Vlucht zomaar dag naar voren geplaatst?

Hallo lui,

Ik had via worldticketcenter tickets gekocht voor thailand (betaald etc).

Van 22-06-2010 / 13-06-2010 met Eva airlines.

Nu krijg ik vandaag een mailtje van worldticketcenter:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een schemawijziging ontvangen betreffende uw terugreis op 13 juli.

De airline heeft doorgegeven dat de vlucht op 13 juli niet meer wordt uitgevoerd.
Om deze reden bent u omgeboekt naar een vlucht op 12 juli.
De vluchttijden blijven hetzelfde enkel een dag eerder.

Helaas zijn er niet veel meer mogelijkheden rond die datum.
Enkel nog een vlucht op 15 juli. Wij moeten dan bij de airline nagaan of u daarop omgeboekt mag/kan worden.

Graag vernemen wij of u hiermee akkoord gaat met 12 juli.
U kunt reageren op de mail.

Met vriendelijke groet,

Iemand hier ervaring mee en mag dit zomaar? Kan zo 123 niks in de voorwaarden vinden van worldticketcenter.
Heb al aangegeven dat 12 juli dan maar moet…

Ja, dit kan gebeuren. De maatschappij zal de vlucht er wellicht uit hebben gehaald vanwege technisch onderhoud of dat de bezetting zo slecht is dat ze hierdoor vluchten uit het schema halen en minder frequent gaan vliegen (en hierdoor dus vluchten samenvoegen).

De airline is vervolgens wel verplicht om de klant een alternatief aan te bieden, iets wat ze in jouw geval dus ook gedaan hebben. Mocht je niet akkoord gaan met het geboden alternatief dan kan je evt nog proberen om op de vlucht van de 15e geboekt te worden. Als die je ook niet uitkomt, zal je hoogstwaarschijnlijk (kosteloos) mogen annuleren.

Bedankt voor de reactie dave, ik leg me er maar bij neer.

Hier kan WTC niets aan doen. EVA heeft eind januari al aangegeven dat per 30 maart het schema zou worden gewijzigd.

*Onderwerp: schemawijziging EVA Airways Order: 2009D35552
Datum: Thu, 21 Jan 2010 18:52:06 +0100

Geachte heer

Van EVA Airways hebben wij vernomen dat het vliegschema vanaf 30 maart 2010 is gewijzigd. Dit geldt voor zowel de vluchten vanuit Amsterdam als vanuit Bangkok. Deze wijziging heeft betrekking op uw reeds geboekte ticket(s).

Het nieuwe vluchtschema ziet er vanaf dinsdag 30 maart als volgt uit:

Amsterdam naar Bangkok
Nieuwe vertrekdagen : dinsdag, donderdag en zaterdag
Nieuwe vertrektijd: 21.40 uur , aankomst in Bangkok om 13.50 uur de volgende dag.

Bangkok naar Amsterdam
Nieuwe vertrekdagen : dinsdag, donderdag en zaterdag
Nieuwe vertrektijd: 12.30 uur , aankomst in Amsterdam om 19.25 uur de zelfde dag.

EVA Airways heeft als gevolg hierdoor alle bevestigde boekingen omgeboekt naar 1 dag eerder vertrek dan uw oorspronkelijk geboekte vlucht!

Bij voorbeeld; uw oorspronkelijke vertrekdatum was woensdagmiddag 12 mei 2010 dan zult u volgens het nieuwe schema nu vertrekken op dinsdagavond 11 mei vanuit Amsterdam.
De retourvluchten vanuit Bangkok zullen door deze aanpassing ook een dag eerder vertrekken dan uw oorspronkelijke vluchtdatum.

Indien u reeds in het bezit bent van een e-ticket, ontvangt u binnen 2 weken de nieuwe aangepaste e-tickets en de eventueel aangepaste transfer- en hotel vouchers.
Uw huidige stoelreservering, maaltijdvoorkeur, etc. wordt tevens omgezet naar de nieuwe reisdata.

Voor vragen zijn wij telefonisch bereikbaar, u kunt ons tevens mailen via *[EMAIL=“klantenservice@333travel.nl”]klantenservice@333travel.nl

*Mede namens EVA Airways bieden wij onze excuses aan voor het ongemak en wensen wij u een goed reis.

Met vriendelijke groet, *

WTC had natuurlijk wel veel eerder kunnen reageren. Maar je vertrekt nu toch ook een dag eerder?

Hier kijk ik niet van op.
afgelopen 3 jaar 3 maal naar thailand geweest in juni en 3 maal werd mijn vlucht geannulleerd…
dagje eerder of later weg.
operationele redenen ( maw. een half leeg vliegtuig)

Jeroen

Het is me nu even niet duidelijk of dit nu met het vliegschema verandering te maken heeft van EVA, of dat het nu is omdat het vliegtuig halfleeg is.

Ik vermoed het eerste, is het de tweede dan ligt de schuld bij de banken.

Maar het is vervelend dezer dagen of het is een aswolk of de nasleep… :mad:.

Hmmmmm… iets klopt er niet. Hansieb schrijft in het 1e bericht dat hij nu 12 juli terug vliegt ipv 13. 12 juli is op maandag. In mijn eerdere reactie staat juist dat EVA van BKK naar AMS op di-do-za vliegt. Rara???

Hoeveel dagen voor vertrek dient de vliegtuig maatschappij een wijziging te melden?

Vreemd verhaal, heb de nieuwe E-tickets in de mail staan.

Daarop staat:

Flight
EVA Airways BR75
Monday, July 12, 2010

Booking Class: Economy
Departure Suvarnabhumi Intl Arpt, Bangkok Thailand
12:30

Heel vreemd…

Ik zou toch maar vertrouwen op de gegevens op je E-ticket, dus idd 12 juli.

Succes

Anders toch even bellen met EVA Air te Amsterdam, welliswaar vliegen mijn ouders weg uit Nederland op Di 13-07 en vliegen terug uit Bkk op Di 17-08.

Dus allebei de dagen zijn dinsdag zowel heen als terug, ik ga in Okt vlieg op een dinsdag heen en op een donderdag terug, als het goed is tegenwoordig met al die toestanden.

EVA Air
Strawinskylaan 617
1077 XX Amsterdam
020 5759172

Vanmorgen reageerde ik nog en vanmiddag bereikt mij deze email:

De vlucht van di 13-07 is geannuleerd door EVA air en wordt verplaatst naar ma 12-07 dat betekend zoals het er nu uit ziet een dag langer voor mijn ouders weet nog niet wat ze gaan doen met de terugvlucht, raar maar waar.

Ik heb een aantal berichten van Eva Air terug gevonden die wellicht voor jullie duidelijkheid geven:
Due to operational reasons, EVA Air regrets to inform you that the BR76 (Amsterdam to Taipei via Bangkok) flights of 13th July 2010, 07th and 12th August 2010 is suspended.BR75 (Taipei to Amsterdam via Bangkok) of same dates is also suspended.

During Summer Holiday period, EVA Air will operate an extra Monday flight Amsterdam – Bangkok – Taipei v.v. between 5 and 26 July 2010 according to above schedule.

Voorlopig is de vlucht van 17 augustus nog niet geannuleerd! Wel een dagje extra voor je ouders idd!

Onze terugvlucht van 31 augustus is ook geanuleerd door Eva.
Wij vliegen nu 2 september terug.
Wij vertrekken op 10 augustus, hoop wel dat dat wel door blijft gaan.
Hoe kort van te voren mogen ze de vluchten veranderen???

Heb ook maar even gebeld en wat bleek inderdaad ook mijn vlucht geannuleerd op 31 augustus.Alleen ik zou heen gaan,maar ja als er geen toestel deze kant op komt kan ik die kant niet op.Nu ga ik wat eerder gelukkig heb ik dit kunnen regelen maar blijft toch raar dat dat zo maar kan hoor.