Vluchten die niet vertrekken.

Hoe zit het eigenlijk met vluchten die niet vertrekken, zoals nu vanaf Amsterdam naar Bangkok? Worden deze terugbetaald door de luchtvaartmaatschapij of moet je hiervoor je verzekering aanspreken?

De luchtvaartmaatschappij zal een alternatief moeten aanbieden of restitutie moeten verlenen. Mensen die een vlucht hebben geboekt kunnen het beste contact opnemen met het reisbureau waar ze geboekt hebben of met de luchtvaartmaatschappij.

oke dat is duidelijk. Is dit trouwens ook van toepassing voor hotels en rondreizen die niet doorgaan. Krijg je dan ook je geld terug van de reisorganisatie? Ik zit overigens nog niet in deze situatie, maar vind het toch wel belangrijk om dit te weten.

Ik ga 7 dec vanaf dusseldorf dus naar Bangkok…
Vandaag maar even gebelt met Air Berlin.
Die vertelde me dat ze het nog even afwachten…
En anders, kan ik kostenloos annuleren of omboeken.
Heb ook wel ergens gelezen dat ze ervoor moeten zorgen
dat je via China? (denk ik zoiets) wel naar een ander vliegveld in
Thailand kan vliegen

Dus tot nu toe, zit ik nog aardig rustig op m’n stoel

Als de vlucht niet doorgaat of via een andere route, wordt dus wel netjes geregeld.
Gelukkig maar. Denk dat het toch best wel een spannende tijd voor je is nu. Maar je vlucht duurt nog bijna twee weken dus kan nog veel veranderen. Hopenlijk lukt het ze in Thailand om op een vreedzame manier hier uit te komen. Zal wel moeilijk worden.

hallo allemaal.
er is nu een andere vliegbasis geopend.
van de marine voor de vluchten.
men probeerd op die manier.
de toeristen die gestrand zijn naar huis te brengen…
ook ons eiland word getroffen.
alleen ze kunnen het vliegveld hier niet bezetten.
dit is een prive vliegveld van thai arway.

Vliegveld op Samui is eigendom van Bangkok Airways…dus niet Thai Airways…en ook vliegveld Samui zou bezet kunnen worden… Zou niet weten waarom dit niet bezet kan worden…???

Net even gebelt met EVA AIR omdat mijn ouders 30-11-2008 terug zouden gaan vliegen, EVA AIR kan nog geen mededelingen doen die weten net zoveel als wij, alles te vernemen via teletekst etc. Het is simpelweg contact opnemen met je airline, je accomodatie c.q telefoonnummer doorgeven en zodra er weer gevlogen kan worden wordt er contact met je opgenomen, wish i was there i love long hollidays !!!

Maar dan moet je wel in BKK stad stranden, en niet OP het vliegveld. Want dat is saai… :slight_smile:

Vliegveld is toch geevacueerd…

ja zover ik weet zijn alle mensen van het vlieg geevacueerd. Daarnaast heb ik gelezen dat de regering verwacht zaterdag weer te kunnen vliegen. Dit is natuurlijk altijd afwachten. Ik denk dat de gestrande mensen uiteindelijk wel naar Kuala Lumpur worden overgebracht om zo weer terug naar Amsterdam te worden gevlogen.

gr van Moira

Ik lees het bericht van de Thaise overheid eerder zo dat het vliegveld zeker niet voor zaterdag 6 uur 's avonds open zal gaan. Niet dat het zaterdag al weer open zal gaan.
Bedenk daarbij dat het de nodige tijd zal kosten om het vliegveld weer operationeel te krijgen en de nodige veiligheidschecks uit te voeren. Daarvoor zal eerst de luchthaven ontruimd moeten worden en het is nog maar de vraag of de regering genoeg gezag heeft om dat te laten gebeuren.

Inmiddels heeft de regering het vliegveld U-tapao beschikbaar gesteld, zo’n 140 km van BKK. Dat is echter niet geschikt voor grote aantallen passagiers.

Is toch ook zaterdag ik zeg er niet bij hoe laat.
Het duurt meestal ook weer een paar dagen voordat er gevlogen kan worden. Maar ze zullen er veel prioriteit aan geven omdat het voor hun inkomsten zijn die ze mislopen.
Wij waren in Bangkok toen ook de treinen niet meer reden en dat heeft ook nog 4 dagen geduurd voordat er weer gereden werd.

Ja ik heb gelezen over het vliegveld. Ik denk dat ook veel mensen naar Kuala Lumpur worden gebracht om daar vandaan te vliegen wat met ook logisch lijkt kwa reizen is dat ook goed te doen. Als je zorgt dat je in Phuket bent kun je vanaf daar naar KL vliegen en dan doorvliegen.

gr van Moira

Jij zegt dat de overheid verwacht dat het vliegveld zaterdag weer bruikbaar is. Ik zeg dat ik het bericht van de Thaise overheid iets anders lees, namelijk dat het vliegveld in ieder geval niet voor zaterdag avond open zal zijn (en mogelijk later).

dat bedoel ik niet dan heb ik het verkeerd neergezet maar het zal wel weer zaterdag open zijn en dan zullen ze zo snel mogelijk weer alles laten vliegen omdat het anders te veel geld gaat kosten.

De vlucht van China Airlines voor morgen, zaterdag 29 november, is in ieder geval geannuleerd. Passagiers die op deze vlucht geboekt staan, dienen contact op te nemen met het reisbureau waar ze geboekt hebben of direct met de luchtvaartmaatschappij.

Ik zou afgelopen woensdag met LTU vanaf Dusseldorf naar Bangkok vliegen en met een binnenlandse vlucht door naar Chiang Mai. Ik heb helaas mijn reis moeten annuleren omdat er voorlopig geen zicht is wanneer ik wel zou kunnen vertrekken. Ook kan ik niet langer blijven vanwege andere verplichtingen dus mijn vakantie zou aardig ingekort worden als ik volgende week alsnog zou vertrekken.
Ik krijg het volledige bedrag terug, kan echter wel 6 tot 8 weken duren. Hopelijk dat ik alsnog in januari ga als de rust weer is teruggekeerd.
Maandag ga ik maar weer naar m’n werk…

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon9.gif

niemand weet nog zeker waneer het weer open is.
ze hebben voor nu zaterdag aan gegeven.
maar in thailand veranderen ze met de minuut.
er is vandaag op koh samui overleg geweest.
uitslag is nog niet bekent.

Het hoofd van de Thaise politie is overgeplaatst naar een inactieve post en de regering zetelt nu in Chiang Mai. Tekenen dat de regering zijn gezag kwijt is en dit allemaal nog wel even langer kan gaan duren.

EVA AIR vliegt morgen vanaf een militaire basis nabij Pattaya door naar Dubai en dan verder naar Amsterdam, passagiers die op 30-11 terug zouden vliegen vanaf Suvarnabhumi moeten daar na toe gaan.