Marmaris, Bodrum, Alanya Help Me!

Jullie gaan gewoon lekker naar Gümbet en dan logeren bij Hotel Serhan. Zit op 2 min afstand van zowel de barstreet als het strand. Bovendien kun je een dagje naar Bitez (erg mooi strand) en ben je zo in Bodrum… Je zult er alles vinden wat je wilt, jongeren, winkels, strand, barstreet en een geweldig hotel, wat wil een mens nog meer. Ga wel in de periode July of Augustus, dan is de meeste jeugd aanwezig en is het weer op zn best…

Wil je meer weten over Hotel Serhan neem dan eens een kijkje op www.serhanhotel.com je kunt boeken voor hotel Serhan via pasa tours. www.pasatours.nl

veel succes

Liefs Linda

Hey Miranda,

Als je weer eens online komt heb ik je nog wel wat te melden… Ben namelijk in Gümbet én in Marmaris geweest…
Dusseh, geef maar een gil als je msn aan hebt staan, kan je meteen ff een goeie foto van je bril laten zien… :wink:

Heb nog wel in de rekken gekeken bij Ghans, maar zag er niets bijstaan dat er op leek B)

Anyway, kspreek je wel weer op msn,
kuzz Randy

Hai Allemaal,
Ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen Alanya en Side, ben in beide plaatsen al eens geweest maar alleen als kind!

Bodrum is heel leuk om te winkelen en uit te gaan maar het strand daar is echt 3 x niks!!
Als je strand wilt moet je dus in Gumbet of Bitez gaan zitten.
Over Bitez kan ik je weinig vertellen maar Gumbet ben ik dus vorig jaar geweest en daar ga ik echt nooit meer heen.
Het is geen stadje of dorpje maar gewoon een grote toeristenkermis die aan het eind van het jaar weer opgerold wordt!
Gumbet mist dus n beetje de sfeer!

Zou je toch voor Gumbet of Bitez gaan, ja dan moet je wel weer met dolmus of taxi naar Bodrum voor winkels en “echte” discotheken.

Nou wij (2 meiden 21 jr.) gaan ook weer lekker verder twijfelen tussen Alanya en Side

XXXXXXXXXXXXX

Ik ben nu al 2 keer in ALanya geweest en 2 keer in marmaris. We zouden eerst volgend jaar weer naar marmaris toegaan. maar dat hebben wij gecanceld, omdat het hotel waar wij heen wouden veel duurder is geworden tegenover dit jaar. Nu hebben wij gekozen voor side. HEt is voor de eerste keer dat ik naar side op vakantie ga. HEb side natuurlijk wel gezien toen we bijv mensen gingen ophalen voor excursies. Ik zit van 13 augustus tot 27 augustus in side.

MAar ik ga zekers een keer weer terug naar MARMARIS. iK VIND MARMARIS GEZELLIGER DAN ALANYA. MARMARIS IS WEL KLEINER DAN ALANYA, MAAR ALANYA KENT BREDE EN LANGE ZANDSTRANDEN EN MARMARIS HEEFT KLEINE KIEZELSTRANDEN, DIE JE VAAK TEGENKOMT IN GRIEKENLAND. ik heb van andere gehoord dat gumbet ook heel leuk is om heen te gaan.

groetjes besmile :smiley:

:frowning: heeeeeeellle grote zucht…
Daar ben ik weer’s, eventjes alles gelezen en moet zeggen vind het echt super om alles te lezen en vind het echt lief dat jullie reageren. Nou, ben er nog steeds niet uit, heb heel internet volgens mij rondgesurft maar kan er maar niet uitkomen. Het zit eigenlijk zo (ben lastig) eigenlijk wil ik gewoon naar Marmaris, maar Kris, de vriendin waarmee ik op vakantie ga, wil niet meer naar Marmaris. Ze vond het er afgelopen zomer super maar ze wil graag meer zien en dus niet twee keer naar hetzelfde, ik zie het probleem niet, haha!! Naja, dus ik pas me maar aan. Gelukkig gaan we wel naar Turkije dus dat is al een ding. Wat me tot nu toe het meeste aanspreekt is Gumbet, gewoon vanwege de hotels en het strand en de ligging in vergelijking met Bodrum, het reizen met taxi’s en dolmussen heb ik er wel voor over. Wat ik er zo uit begrijp is gewoon dat Gumbet meer voor overdag is, lekker aan het strand of zwembad van het hotel en beetje rondslenteren of wat drinken of een hapje eten. Ook voor 'savonds kan het er mee door maar dan is het echte werk toch meer in Bodrum te vinden. En daar zijn dus de dolmus busjes en de taxi’s voor uitgevonden. Maar hoe is het uitgaan in Gumbet zelf? Is er wat te beleven?? En is het gewoon echt alleen maar in Barstreet te doen?? Een boulevard ala Marmaris hebben ze niet he?? En hoe zit het met de winkeltjes, zijn die er wel?? En valt er overdag wat rond te wandelen en dus wat te zien of valt dat vies tegen?? Kijk ik vind het niet erg om te moeten gaan winkelen in Bodrum en om te gaan stappen in Bodrum maar ik moet me ook niet hoeven te vervelen in Gumbet zelf. Get the point??? Haha!! Iedereen die nog leuke verhalen of belevenissen of tips heeft reageer maar en typ je verhaal. Een van de hotels die mij op het moment het meeste aanspreken zijn Hotel Ayaz en Hotel Sami Beach. Ik zit dan te kijken bij Neckerman, zijn we afgelopen jaar ook mee geweest en het is echt goed bevallen. We zijn gevlogen vanuit Dusseldorf (45min bij ons vandaan, Limburg he) en toen hadden we dus bij aankomst Duitse reisleiding maar ik heb toen gewoon gevraagd of het goed was dat wij in Marmaris verder alles zouden bespreken en regelen met de Nederlandse reisleiding die daar aanwezig was en dit was totaal geen probleem. De excursies die we geboekt hebben (jaaahh via de reisleiding, en ja ik weet dat we ze ook ergens anders hadden kunnen boeken maar wij heben het zo gedaan) alles was super geregeld en we waren overal optijd en de prijzen vielen reuze mee. Uhmm… nou heb wel weer genoeg geluld voor vandaag denk ik zo. Hoop weer snel van jullie te horen.

Randy, sorriej meis dat ik zolang niets heb laten horen, nu zit ik online en nu ben jij afwezig… snif snif!! Naja maybe spreek ik je strx nog wel en dan hoor ik al je wilde verhalen over Gumbet, hihi ben al benieud!! Kusssssss Miran

Doeiiiii xx

Hmm, was ik net even vergeten te melden, ik ben dus in Ayaz geweest, in Gümbet.
Is aan te raden hoor!

Kuzz Randy

Ha LBE,

Heb idd begrepen dat er in Marmaris een lange boulevard is… In Gumbet is het allemaal meer verdeeld in straatjes, maar overdag kun je je er goed vermaken hoor. En het vervoer naar Borum is maar net 10 minuutjes dus stelt geen drol voor.

Je hebt in Gumbet langs het strand wel een soort boulevard met alle restaurantjes etc en de winkels zitten gewoon in meerdere straten daarachter…waar ook weer restaurantjes en bars zitten. Zelf vind ik de leukste bars in Barstreet maar er zijn er veel meer hoor…

Wat jij verteld over je vriendin, dat heb ik nou ook! Wij willen ook elk jaar wat samen doen, maar zij ook niet naar hetzelfde. Ik in principe ook niet hoor maar het was daar zo leuk dat ik er echt nog wel een x naartoe wil. Dit jaar wordt het voor ons waarschijnlijk al geen Turkije…dus ga lekker mee naar Gumbet en dan zul je zien dat je het super naar je zin zult hebben. De hotels die je net zei klinken goed, dus boeken maar voordat het vol zit!!! Een vriendin van mij wilde deze week boeken voor in mei en toen zat alles wat haar leuk leek al vol in Bodrum!! Voor ons wordt het dit jaar waarschijnlijk Rome…ach is ook leuk toch…

xxx H’daylover

Meid, Sami beach is niet echt een aanrader.
Kheb dus in dat hotel gezeten en kvond het niet heel geweldig.
Vooral het personeel…
Over Ayaz heb ik betere dingen gehoord!

Kijk je moet je Gumbet ongeveer voorstellen als 1 redelijk lange straat met wat winkeltjes (toeristisch) minimarkt, t-shirts en souveniers.
Verder zijn er volop bars, beachbar, shakers, x-bar noem maar op.
En een hoop restaurants (europees menu) met overal dezelfde kaart.
De muziek begint al in de middag.

Het strand is een beetje fijne kiezel, vermengt met donker, beetje grijzig zand en heel smal, maar opzich met genoeg bedjes en parasols goed te doen.

Omdat je in een baai zit waait het er 's middags en over het algemeen zal het net iets koeler zijn dan in Marmaris e.d. dat merk je vooral 's avonds! Nou succses met je keuze!!! Groetjes

O het is natuurlijk niet 1 straat maar 1 lange hoofdstraat!!hahaha
Er zijn wel meerdere straatjes maar daar is niet zoveel en sommige lopen dood!

O het is natuurlijk niet 1 straat maar 1 lange hoofdstraat!!hahaha
Er zijn wel meerdere straatjes maar daar is niet zoveel en sommige lopen dood!

Wij dachten eerst dat het ook 1 lange straat was , maar er is meer hoor… je hebt het toeristische gedeelte maar ook nog het turkse gedeelte…is ook heel gezellig…alleen maar winkeltjes (wel met allemaal troep, tassen en kleren) maar geen bars etc…

Oeps, was nog niet klaar! DUs je kan in het hele drukke gedeelte blijven maar loop je wat andere straatjes in dan heb je ook nog gezelligheid. Echt een aanrader hoor Gumbet…anders kun je altijd nog een keer naar Marmaris gaan als het tegenvalt. En volgens mij zijn er zoveel leuke plaatsen in Turkije!!

Good Luck!

Nou misschien n stukje gemist dan, haha!!
Alleen zeggen de Turken daar zelf ook dat er praktisch niemand woont in de winter!
Wel zitten er Turken in vakantiehuizen enzo.

Maargoed wat ik bedoel is dat ik vind dat er totaal geen sfeertje hangt, ja het Lorett Da Mar sfeertje van uitgaan, uitslapen en sex.
Tenmindste zo heb ik dat ervaren.

Mijn nichtjes bijvoorbeeld vinden het helemaal top maar ik vind het gewoon niet veel.

He maar wat zouden jullie doen Alanya of Side?
Ik schreef touwens dat ik alleen als kind in die plaatsen was geweest maar in Alanja ben ik 4 jr. geleden ook nog geweest.

En Marmaris wat moet ik me daar bij voorstellen?
Is het strand van Marmaris nou echt zo slecht??

XXX

Ik kan je helaas niet helpen…ben in geen van beide plaatsen geweest, als ik de verhalen zo leest zit je volgens mij in Alanya wel goed… Good Luck

Over dat sfeertje…tja dat is idd waar je van houdt. Het is idd wel veel uitgaan maar dat vond ik onwijs gezellig…toch was ik niet uit op de sex…hihihihi!