Annulering vlucht Eva Air

De vlucht van Eva air voor vanavond is gecanceld i.v.m de vulkaan uitbarsting. Het vliegtuig wat al vertrokken van v.a Bangkok is terug naar het vliegveld. Nog niet bekend hoe of wat. Geen leuk begin van mijn vakantie. Ga waarschijnlijk daar daar door ook mijn vlucht naar maleisie missen!

Dat is zeer vervelend maar vergeet niet te claimen als daar mogelijkheden toe zijn, niet dat je daarmee vanavond wegkomt maar zal het er niet bij laten zitten…:mad:

Wat zou ik kunnen claimen denk je, ik mis mijn aansluitende vlucht van maandag waarschijnlijk, ze weten niet waneer ik weg kan. Hotel kosten! deze week geboekt , was een aanbieding geen terug betaling mogelijk. Ik blijf maar optimistisch en hoop dat ik in ieder geval dit weekend nog weg kan.

Het lijkt mij voor de hand dat als jij morgen dus in Bkk zou zijn en daar al een hotelboeking hebt welke betaald is dat je deze kunt claimen bij EVA, en als je maandag geen gebruik kunt maken van je aansluitende vlucht waardoor je deze verliest of extra moet gaan betalen om deze om te zetten dat EVA daarvoor moet opdraaien.

Neem voor de zekerheid contact op met EU-claims hieronder de link.

http://www.euclaim.nl/Default.aspx

Alleen het tarief van het 0900 nr wordt je ook niet vrolijk van maar ja…

Ik denk niet dat er in deze situatie veel te claimen valt bij EU Claim, hoe vervelend dit ook is voor de passagiers, maar hier is echt sprake van overmacht.
Maar misschien dat je verzekering wel het e.e.a. vergoedt.

Volgens nos teletekst worden mensen die met klm vliegen gratis ondergebracht in hotels.

Tja KLM, is helaas geen EVA. Mooi zuur iig! Succes ermee! Hoop dat het letterlijk en figuurlijk overwaait en dat je alsnog snel kunt vertrekken!
Misschien heb je de terug weg wel een vertraging;)

Ik las iets dat het minimaal tot vrijdagavond afwachten blijft.

Claimen heeft geen zin, het is inderdaad overmacht. Als EVA Air je niet tegemoet wilt komen, weet dan dat je in ieder geval je belastingen terug kan krijgen (het grootste gedeelte van de ticket bestaat uit belastingen). Wellicht wil EVA Air, net zoals KLM, gratis omboeken.

Neem z.s.m. contact op via één van deze telefoonnummers:
+31-20-575-9166 (algemene reserveringslijn)
+31-20-575-9162 (kantoor)
+31-20-446-6279 (“airport”-lijn)

Succes met deze situatie!

Ik las vanmorgen op teletekst dat je géén recht hebt op de €250,- schadevergoeding (idd overmacht) maar wel op omboeken en dat je eten, drinken en overnachtigen krijgt. Maar dat gaat naar mijn idee alleen maar op voor de mensen die momenteel op Schiphol zijn! Niet die thuis zitten te wachten totdat ze kunnen gaan vertrekken. Uitgezonderd dan het omboeken.

China airline is wel met een omboek regeling gekomen en eventueel kan je je geld terug krijgen. Vandaag en morgen vliegt China airline niet naar BKK, hopelijk zondag middag wel anders ben ik ook de pisang…:crybaby:
Kan me niet voorstellen dat Eva air niet met een regeling komt…misschien komen ze daar nog mee, ik hoop het!

Succes Allemaal

Ik heb mijn ticket verzet, ik zou gisteren dus vertrekken, de vlucht voor zaterdag avond Eva air is ook al gecanceld. ( vliegtuig staat ook nog in Bangkok) dus op zijn vroegst vertrek dinsdag. Daarnaast ben ik ook nog op een wachtlijst geplaatst door Eva Air Dus de kans op vertrek is niet groot. Op naar 6 mei!!! Kan wel iedereen aanraden als je wil om boeken dit zeer snel te doen.

Telegraaf had net ook weer zo’n mooi bericht: EU-burgers hebben recht op vergoedingen volgens een EU-commissaris. http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6536176/__Recht_op_compensatie_vliegticket__.html?sn=reiskrant

Als ze dan ook meteen even de EU-wetgeving erop naslaan en erbij vertellen volgens welk artikel dat is?

Ik ken alleen maar de jurisprudentie en het wetsartikel dat zegt dat er alleen recht op compensatie is als de vliegtuigmaatschappij schuld heeft (te krap plannen, personeel dat niet opdaagt, defect door achterstallig onderhoud, etc.)

Maar ik zou zeker alles proberen. Niet geschoten is altijd mis!

de laatste uitbarsting vd vulkaan, 227 jaar geleden, duurde 2 jaar laten we hopen dat dat nu niet het geval is

Misschien is dit iets, zie het stukje over overmacht.

Dat zou dus inhouden dat er 2 jaar niet kan worden gevlogen vanuit en naar Europa? (om het maar even plat te zeggen) Ze hebben natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, 227 jaar geleden vlogen ze nog niet;)

Ik zit momenteel in Bulgarije, de as is hier vandaag gearriveerd. Het vliegveld is dicht, hopen dat ik zondag naar huis kan vliegen!

Hier in Thailand geen as te zien…alleen wat wolkjes aan de lucht :slight_smile:

China air vlucht (Bangkok-Amsterdam) van vannacht is gecancelled.

China is onbereikbaar helaas voor meer informatie, ik heb verschillende klanten die op deze vlucht waren geboekt.

Wanneer is jou terug vlucht? Met een beetje “mazzel” zit je daar nog wel even! Niet leuk hoor, overmacht;)

maar kan me voorstellen dat als je verplichtingen hebt, t helemaal niet tof is!

Ik vlieg de 26e pas weer terug vanuit Kuala Lumpur…maar mocht ik verplicht langer moeten blijven vind ik dat helemaaaaaal niet erg. Moet wel weer werken de 28e, maar ja, overmacht he :slight_smile: