net maar weer eens een mail naar Jetair gestuurd.
Kijken of ik op deze iets meer dwingende mail wel antwoord ga krijgen…
IK ben in September met Air berlin gevlogen 2 dagen vertraging gehad, en wacht nog op mijn 600 euro.
We zouden via dusseldorf vertrekken, dan met bussen naar Bonn gebracht, vliegveld gezeten, 2 uur in een hotel geweest en de dag ernaar weer gewacht op vliegveld. We kregen gutschein bonnen van 10 euro die we konden inwisselen voor broodje en koffie, maar de koffiecorner had op een gegeven moment niks meer…Dus ben benieuwd of jullie het geld krijgen…
Een vriend van mij kreeg op Bangkok airport 600 euro aangeboden om als vrijwilliger het vliegtuig van de dag erachter te nemen .
Tuurlijk krijgen we niets. Die nieuwe aangescherpte EU regels helpen de reiziger echt niet. Het staat leuk op papier maar puntje bij paaltje kan je naar je geld fluiten. Las net weer bij iemand dat ze geen vergoeding krijgt van jetair (alleen benzinegeld). In Mombasa hebben ze ons alles belooft om iedereen maar rustig te houden en hier word alles gewoon teruggedraaid. Ze weten dat we als enkele reiziger toch geen rechtzaak gaan aanspannen dus ze kunnen dit gewoon maken. Bij Jetair, en bij alle andere maatschappijen, lachen ze zich kapot.
Ze boden de mensen bij ons al geld bij het inchecken, en de bedragen werden steeds meer, omdat niemand het geld aannam.
Hun voorstel was om een dag later te vertrekken, dan kreeg je 200 euro en een gutschein, Ze boden mij 300 euro maar je wilt weg dus heb het niet gedaan.
Er waren overboekingen, en ook hier was het vliegtuig kapot, en kwam er een kleinere.
In Bonn eindellijk, maar ook daar ging het mis, met het tanken was er iets misgegaan want het vliegtuig vloog aan de onder kant in brand, en Air Berlin had geen toestellen meer op reserve dus moesten we wachten.
Maar ik weet dat een aantal mensen die een advocaat hebben het geld terug hebben gekregen, of ze konden een ticket krijgen van 600 euro.
Die hebben inderdaad er een advocaat opgezet.
Inderdaad, gewoon je rechtsbijstand erop zetten en flink laten dreigen met juridische stappen. Naar een advocatenkantoor reageren ze sneller en beter dan naar een particulier.
Beide mensen die ik ken van die vlucht hebben een mail gestuurd.De één heeft een mail terug dat ze geen vergoeding voor de vertraging krijgt, maar wel de benzinekosten en 2 dagen extra parkeren op brussel, omdat zij besloten had vanaf Amsterdam terug naar huis te gaan en de volgende dag haar auto op te halen ipv nog weer door te vliegen naar Brussel. Maar dus nietdie €150 die door de hostess beloofd was.
De ander heeft niets meer gehoord (nog niet?)
Degene van de benzinekosten heeft getelefoneerd met Andy van Jetair. Hij heeft alleen haar benzinekosten afgehandeld, maar zegt dat het klopt dat iedereen €150 terugkrijgt. Dit horen jullie binnen 2-3 weken, het dossier is nog niet volledig, maar Kristel de hostess heeft al contact met hen gehad. Dikke pluim voor Kristel?
(ik zou overigens wel zelf ook allemaal nog even een mailtje of teleoontje er tegenaan gooien. Voor hetzelfde geld geven ze alleen degenen die klagen)
Nog steeds totaal geen reactie van jeatair op de meerdere mailtjes die de deur al uit zijn gegaan. Wat is dat telefoonnr (vanuit NL) dan van die Andy van jetair? Ik heb voor volgende week dinsdag een afspraak bij de Rechtswinkel (zijn er helaas alleen op dinsdag) dus dan hoop ik dat zij mij verder kunnen helpen. Toch raar dat Willyboy een mail krijgt met Sorry u krijgt niets en dat M nu hoort dat iedereen €150 krijgt.
De familiale verzekering geeft GEEN rechtbijstand voor dit soort problemen .
Deze Andy is de verantwoordelijke inzake klachten tegen Jet-air .Deze moet op je mails antwoorden .
maar die antwoord dus niet op mijn mails. Ik krijg alleen een simpel automatisch ontvangstmailtje van Jetair waarin staat “Beste
Wij hebben uw bericht goed ontvangen. U ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een antwoord.
Met vriendelijke groeten
Administration Jetairfly.com en Flight Specials”
Dat is het geen telefoon nr, geen naam, niets. Ik heb dus ook geen telefoonnr die ik vanuit NL kan bellen om die Andy te bellen. Gek word ik van ze
Rechtsbijstandverzekering is ook niet hetzelfde als een “familiale verzekering”.
Je kunt je zaak toch voorleggen aan de geshillen commissie.Je kunt dat zelf doen of laten doen,De procedure is heel eenvoudig.Ik weet niet of dat beperkt is totdeNederlands vligmaatschappijen.
Er zijn ook diverse sites(oa van Arag) waar je aan de hand van je vluchtnummer kunt zien of jouw geval in aanmerking komt voor een claim.Desgewenst kun je je claim dan direkt uit handen geven.Zij rekenen 15% van de evt uitkring.No cure no pay.
Ik heb het een paar keeer zelf gedaan zonder grote problemen.Het duurde alleen erg lang.
Succes
hallo fabrie,
ik heb net even snel bij arag gekeken (had nog nooit van ze gehoord) en na intoetsen van de vluchtgegevens komt daar dus ook te staan dat Jetair €600pp moet betalen. Ik wacht nog heel even af of ik een reactie op mijn mailtjes krijg maar anders ga ik misschien toch maar met arag in zee. Zelf heb ik niet zulke hele goede ervaringen met de geschillencommissie. Bedankt voor je tip!
Ik heb het telefoonnummer van die Andy gekregen en heb er net maar eens een telefoontje aan gewaagd. Als Jetair net zo netjes en aardig als Andy was was het een wereld maatschappij maar dat terzijde. Andy wist mij te vertellen dat ze druk bezig zijn met het geld overmaken en dat iedere gedupeerde waarschijnlijk deze week het bedrag al op zijn rekening heeft staan. Oke,aardig maar toen ik vroeg hoe dat zit met het feit dat het €600pp en niet €150pp moet zijn reargeerde hij niet. Toen ik vroeg of je wel met een advocaat het bedrag kon aanvechten als ze het al snel op je rekening hadden gestort hield hij ook zijn mond. Ik weet dus niet of we nog een mail met uitleg krijgen waar we wat mee kunnen. Het maakt voor ons wel een heel groot verschil, €600 of €150, we vlogen namelijk met zijn 6en…
Artikel 5, lid 3, van verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten en tot intrekking van verordening (EEG) nr. 295/91, dient aldus te worden uitgelegd dat een technisch probleem bij een luchtvaartuig dat annulering van een vlucht tot gevolg heeft, niet valt onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling, behoudens indien dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en waarop deze geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen. Het op 28 mei 1999 te Montreal gesloten Verdrag tot het brengen van eenheid in enige bepalingen inzake het internationale luchtvervoer is niet beslissend voor de uitlegging van de in artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004 opgenomen verschoningsgronden.
Vlg mij is dit artikel zodanig gschreven dat de luchtvaartmaatschappij nooit hoeft te betalen vlg dit gedeelte:
, behoudens indien dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en waarop deze geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen.
Op een storing in het systeem van het vliegtuig heeft een maatschappij geen daadwerkelijke invloed dus hoeven ze ook niet te betalen.
Wat denk je nu van het lobbyen door de luchtvaart bij de EU ?? Laten we er wat eerste klas vluchten tegenaan gooien en ze maken een wetje maar nemen daar gelijk in op dat er nooit betaald hoeft te worden.
Het lijkt me dat er toch ergens een scheve verhouding is in het denken over hoe het in Africa gaat en hoe het in Europa gaat het is toch het zelfde. Laat de kleine man maar opdraaien voor de grote investeerder.
In Kenya en de rest van Afrika noemt men dat corruptie in de USA en Europa lobbyen kan iemand mij het verschil uitleggen??
Ze gaan er van uit dat een gerechtelijke vervolging meer kost dan de waarde van het geding .Een dagvaarding kost 200 euro .Dus die 600 is zo weg .Heb al 5 arresten van mensen in dergelijke situatie .Technisch problemen vallen NIET onder de noemer buitengewone omstandigheden .Heb al 5 mails gegaan met jet-air over rechten van een passagier (261/2004) Maar ze zwijgen als vermoord .
Willy boy waaeschijnlijk zijn ze daar bang voor