ticket terugvlucht

Hallo

Over enkele dagen vlieg ik vanuit Kathmandu via Delhi naar Bangkok. Ik heb geen ticket voor een terugvlucht omdat ik Thailand over land verlaat. Ik hoor dat het dan wel eens kan gebeuren dat je het vliegtuig niet op of het land niet in mag. Weet iemand hoe de huidige situatie hieromtrent is?

Dank bij voorbaat

Karel

P.S.: Ik ben vermoedelijk niet de eerste die hierover een topic start, maar ik vond niet onmiddellijk info hierover.

Waarom niet via Calcutta naar Bangkok met Indian, het is dichterbij en stukken goedkoper.

Officieel als je geen visum hebt voor Thailand dan moet je een ticket het land uit hebben.
In Brussel had ik vroeger bij Biman Bangladesh altijd wel wat problemen omdat ik met een open ticket vloog, Eva Air heeft mij wel eens een document laten ondertekenen in Amsterdam omdat ik met een enkeltje Thailand binnen wilde.

Ik ben dikwijls uit Delhi en Calcutta gevlogen met een enkeltje naar Thailand en heb nooit een probleem gehad en een visum had ik ook nooit.
Maar het blijft een onprettig gevoel immers officieel mag het niet.
De Airlines zijn tegenwoordig verplicht iemand die geweigerd wordt op hun kosten weer mee terug te nemen.
Indian airlines in Delhi heeft mij ooit geweigerd een ticket te verkopen naar Bangkok omdat ik geen visum had voor Thailand.
Ik heb toen het ticket bij een klein bureautje gekocht ergens op straat en kon zonder problemen met de vlucht mee naar Bangkok.

In Katmandu is een Thai ambassade als je toch een visum wilt hebben.

Men wordt steeds strenger.

Ik zou ook vantevoren een visum aanvragen, of gewoon een goedkoop ticket het land uit boeken.

Bedankt. Ik ga het erop wagen en anders boek ik nog snel een goedkoop ticket op de luchthaven.

Via Calcutta vliegen was trouwens niet goedkoper in mijn geval. Hangt van dag tot dag af vermoed ik.

:chin:Ik verwacht geen problemen in Thailand vragen ze nooit of dat je weer retour gaat als je maar aan de 30 dagen spel regel houd is er volgens mij niks aan de hand.:thailand::cambodia:

Dit heeft alleen in theorie met Thailand immigratie te maken. In de praktijk met luchthaven check in, en dat kan wel tot problemen leiden.