Morgen 17 mei vliegen wij met Eva Air naar Bangkok, en terug 10 juni, gisteren kregen wij te horen dat 10 juni geannuleerd is en dat wij twee dagen later terug kunnen gaan.
Echt balen dat komt ons niet goed uit en nu wil Eva Air ook nog niet eens de twee extra hotelovernachtingen betalen voor het langer verblijven,
heeft iemand dit aleen keer meegemaakt? En wat hebben jullie voor stappen ondernomen?
Groet Vera
Belachelijk! Ze zetten je gewoon voor het blok, bel meteen je reisagent om dit te regelen. Vraag ook aan hem wat je hieraan kunt doen.
Bij EVA-Air heb ik de ervaring dat het de beste airline naar Thailand is, maar tijdens afgelopen nov. (De beruchte vliegveldbezetting) hebben ze ook niets voor mij of anderen gedaan. Tenminste niet waar ik weet van heb.
Hallo,
Het hangt er ten eerste van af wat hun voorwaarden zijn daar heb jij akkoord voor gegeven. Als zei bv op tijd waren met het melden wat je in de voorwaarden terug moet kunnen vinden.
Ik denk dat je afhankelijk van de voorwaarden er niet veel tegen kan beginnen. Ja eerder terug gaan dan heb je die 2 extra hotelovernachtingen niet nodig.
gr van Moira
Waarom loop je morgen als je op schiphol bent niet even langs EU claim misschien kunen zij je een advies geven.
Theo
Hoi Moira,
Ik kreeg vandaag te horen dat travel 333 waar ik onze tickets hebt geboekt onze twee hotelovernachtingen betalen en verder heb ik een aangetekende brief naar Eva Air gestuurd,
Groet Vera
Hallo,
Dan is het probleem toch opgelost je hebt toch wat je hebben wilt die 2 hotelovernachtingen. Ik vind het wel netjes dat ze nog voordat je vertrekt melden dat de vlucht in geanuleerd.
Wij hebben wel eens gevlogen met een andere maatschappij en daar kregen we 1 dag voor vertrek te horen dat onze vlucht niet door zou gaan.
Ik denk dat je niets bereikt en niets aan geld terug krijgt van ze dit omdat ze waarschijnlijk daarover wel iets in hun voorwaarden hebben staan. Ik zou lekker genieten dat je langer mag blijven ik zou het wel weten.
gr van Moira
Netjes dat 333 deze 2 overnachtingen betaalt ! EVA Air zou je waarschijnlijk de keus geven: het alternatief accepteren of volledige restitutie voor de tickets. Met het laatste schiet je natuurlijk helemaal weinig op, want dan zou je last minute nog ff een ticket moeten aanschaffen en dan heb je kans dat je natuurlijk duurder uit bent…
Uiteraard een hele goed reis gewenst…langer in Thailand verblijven is natuurlijk nooit erg !
Ik ben benieuwd hoe EVA Air je gaat antwoorden. Wij hebben ook wel eens iets met ze gehad en een brief naar Taipei gestuurd. Enkele dagen later belde men uit Amsterdam. Echter zonder een afdoend antwoord te kunnen geven op de vragen die wij hadden. En dat vonden we jammer want het is voor de rest prima reizen met ze.
groeten
Ton
Wat mij dan weer intresseert is ; waarom is die reis van 10 juni aanstaande geannuleerd ? Zou het zijn omdat er te weinig mensen in het vliegtuig zitten ?
Eerst verkopen ze tickets voor een Boeing 777 en veranderen ze dit naar de 747. En nu annuleren ze dus ook al vluchten. Zou het te maken hebben met de economische malaise ? Klantvriendelijk vind ik het in ieder geval niet. Jammer want ik heb altijd met plezier met Eva airways gevlogen.
Dat ze wederom met een 747 zijn gaan vliegen vanaf Amsterdam zal ongetwijfeld met de crisis te maken hebben. Ze zullen minder passagiers verwachten waardoor de combi 747 weer wordt ingezet dus half vracht/half passagiers en de 777 zullen ze op een wellicht rendabelere route gaan inzetten. Maar een type vliegtuig is nooit gegarandeerd, ook last minute kan dit door omstandigheden nog gewijzigd worden.
Ben ook wel benieuwd waarom de vlucht van de 10e is geannuleerd, zou me idd ook niks verbazen als dit door de crisis en dus de bezettingsgraad komt…
Je ziet over de hele linie aanbiedingen BKK, en stunts, zoals Malaysian Air nu doet. Een teken dat ze het niet vol krijgen op de normale manier.
Wat EVA nu doet, is waarschijnlijk twee vluchten in een combineren, om kosten uit te sparen, wij hadden waarschijnlijk allemaal liever dat ze ook aan het stunten zouden gaan.
Hallo,
Ja het gaat hier in vliegtuigwereld helemaal niet zo goed. We merken het hier ook met binnenlandse vluchten die geanulleerd worden. Dus het zal wel zijn niet genoeg mensen een ticket geboekt. De mensen zitten weer op hun geld nu vanwege de crisis wat goed te begrijpen is volgens mij.
gr van Moira
Bedankt, een goede opmerking, Moira. Wij zijn al een beetje bezig voor volgend jaar. Dan weer naar Thailand en daar zijn we van plan ook binnenlandse vluchten te maken. Ik denk dat ik Greenwood maar mail om te vragen hoe het ermee staat.
groeten,
Ton
China Airlines zat ook helemaaaaaal niet vol afgelopen vrijdag…verbaasde me nog wel hoe vol Bangkok Airways vandaag zat op de vlucht van BKK naar Luang Prabang…had ik niet verwacht…
Hallo,
Ik vloog van perth naar Kuala lumpur een vliegtuig wat half vol zat het verbaasde me dat ze nog vlogen. Ik had iemand van airasia gesproken die me aangaf dat vluchten geanuleerd worden vanwege het niet vol zitten. Vaak heeft airasia dat vertelde ze me ook meerdere vluchten naar 1 bestemming op een dag en die voegen ze dan samen.
Als je pas volgend jaar gaat kan het ook weer helemaal anders zijn natuurlijk. Ik praat natuurlijk wel over heel azie en niet alleen over Thailand.
gr van Moira
Om dan een slaatje te slaan uit de crisis… Welke dagen zijn het voordeligst om te vliegen? (weekend is rete duur i know, maar daarbuiten) En met welke organisatie is het het voordeligst om te vliegen naar BKK? Dusseldorf etc. is geen probleem.
Hallo,
in het weekend duurder is mij nog nooit opgevallen. Ik heb veel gevlogen in het weekend en het was niet duurder dan door de weeks.
China Airlines is oke en Eva air valt ook wel mee. Je kunt ook met LTU gaan maar die vond ik heel slecht heb daar mee gevlogen en doe ik nooit meer ik heb 10 uur klem gezeten. Wij vliegen nu alleen nog maar Eva Air en dan de tussenklasse.
gr van Moira
Hey, thnxs voor de snelle reply. Weekend was in india een heel groot probleem. En heb et zo verder meegemaakt met andere vluchten. Maar als et no problem is prima!
En dan via de standaard vliegwinkel, vliegtickets, world ticket centre of gewoon via site van de airline?
Tussen klasse eva air wat moet ik me daarbij voorstellen? En iemand ervaring met een mogelijkheid om de terugdatum te wijzigen?
Hallo,
www.greenwoodtravel.nl heeft best leuke prijzen voor vliegtickets. Dit is een Nederlands bedrijf dat in Bangkok Thailand zit gevestigd.
Ikzelf boek al mijn vluchten via eva air zelf.
Je hebt bij eva air 3 klasse en de tussenklasse daar heb je meer beenruimte en kan je stoel meer naar achteren. Je hebt ook bussines klas maar die is heel erg duur.
gr van Moira
In weekenden vliegen is niet duurder, tenzij de vluchten dan gewoon erg vol zitten, maar dat geldt voor doordeweekse dagen ook…
Voor een goed overzicht met prijzen van verschillende maatschappijen zou je idd eens kunnen kijken op www.vliegtickets.nl
Als je een wijzigbaar ticket wilt boeken, kan je het beste even telefonisch contact opnemen, omdat het online niet altijd zichtbaar is of je de terugreis kan wijzigen.