als ik er kom, voelt het echt als thuiskomen!
Vind het er echt helemaal geweldig.
Niet te groot, maar toch genoeg te doen. Super lieve en vriendelijke mensen, leuke boulevard, …

Maw, ik vind het er echt helemaal fantastisch.

Wij zijn net 2 weken terug uit Bodrum en het was er geweldig.De mensen zijn erg vriendelijk en er is genoeg te doen voor iedereen.Het hotel was ook erg goed en de omgeving is er prachtig.Als het aan mij ligt dan gaan we weer naar Bodrum en zo snel mogelijk en dat zegt genoeg lijk me.
Manda

Gümüslük bezoeken en ook naar het “konijneneiland” eens oversteken, dit kan tevoet door het zeewater gebeuren. Klein pittoresk dorpje zoals Turkije anno 1800. Bezoek ook volgende: Selçuk, Ephesos. Google’t een keer naar deze namen. Groeten, Dirk.

Ik ben vorig jaar in Bodrum geweest. Het viel mij erg tegen. Ik dacht na 23 keer Alanya is een nieuwe plaats te willen omtdekken in Turkije maar geef mij mijn tweede thuis Alanya maar.

De plaats is er mooi dat moet ik eerlijk toegeven maar verder is er weining te doen. Weinig winkeltjes en restaurantjes in vergelijking met Alanya. Ook vind het volk in Alanya een stuk vriendelijker is bodrum zijnn ze wat stugger.

Heb een leuke vakantie gehad maar ik vond 8 dagen meer dan genoeg