Beste Thailand-liefhebbers,
Vanaf 30 maart 2010 gaan de vluchttijden van EVA Air op de route AMS-BKK v.v. behoorlijk wijzigen.
Hieronder de nieuwe tijden:
Amsterdam - Bangkok 21:40 - 13:50+1
Bangkok - Amsterdam 12:30 - 19:25
Beste Thailand-liefhebbers,
Vanaf 30 maart 2010 gaan de vluchttijden van EVA Air op de route AMS-BKK v.v. behoorlijk wijzigen.
Hieronder de nieuwe tijden:
Amsterdam - Bangkok 21:40 - 13:50+1
Bangkok - Amsterdam 12:30 - 19:25
Persoonlijk vind ik de vertrektijd vanuit Bangkok naar AMS gunstiger dan voorheen, gelukkig niet meer vertrekken in het midden van de nacht.
Aankomst in BKK vroeg in de ochtend vond ik zelf altijd erg prettig, nieuwe aankomsttijd iets minder…
Hallo Dave,
Ongetwijfeld had ik dat ook na mijn vakantie (26-02 t/m 26/03) vernomen maar omdat ik dit nu al weet, hou ik er rekening mee voor een evt volgende reis. Wij hebben namelijk genoeg mileages verzameld om op een volgende vlucht een gedeelte gratis te upgraden. Wanneer EVA dat nog doet natuurlijk. Mijn ervaring is dat ze nog wel eens dingen veranderen zonder iets te zeggen. En ja, de tijden: 100% met je eens. Heen niet zo geslaagd, 1 dag biijna kwijt. Spitstijd in Bangkok. Hoewel dat 24 uur per dag daar is. Terug niet in de nacht. Enig idee waarom dit gebeurt? Jij hebt nogal wat ervaring in de vliegbuisiness.
Ton:wink:
Volgens de mailing van EVA hebben ze de tijden in belang van de klant aangepast. Klant kan dan overdag nog werken en 's avonds pas vertrekken naar BKK, terug is de vertrektijd gunstiger geworden voor de klant.
Maar misschien heeft het ook wel te maken met de toegewezen ‘slots’ op de luchthaven…
De vertrektijden naar Bkk zijn gunstig voor mij,maar terugkeren en aankomen om 19:25pm,dan mag er niet veel gebeuren anders krijg ik problemen om terug te gaan naar Belgie.(trein)gegroet:georgessiam.
De nieuwe tijden zijn zeker niet slecht.
Alleen wij zijn nu 1 dag kwijt, wij zouden 9 april terugkomen en dat word nu 8 april .
Frank,
Je kan EVA Air altijd even bellen en vragen of ze jullie, i.p.v. 1 dag eerder, niet op de vlucht van een dag later kunnen boeken ? Tenzij dat niet uitkomt met werk of andere verplichtingen…
dank je Dave
daar had ik niet aan gedacht
normaal had ik nu aan de telefoon gehangen maar ons zoontje is de zaterdag na terugkomst jarig en dan willen we toch thuis zijn
nogmaals bedankt
gr
frank
Persoonlijk gezien vind ik de nieuwe regeling 2X niets.
Door het late(re) vertrek op de route AMS-BKK mis je pakweg 8 uur op de dag van aankomst in BKK; door het latere vertrek op de route BKK-AMS zal je tegen een extra hotelovernachting aankijken.
Wat dat betreft prijs ik mij gelukkig, dat ik voor die regeling weer thuis ben.
Groet,
Joe
Hi,
Op zich vind ik de nieuwe vliegtijden niet echt een probleem, ik heb ook mijn aansluitende vluchten (met Bangkok Airways_ naar Cambodja, en later vanuit Koh Samui heel gemakkelijk via internet op dit nieuwe schema kunnen aanpassen.
Maar nu even het volgende:
Wij hebben de R-klasse geboekt, is dus een niet wijzigbaar ticket. Ikzelf was ook niet van plan het ticket te wijzigen! Maar goed, dit is nu gedaan door Eva Air zelf, en wel naar een dag eerder.
Dit is precies de verjaardag van onze dochter, en we hadden voor deze laatste dag een leuke snorkeldag op het programma staan.
We vertrekken ipv hiervan nu al 's morgens vanaf Koh Samui en zitten erna de hele dag in het vliegtuig. Hoe leg je dat uit aan een kind van bijna 10?
333 Travel, die ik enkele malen gemaild en gebeld heb, geeft geen commentaar.
Dus dacht ik Eva Air te vragen, of het mogelijk is om een dag later naar huis te gaan, op 4 sept. ipv op 2 sept.
Krijg ik te horen, dat het een ticket in de R klasse is, en dus niet wijzigbaar, alleen als ik een andere klasse neem (ruim 700 euro duurder voor 4 personen) mag ik de wijziging door laten voeren tegen ca. 150 euro per wijziging!!
Ik zie hier de logica niet van in, mijn ticket is wel wijzigbaar door Eva Air zelf, maar niet door ons.
Sylvia
Als je niet akkoord gaat met de nieuwe datum van je vlucht (dankzij de schedulechange) zal je contact op moeten nemen met de reisorganisatie waar je geboekt hebt, in jullie geval dus 333 Travel (als je direct naar EVA belt hierover, is de kans ook groot dat ze je naar de reisorganisatie terug verwijzen).
Zij dienen vervolgens contact op te nemen met EVA met verzoek om vlucht naar een andere dag te plaatsen omdat passagier niet akkoord is met de schemawijziging.
Wel zie ik in mijn reserveringssysteem dat de R-klasse op 4 september volgeboekt zit. Maar 333 kan altijd vragen of ze de vlucht van 4 september kunnen wachtlijsten…
Hoi Dave,
Bedankt voor de tip.
Ik zal morgen nogmaals 333 travel bellen met dit verzoek.
'k Zal nog even laten weten wat hier uit komt.
Groetjes,
Sylvia
Hoi Sylvia,
Hoop voor jullie dat het lukt ! Hoor graag wat er uit is gekomen !
Succes !
Hoi Dave,
Inmiddels een telefoontje van 333 travel gekregen, dat men gaat proberen mijn
R ticket om te boeken naar 4 september.
Zojuist op de site van Eva Air ingelogd, ik zie inderdaad een nieuwe regel bij mijn boeking staan, met “on waitinglist”.
Dus het blijft spannend, wordt vervolgd!
Groetjes en prettig weekend,
Sylvia
Hoi Sylvia,
Goed om te horen dat ze de vlucht van 4 september nu op de wachtlijst hebben gezet. Hopelijk kunnen ze deze wachtlijst-vlucht snel bevestigen…maar ja, duurt nog wel even voordat het 4 september is.
Ik zal voor jullie duimen
Kijk goed op je nieuwe ticket, je vertrekt een dag eerder. i.p.v b.v vrijdag 16 april ga je nu weg donderdagavond 15 april 21.30. Terug niet op b.v woensdag 5 mei 3.25 maar dinsdag 4 mei 12.30
Dat had ik ook gezien maar ik was er niet duidelijk over geïnformeerd.
Dat klopt idd…naast de tijden heeft EVA Air ook de vluchtdagen gewijzigd…
Hallo Karin,
Ik heb hetzelfde gehad als jij! Ook ik heb een boeking (die niet gewijzigd mag worden) met oorspronkelijk vetrek op 21 september en terug op 12 oktober. Nu is voor mij de nieuwe vertrektijd op 20 september geen probleem, maar ook ik wilde een latere terugreis.
Ik had bij EVA Air gelijk geboekt en heb contact met ze opgenomen. Ook ik werd eerst op een wachtlijst geplaatst en kreeg zojuist het bericht dat ik zonder kosten mijn terugreis mocht aanpassen. Houd hoop!!