heeft hij dat dan tegen haar gezegd? nu krijg ik het idee dat ze alleen jaloers is en hem voor zichzelf wil, maar wat hij zegt klopt ook niet dus ja…zou het lekker laten voor wat het is. je weet dat hij in ieder geval niet eerlijk is richting jou over haar en daar gaat het toch om dat hij eerlijk is naar jou!
juist, hij is niet eerlijk. Er zijn nog een aantal zaken aan het licht gekomen. Is blijkbaar met de jaarwisseling in moscow geweest. Maar stuurt wel sms alsof hij op het strand in Sharm is!!!
hahah ja lastig controleren als je hier in nl. zit dus lekker makkelijk voor hem om te liegen daarover. nou jammer dat je hier achter moet komen, maar hij krijgt zijn verdiende loon wel (boontje komt om z’n loontje toch? ;)). groetjes
dus in moscou is ie ook druk(ja aantrekklijke dames hee de russen)en gemakklijke prooien
egyptenaren en liegen , het is zooo vanzelfsprekend-ik ben er nog niet veel tegegekomen die niet liege,n(alles om hun doel te bereiken) ten kostte van mensen die ze kwetsen.(vooral vrouwen. prettig weekend allen x
Als het zo al begin zou ik er niet aan beginnen.
Nu woon je nog in Nederland, maar stel je voor dat je daar woont, getrouwd en kinderen krijgt
Dan word het een ander verhaal… als je hem nu al niet kan vertrouwen waar is de basis.
Zelf heb ik ook veel dingen meegemaakt en was ik in het begin te verliefd om het te zien.
Daarbij woon ik nu nog steeds in Sharm el sheikh en heb een fijn leven met mijn dochtertje!
waar moet je op letten bij de egyptische jongens/mannen?
Even een quote en wat opmerkingen van het andere forum:
‘Aardbeving veroorzaakt door vrouwen’
TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen.
Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. “Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt”, aldus de hoge imam.
Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: “We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes.”
President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving
zouden egyptische mannen hier ook zo over denken (imams e.d. die dat vervolgens verkondigen). zouden ze door bepaalde morele codes moslim vrouwen dom willen houden? zouden ze omdat wij merendeels in hun ogen veel te bloot zijn merendeel van de vrouwelijke toeristen gebruiken en overspel plegen tov hun egyptische echtgenoten? zijn ze te vertrouwen (zijn ze eerlijk)…moeilijk en lastige vragen waar je zeker met een grote afstand ertussen niet makkelijk achterkomt.
Zijn wij in dat opzicht niet veel te lastig om in de maling genomen te worden, gezien het feit wij ons mondje wel bij ons hebben e.d. en via onder andere deze site op de hoogte zijn?! worden we niet veel te snel verliefd op de egyptische mannen en vallen we niet veel te snel voor hun charmes? een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze dan ![]()
De Amerikaanse Universiteit in Cairo heeft wat wetenschappelijke onderzoeken gepubliceerd, je staat perplex als je ziet hoe weinig mensen in de arme gebieden weten op het gebied van gezondheidszorg en sexualiteit, en de normen en waarden hieromtrent gaan op gelijke voet met die onwetendheid.
Zelfs artsen zijn op dat gebied niet volledig geinformeerd, ze hebben echt wel bepaalde universiteiten nodig…
blijkbaar heeft ook het geloof hier een handje in dan:
We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes."
weet wel van een actieve egyptische sexuologe die dmv humor mensen voorlicht en vaak in diverse talkshows e.d. te zien is…tenminste zoiets een keer gelezen ![]()
Zelfs artsen zijn op dat gebied niet volledig geinformeerd, ze hebben echt wel bepaalde universiteiten nodig
ik denk dat dus vanwege die morele codes ook ‘gedaan wordt’ alsof ze het niet weten e.d., want ik kan me niet voorstellen dat je op een bepaald niveau qua opleiding arts dom gehouden wordt. aan de andere kant weet ik ook van de bekende al-azhar universiteit in Cairo dat ze erg streng islmatisch zijn qua lesgeven ook e.d., dus ja. wij moeten zelf gewoon zorgen dat onze vrouwen goed voorgelicht op vakantie gaan (nogmaals ook taak van de reisbureau’s wat mij betreft!)…kan dan wel goedkoop en lekker veel zon zijn daar, maar ook een keerzijde van de slechte bedoelingen van sommige egyptische mannen.
inderdaad oerdriften ( tot irritant toe) toen ik er was zat het fayrouz zonder manager
gevolg - er kwamen egyptenaren, de volgende dag nog meer-de volgende dag nog meeeer- het liep compleet uit de hand, wat ik er allmaal zag je houd het niet voor mogelijk(zelf het strand ernaast had er last van!) echte oerdrift zoals beesten!! eerlijk ik heb er 1 een mep verkocht!!! - er waren wel 40 mannen ih water, en iedre vrouw die in het water ging ,werd wel op de een of andre manier gevolgd!! na mijn mep ,werd ik dus met rust gelaten(hie)— en inderdaad het extremisme rukt meer en meer op , christenen worden in een hoekje gedrukt, (op elk vlak), da gaat daar nog uit de hand lopen…
hhhahaha ben blij dat ik niet tussen al die egyptische mannen in het water zat hahahah!! lol
Misschien had ik mijn ervaringen wat betreft Egyptische mannen beter onder dit Topic kunnen zetten, maar kon het niet zo snel terug vinden.
Dus heb het nu onder de topic Egyptische mannen gezet.
Dus voor de belangstellenden , jullie kunnen daar nog onder kijken.
Er is al veel gezegd over Egyptische mannen ( en ook wanneer je er een relatie mee hebt ).
Wat ik zeker weet is, dat wanneer je iets met een Egyptenaar begint, je niet alleen moet laten leiden door je gevoel, maar dat je zeker ook nog je verstand moet gebruiken…
Zet die roze zonnebril af en leer hem, zijn cultuur en geloof beter kennen !!
Waar moet je opletten ??
**Wat voelt niet aan als zuivere koffie ?? **
Hier onder een paar opvallende kenmerken !!
- Een groot leeftijdsverschil ??
Wakker worden !! Ook zij houden van hun leeftijdsgenoten ( of nog jonger ) en meestal zit er een dubbele agenda achter !!
- Kun of wil je geen kinderen meer ?? Tenzij hij er zelf al ( veel ) heeft, zou hij het toch later wel willen en iemand anders zoeken , die hem wel kinderen kan of wil geven ( 95% is zo, vaak ook door invloed van familie en de omgeving ).
- Vraagt hij vaak om geld ??
Vaak een voorbeeld dat hij houd van jouw portemonee ( en niet van jou ) en jou ziet als zijn persoonlijke bank !!
Altijd is er wel iets, vaak zieke familieleden ( maar zij zijn zo gezond als een vis ), een schuld die afgelost moet worden, moeder die geld nodig heeft, er zijn miljoenen redenen en excuses !!
Trap er niet in !!
-Heb je zijn familie na lange tijd nog steeds niet ontmoet ??
Wanneer hij zegt dat jij de ware voor hem bent, dan zou hij jou zeker voorstellen aan zijn familie.In Egypte trouw je niet alleen met hem, maar ook met zijn familie en is de familieband zeer belangrijk !!
-Heb jij zelf al kinderen ??
Tenzij hij al wat ouder is en zelf kinderen heeft, vinden ze het niks om een vader te worden voor een kind, die biologisch niet van hun is.
Ze zijn gek op kinderen, maar de ( financieele ) verantwoordelijkheid dragen voor een kind , die niet van hun is, dat vinden ze niks !!
En zijn familie zou hier ook kritiek opgeven.
Maar ze kunnen acteren en liegen als de beste om hun doel te bereiken ( geld, een toekomst in Europa of om de sex ).
En zijn zeer charmant en lief !!
Kortom, gebruik je gezond verstand, leer hem beter kennen en neem niet alles wat hij zegt als zoete koek ( en de waarheid ) aan.
Wanneer je een " foute " Egyptenaar ontmoet, kom je daar vaak pas achter, wanneer hij zijn doel heeft bereikt en jij niet meer nodig bent !!
Dit verhaal slaat alleen maar op die Egyptenaren die spelen met iemands anders gevoel, puur om te kunnen bereiken wat zij willen !!
Dus oogkleppen af en ogen wijd open en verstand erbij !!
Groetjes :zon02:
ik wil nog een klein ding aanvoegen op het ‘‘vragen van geld’’.
Dit is niet hoe ze het doen, sommige natuurlijk wel, maar ze proberen het los te peuteren door je medelijden te laten krijgen. gewoon door te zeggen: mijn geld is op en ik kan nu echt niets meer en ik meot die en die nog terugbetalen, want die heeft erom gevraagd. en mijn vader krijgt een operatie die extreem duur is, ik hoop dat het gaat lukken om genoeg geld bij elkaar te krijgen om te zorgen dat hij die operatie kan ondergaan.
Hierbij hopen ze dat jij denkt: ah arme jonge, ik heb het geld wel, dus ik help hem wel mee. dat is zoals wij het doen in een relatie in NL, als ieman hulp nodig heeft dan help ej en al helemaal je geliefde! Die laat je natuurlijk niet barsten!
Dit is dus een indirecte manier van ‘‘geld vragen’’ ze zeggen het niet en vragen het niet. want vragen is uit denk boze, maar als het aangeboden word dan mogen ze ja zeggen, zolang ze het maar neit zelf vragen en toch krijgen, ja slimem mannekes! dus pas ook daar mee op!
toch zijn er ook mensen die anders hierover denken: als hij er gelukkig van word en blij van word, waarom niet. ik heb geld genoeg, hij niet en op deze manier heb ik in ieder geval gedaan wat ik kon. Ookal gebruikt hij t niet echt voor de reden die hij zegt.
Zo kan je er ook tegenover staan natuurlijk, dat is je eigen keuze. Maar weet wel dat je op die manier 1000enden euros kwijt kan raken!
Hoi Suusieme,
Kun je misschien dit onderwerp verplaatsen naar het topic ; "** waarschuwingen voor Egyptenaren** " ??
Ik denk dat het daar meer gelezen wordt en meer opvalt !!
Ik weet niet als dit bij jouw taken hoort als forumbeheerster, maar het zou wel overzichtelijker staan…
En zo zijn er nog veel meer onderwerpen, die onder een bepaalde topic vallen ( waar nu nog niks bij is geschreven ).
En je hebt gelijk wat betreft geld, de slimme Egyptenaren vragen er vaak indirect naar…
Hoe dan ook, dit hoort niet in hun cultuur en zeker niet wanneer je elkaar nog niet zolang kent !!
Groetjes hadiya:zon02:
Ik dacht dat dit een reisforum was! Het begint meer op een liefdes adviesburo te lijken.
misschien moet je dan ook kijken bij de topics die daadwerkelijk over reizen gaan als je daar behoefte aan hebt.
Een beetje forumbeheerder gooit al de onderwerpen die over verre liefdes gaan er gewoon af. Maar ja er zijn nog steeds genoeg vrouwen die denken dat een egyptenaar valt op een westerse vrouw. Stel je eens voor dat die vrouw zo arm als job zou zijn, zouden ze dan nog op je vallen?
Ai, zó maak je geen vrienden hier, Hanske! Volgens mij zijn er soortgelijke prikborddelen op de landen van bijvoorbeeld Tunesië, Turkije, enz. Allemaal mensen in een relatie met iemand in een tweedewereldland.
Ik ging vorig jaar op vakantie naar Gambia, zocht informatie over hotels, kwam op een startpagina-prikbord terecht en viel middenin strijdende vrouwen met relaties met Gambianen. Het is gewoon een algemeen voorkomend iets, en in principe kan die aandacht meer goed dan kwaad doen, toch?
hoi, ben voor het eerst op deze site.
Ik ben net terug van egypte samen met mijn 3 jarig dochtertje. Via het hotel heb ik een taxi geregeld naar het centrum, de taxi chaffeur gaf mij zijn telefoonnummer voor het geval als er iets was dat ik hem kon bellen Ik zei dat ik mijn telefoon niet bij had en hij bood mij zijn 2de mobiel aan. Ik zei dat het niet nodig was.
Op de terug weg nog wat gepraat en als ik hem bij het hotel tegen kwam sprak hij mij aan om iets af te preken. Ik ben nogal achterdochtig vooral omdat er in het verleden veel is gebeurd en ik mijn dochter wil beschermen en zeker wil dat haar niks overkomt. Op een gegeven moment heb ik mijn mobiele nummer gegeven. Iedere dag belde hij en stuurde smsjes om iets af te spreken. Dit heb ik niet gedaan.
Nu weer terug in nederland smst hij dat hij ons graag beter wil leren kennen en ons ticket wil betalen. Ik weet helemaal niks over hun cultuur en dergelijke.
Het enige wat hij mij heeft verteld is dat hij een echte egyptenaar is en dat hij een relatie van 3 jaar heeft gehad. Omdat de vader van die vriendin veel geld vroeg om met haar te trouwen en hij dit niet had is zij getrouwd met een italiaan.
Dus kortom volgens hem is hij vrijgezel, 30 jaar en vind mij met mijn dochter helemaal geweldig.
En dit is iets wat ik niet kan geloven, omdat volgens mij dit in hun cultuur niet kan een vrouw met een kind.
Graag wat advies.
Groetjes
Hoi Patriciaenamy,
Ik heb al eerder wat geschreven over, waar je moet oppassen ( de waarschuwingen/ tekens wanneer het niet alleen om de liefde gaat, maar meer om bezness) bij een Egyptenaar.
Natuurlijk zijn niet alle Egyptenaren gelijk, maar het is een feit, dat de cultuur en het geloof veel anders zijn.
En wanneer je een relatie met een Egyptenaar wilt beginnen, is het** heel** verstandig om je van te voren in te lezen over de cultuur en het geloof.
Veel dingen hangen af van verschillende factoren, zoals uit wat voor soort gezin komt hij ?? ( traditioneel of redelijk modern ), komt hij uit een stad of dorp ??, komt hij uit arm, middenklasse of rijk gezin, heeft hij gestudeerd of niet ( hier liegen ze vaak ook over ), hoe ziet hij Europanen enz.
Mag ik vragen hoe oud jij bent ( i.v.m een evt. groot leeftijdsverschil )??
Vanuit mijn ervaring, weet ik dat veel Egyptenaren een beter toekomst willen en daar veel voor over hebben ( volgens hun woorden,** " hebben ze** er alles voor over " ).
Taxichauffeurs ( zoals de meeste Egyptenaren ) verdienen niet veel en denken vaak dat in Europa het geld aan de bomen hangt.
Ik weet niet als het hem om jou te doen is of om een betere toekomst ( ik ken hem namelijk niet) !!
Maar mocht je hem heel leuk vinden, doe het dan rustig aan…
Leer hem en zijn cultuur/geloof eerst goed kennen, neem niet alles klakkeloos van hem aan, gebruik jouw verstand en vertrouw op jouw intuitie en bekijk niet alles door een roze zonnebril!!
Een heel goed en informatief boek vind ik ;** " Grenzeloos Liefde " van Hanneke Rozema.**
Hier staat veel beschreven over de cultuur, het geloof, maar ook de regelgeving in Egypte.
Een zeer belangrijk boek, wanneer je niet veel over de cultuur en geloof weet, maar een relatie hebt of wilt aangaan met een Egyptenaar !!
Ik sta nog steeds achter mijn standpunt, dat egyptenaren gek zijn op kinderen, maar niet de ( financieele) zorg willen dragen voor een kind, wat biologisch niet van hun is.
Dit geld voor de meesten van hun ( uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd ).
Je kan ook onder het onderwerp:** " relatie met een Egyptenaar "** bekijken, hier staat ook veel beschreven.
Mocht je verder nog wat willen weten, dan kun je mij ook altijd een p.b. sturen.
Veel wijsheid en geluk toegewenst met jouw beslissing.
Groetjes Hadiya :zon02:
Bedankt voor je mail.
Mijn leeftijd is 33 jaar.
Groetjes
Graag gedaan…
Aan het leeftijdverschil zal het dus niet liggen !
Een relatie beginnen met een Bp ( = buitenlandse partner ) hier in Nederland is al moeilijk, laat staan met een bp die daar woont.
Je zult veel vertrouwen, geld en geduld moeten hebben.
En als hij dan ook nog een veel ander geloof en cultuur heeft, dan wordt het er ook niet makkelijker op.
Ook zijn er vaak problemen door de taalbarriere en de afstand.
Genoeg dingen om over na te denken, zolang je dat nog objectief kan doen, zodat je weet, waar je evt. aan begint.
Kennis geeft macht.
Groetjes Hadiya :zon02:
Wat eng zeg allemaal, ik heb mijn reis net geannuleerd, vanwege deze bezzness praktijken.