Wie is er ooit in Turgusreis (Bodrum)geweest?

Kan iemand mij vertellen of Bodrum voor mij een geschikte omgeving is? Ik wil graag 15 dagen scooters huren en de omgeving daarop verkennen. Zat te denken om te logeren in Turgusreis en dan een dagje tuffen naar Bodrum, een keer naar een Hamam of een vissersplaatsje (ben dól op vis) en nou zou ik het fijn vinden of jullie, echte kenners, mij een beetje kunnen vertellen over deze omgeving, zijn er bijvoorbeeld ook Taverna’s op de stranden, en zijn de wegen goed? Is het ook leuk om daar op scooters te rijden, kom je dan door leuke gezellige dorpjes waar je tussen de bevolking gezellig op een terrasje kunt zitten. moeten wij ons in laten enten tegen enge ziektes? is het leuk in Turgusreis?? of zijn er nog leukere tips?? Ik heb nog niks geboekt maar heb al wel een leuk hotelletje gevonden denk ik…het heet…Apartotel Club Cherry. Kortom…wie wil me helpen om mij te overtuigen dat ik toch echt een keer naar Turkye moet gaan om dat land in mijn hart te sluiten. VERTEL!
(moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit in Turkye geweest ben en al 25 jaar in Griekenland kom…maareh…ben nu een beetje boos op dat land…snap je dat???)

Deze omgeveing is ideaal om met een scooter rond te toeren. Ik ben een jaar of 4 geleden naar Turgutreis geweest, verbleef toen in een net nieuw all incusive resort net buiten het dorp, maar we gingen elke dag op pad, met een taxi weliswaar. Bodrum is ongeveer 20 km verderop maar in de omgeving zijn nog heel veel leuke plaatsen, zoals Gumusluk, waar je nog geen grote hotels vindt maar wel een schattig baaitje met geweldige visrestaurants. Turgutreis zelf is wat groter, ik zou er zeker een klein hotelletje aan het strand boeken. Er is ook een leuke weekmarkt waar je veelvuldig "kijken kijken, niet kopen"hoort, maar dan wel met een glimlach. Ik zeg, doen!:zon02:

Bedankt voor je reactie. Leuk om te horen. We hebben inmiddels geboekt (15 dagen) en toch weer in een hele andere plaats uitgekomen. Bitez…ligt 3 km van Bodrum vandaan…leek ons leuk om dan savonds met de scooters naar de grote stad te gaan. Turgutreis en Gumusluk gaan we zéker bezoeken want ik ben dól op vis en lokale markten…dus dat worden mooie ritten op de scooters!
Ben nu nog wel een beetje huiverig om een inenting te gaan halen…omdat we toch een beetje rondtoeren en onderweg vaak eten (we hebben geen all in hotel geboekt) leek ons dat wel verstandig. auw…heb het niet zo op prikken, hihi

is er of weet iemand een lokale(niet toeristsche hamam in bodrum?

Ik had Bodrum groter verwacht, maar het heeft wel iets.
Gezellig haventje, cafétjes, …