Waarschuwingen voor Egyptische mannen!

Speciaal voor de liefhebbers en de mensen die slechte ervaringen hebben met een relatie met een Egyptenaar.
Vertel hier:

• waarom je moet oppassen voor de egyptenaren
  • waar je op moet letten
  • hoe kan je er snel achter komen of je de juiste heb?
  • hoe kan je het beste herkennen of het een goede is
  • wat je wel kan doen
  • wat echt niet aan te raden is om te doen
  • wat er met jou gebeurd is waardoor de relatie gebroken is
  • tips over het geloof

of alles waarvoor je de medemensen wil waarschuwen,
Aangezien er op de topic van relatie met egyptenaren veel van deze dingen werden neergezet is het makkelijker om alles bij elkaar te hebben! Maak er gebruik van! :wink:
Zelfs al heb je er helemaal gene verterouwen in, vergeet niet er zitten altijd goede tussen, maar de tijd zal het leren: of ook die van ons een goede is!

Geen waarschuwing een goede raad,lees eens het boek van jan leyers De weg naar mekka en je zal de islam heel veel beter begrijpen.
Dit boek gaat over een man die de weg naar mekka aflegd met een open mind en zoveel mogelijke islam landen probeert aan te doen als cristen.
Landen als Turkije,Egypte maar ook saodi arabie en andere komen aan de beurt.
Echt een aanrader.

van mij mogen ze het van nu af aan allemaal zelf uitzoeken!!
is toch altijd slecht bedoelt als raks of ik iets zeggen, dus zoek het allemaal zelf maar uit!!:stuck_out_tongue:

1 like

suusieme wel een goed idee van je om dit onderwerp te starten:dag:

hij(deze forum) is nog steeds actief, dus wees niet bang om hem te gebruiken.
voor nieuwe lezers is dit waarschijnlijk een intressante plek, dus ajb als je nare ervaring heb of adviezen heb, laat het hier gewoon achter.

• waarom je moet oppassen voor de egyptenaren
    hetzelfde als hier! Dat je ten alle tijden jezelf kan/mag zijn. Rekening houden met elkaar. Blijf communiceren en merk je dat je niet voor elkaar bent voorbestemd wegwezen en anders ga er voor de volle 100% voor net als hij ook doet!

• waar je op moet letten
    Daar kom je achter als je met elkaar blijft praten over hoe je bent opgegroeid, welke opleiding, werk, waar geef jij je loon aan uit, spaar je, opvoeding, midische achtergrond enz.

• hoe kan je er snel achter komen of je de juiste heb?
    Door te praten en tijd aan elkaar te besteden en dan nog heb je in het leven geen zekerheid maakt niet uit war je man vandaan komt!

• hoe kan je het beste herkennen of het een goede is
    Door respectvol met elkaar om te gaan en vragen over familie. Maar echt herkennen is volgens mij onmogelijk…

• wat je wel kan doen
    genieten van elk moment dat je samen deelt! Blijven lachen, blijven praten, uitleggen wat voor jou normale gang van zaken zijn en uitleggen hoe het er thuis aan toe gaat. Dat is immers jouw levenservaring, vergeet niet dat ze zelden tot nooit ervaring buiten Egypte op kunnen doen!

• wat echt niet aan te raden is om te doen
    Als een puppy achter hem aanlopen, al je geld geven elke keer als hij het vraagt, gelijk met hem sexueel actief zijn… ehmm alles voor hem regelen terwijl hij geen vingeer uit hoeft te steken of je moet dit de rest van je leven willen doen natuurlijk! Ik denk dat je jezelf niet anders moet voordoen dan dat je in werkelijkheid bent!

• wat er met jou gebeurd is waardoor de relatie gebroken is
    Was een Nederlands man btw mja ik kreeg botweg de keus tussen die zeikhond en die kutjong of hem! Lijkt mij duidelijk dat ik voor mijn hondje en zeer zeker mijn schatjes heb gekozen! Nu min of meer een lief in Egypte en die relatie is nog niet verbroken :slight_smile: Ik geniet nog steeds van hem en hij van mij en van de kids dus dat is helemaal tof.

• tips over het geloof
    Wat de boer niet kent moet hij niet, oftewel ik verdiep mijzelf in de islam al leef ik ongemerkt al met een rode draad door mijn leven volgens de islam… al is dat weer een ander verhaal.

Liefs Dimphij

1 like

Tja… waar op te letten.
Zal wat tips geven. Ik ben dan wel niet getrouwd met een Egyptenaar (ilhamdedulah) maar ik kom er al 20 jaar spreek de taal en kan de cultuur heel goed.
waar op te letten. Heel simpel als je uit gaat en hij laat jou de rekening betalen meteen opstappen. In de cultuur betaald de man en daar mee basta.
als je met hem uitgaat en hij begint meteen over seks dan basta.
Als hij alcohol drinkt(voor moslims) oppassen.
Als hij het meteen over trouwen op papier heeft dan basta.
Als hij het goed vind dat jij er sexy bij loopt, alcohol drinkt en met andere mannen praat=basta
Als hij zgn "modern "doet tja… hoe gaat het er bij hem thuis aan toe. hebben zijn zussen ook enige vrijheid?
Voorderst zet een anderebril cultuur op. vergeet niet dat je in een land zit waar vrouwen weinig te vertellen hebben. Het is niet zo dat hij dit inene achter zich laat. Bedenk als je een man mee neemt naar Holland, hij hier ook niet zoveel kansen heeft. Ik heb heel wat Egyptenaren gefrustreerd zien raken omdat ze toch echt het idee kregen dat ze hier heel veel geld konden verdienene.
Als beste tip vergeet gewoon niet dat dit een man is met andere waarden en normen en komend uit een ontwikkelingsland. voor vragen mail me.

Egypte is niet alleen een andere cultuur, het is een andere wereld!
Het is niet altijd een kwestie van Moslim zijn of niet, vaak staat bezness los van het geloof. Je moet begrijpen dat een Egyptenaar vaak kansarm word geboren en elke strohalm aan zal pakken om een beter leven voor zichzelf en zijn familie te realiseren.

Soms zijn de mannen van goede wil maar onder de druk van de familie gaat het bergafwaards, en geloof me de druk van familie is erg hoog!!
Het is waar wat er geschreven word: veroorlooft hij jou vrijheden die hij bij een zus nooit toe zou staan, dan vergeet het maar.

Maar niet alleen in een relatie is er bezness ook bij aankoop van een huis of land moet je ogen in je achterhoofd hebben en alles drie keer checken voordat je wat tekend.
Vergeet nooit dat jij een wandelende bank bent dus hou je vingers op de knip.

Wat mij betreft staat bezness echt los van het geloof: ze zijn gewoon op zoek naar een beter leven en jij zou wel eens die ticket naar dat beter leven kunnen zijn.

Ja idd zijn er ook mix huwelijke/ relaties goed maar het merendeel, helaas…!

Okay, mijn eerste post. Eerst wat achtergrond. Lang geleden leerde ik, via mijn man, een Egyptenaar kennen. Mettertijd verdiepte hun vriendschap zich, en leerde ik zijn Egyptische vrouw kennen. Ik zal niet in details treden, maar omdat er ook diverse (ook Nederlandse) exen en vriendinnen waren, viel het me op zeker moment op dat al die vrouwen iets gemeen hadden: Ze waren allemaal, zonder uitzondering, verbitterde vrouwen die eveneens allemaal niet in staat waren ‘los te laten’.

Er was blijkbaar bij allemaal, iets in hun leven gebeurd, wat hen voor het leven getekend heeft, en wat door bleef werken in de rest van hun verdere leven.

Tegelijkertijd leerde ik natuurlijk ook andere Egyptenaren kennen. Ook dié hadden een ding gemeen: ze waren allemaal, zonder uitzondering, hier met behulp van een Nederlandse vrouw.
Die héle groep, op een na ( en die wordt achter zijn rug uitgelachen) zijn niet meer bij die vrouw die hen hun paspoort had bezorgd. Dat stuklopen van de relatie nadat zij een paspoort hadden gekregen ging niet op de manier de je weleens hoort van Houdoe en bedankt maar met de nodige dramatiek en waardering voor de persoon die dat allemaal voor hen mogelijk had gemaakt. Zelfs 20 jaar later nog zeggen dat ze zoooooveel om die persoon geven, maar blijkbaar tóch op een andere manier als dat de vrouw in kwestie dacht.

Ze blijven allemaal met duizend dunne draadjes vastzitten aan hun ex-geliefde, en veel van hen ‘helpen’ nog steeds de ‘hulpeloze’. Met administratie, met iets banaals als de was, met het inrichten van een huis voor ex en zijn nieuwe vrouw (!), de vreemdste dingen. Als het over een persoon ging zou je zeggen dat het daaraan lag, maar ze hebben het dus allemaal.

Een Egyptenaar zal dus niet vlug ‘houdoe en bedankt’ zeggen. Hij lijkt er altijd de voorkeur aan te geven om in redelijke harmonie uit elkaar te gaan om zodoende alle lijnen open te houden. Je weet tenslotte nooit waar je elkaar nog ooit voor nodig hebt, nietwaar?
Het gevolg is wél dat die vrouwen de boodschap niet begrijpen, je krijgt immers verschillende signalen. Van de ene kant grenzeloze waardering en attentie, van de andere kant compleet het tegenovergestelde. Het maakt het voor hen moeilijk om te stoppen.

Wat betreft de zusjes-vergelijking in een andere post, die heb ik dikwijls gebruikt. Zodra een man dingen doet met een vrouw, die hij geen enkele man met zijn zus zou laten doen, dan is hij niét serieus. En er mag niet zo gek veel met zijn zus gebeuren! De familie speelt een heel andere rol dan wat wij gewoon zijn. De schoondochter dus ook! Voor wat ik gezien heb, is het toch ‘eigen volk eerst’ en schoondochter is geen eigen volk.

Bezness staat los van geloof, maar veel van wat er gebeurd staat los van het geloof. Voor het oog van de buitenwereld wordt er wel getracht de rol van het geloof zo groot mogelijk te houden, maar achter de gordijnen is dat wel anders. Dat is hier ook zo, alleen betrekken wij het geloof daar niet in.

Mijn ervaringen met betrekking tot de verhoudingen tussen man en vrouw (Egyptische én Westerse) zijn inmiddels zo, dat ik geen enkele Egyptenaar op zijn mooie ogen vertrouw. Die moet wel van érg goede huize komen, zou ik dáár iets mee willen beginnen. Ik denk je, als Nederlandse, té veel van jezelf moet inleveren om je daar te kunnn handhaven. En als het voor een Egyptische moeilijk is (echtscheidingspercentage 69%) wat moet het dan voor een Nederlandse zijn???

Tegelijkertijd besef ik dat veel vrouwen aan het BMID syndroom lijden ( But Mine Is Different) en al die slechte voorbeelden hen zo onderhand kotsneigingen moeten geven, maar laat het gewoon in het achterhoofd. Er is geen methode om mensen in seconden te ontmaskeren. Hou gewoon je ogen en oren open, kijk hoe hij omgaat met zijn eigen familie, en projecteer dat op jezelf. En, blijf je verstand gebruiken. Een relatie is geen eenrichtingsverkeer, dus er komt een einde aan ‘geven’ en ‘helpen’…

ik kom ook al jaren in egypte(als toerist)ik moet zeggen heb ook geen te hoge dunk op met egyptische mannen!!!
ze vinden het heeeel vanzelfsprekend dat wij als europese vrouw (helpen) ! terwijl in hun cultuur n,vrouw n,man niet helpt, de man regelt zowat alles(behalve het huishouden niet)-- de meesten 90percent is uit op geld of visa, eenmaal dat op zak laten ze je voelen dat je geen waarde meer hebt,al hun mooie woorden verdwijnen in het niets!!!- ik vind ze heeeel egoistisch ook, de famillie en binnenbrengen, en hun status van respect is ook heeeel belangrijk (want stel je voor )dat ze hun ticket naar europa hebben(dankzij n,europese)!!! gij is de koning in de famillie en wie blijft er gekwetst achter??precies de europese-boeken kan ik schrijven-
ik heb me late vangen met een orfi,ben (hopelijk)er op tijd uitgestapt-niks is gelegaliseerd,en mijn versie is verscheurd(door hem!!!) dan is het lichtje bij mij beginne knipperen waar het die mannen ginder om draait!! geen visa pot op toerist (harde woorden-maar zit veel waarheid in)

jup jup, toch ben ik blij dat mijn vriend mij geld geeft in plaats van er om vraagt :smiley: en vele dingen, maarja ik blijf mn ogen en orgen open houden en mijn verstand gebruiken…

jij bent n,lieverd meid- inderdaad ogen en oren open houden !!! je leert ze maar kennen als je tussen hun leeft, ag voor mij hoeft het ook niet,want ik kan de energie(die wij)er doorgaans insteken niet meer opbrengen, je moet inderdaad zoveel inleveren- ik heb geleerd het los te laten,want het freette teveel aan mij- x

Ik wil graag nog wel een en ander uitleggen waarom ze zo denken en handelen.
Ons moraal ligt anders, wij zijn gewend aan het normaal vinden van sex voor het huwelijk, zij niet. Wij zijn gewend om er schaarser te kleed bij te lopen als vrouw, zij niet. Het beeld wat zij dus van ons hebben is dat we het niet zo nou nemen met de normen en waardes.
Dat dit beeld verkeerd is kun je ze niet uitleggen daarvoor zouden ze opgegroeid moeten zijn in Europa. Dat ze hierdoor de fout in gaan wat betreft relaties met een Europeesche vrouw en hun eigen moraal aan de kant leggen: tja wij hebben geen moraal: kijk hoe ze erbij lopen en hoe ze zich gedragen is hun gedachte. Helemaal fout! Maar vergeet niet het heeft een reden dat ze zo reageren. Daarbij vergeet nooit het geldplaatje wat er nog eens bij komt kijken.
Ik praat niets goed: het is geen excuse maar een reden.
Ik woon nu zo’n 2 jaar in Egypte en begin zo langzamerhand door te krijgen wat ze bezielt, en tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik minder en minder met zo op krijg, niet omdat ik ze niet begrijp maar omdat ons moraal en hun moraal totaal niet strookt en ook nooit zou stroken daar we opgegroeid zijn in twee verschillende werelddelen.

indeed inge63borg- velen die er woonden zijn inmiddels ook weer vertrokken
ook al gedraag je je,kleed je je aangepast ze aanvaardden ons heeeel moeilijk- tsja wat moet je dan nog om goed te doen!!!(continue sinterklaas spelen) ,toeristen blijven massaal weg,zover is het gekomen- en sex voor het huwelijk daar doen veel egyptenaren niet aan mee,zijn wij dan maar een uitproberen!!!

oohh inge waar in egypte woon je??

In Luxor buiten het centrum tussen ACE en Brook’s

Ja toeristen blijven massaal weg uit Egypte, jammer want het is een geweldige vakantiebestemming. Als ze maar gewoon bij de les blijven en onze waarschuwingen wat betreft de Egyptische mannen geloven. Maar Omar Shariff is helaas niet de enige goede acteur, geboren in Egypte. Hij is alleen de enige die het op het witte doek wereldwijd mag laten zien hoe goed hij kan acteren.
Gelukkig ben ik gewoon samen met mijn man hier gekomen wat een hele andere insteek is als je grote liefde hier te vinden.

Ik heb een beetje bezwaar tegen dat ‘ze’ gebruik om een Egyptische man te omschrijven. Het is nl. geen ‘zij’ ,het is een bepaalde groep mannen die iets willen bereiken op een zo’n makkelijk mogelijke manier.
Vergelijk het met de keuzes die wij ook moeten maken; ook hier zijn er mensen die er zelf voor kiezen om ten koste van een ander een hogere status of een hogere levensstandaard te bereiken, bijvoorbeeld de prostitutie of de handel in drugs. Het deugt niet, maar als je genoeg geld hebt, en de achterliggende redenen geheim houdt, ben je iemand van een hogere klasse.
Genoeg mensen die daarvoor kiezen, de meesten echter niet.
Dan de manier om veel geld te verdienen aan mensen waarvan jij vindt dat ze een verwerpelijke moraal hebben. Die mensen hebben geld, geven het graag uit, om te laten zien wie ze zijn. Ik denk dat iedereen wel voorbeelden kent van mensen die op een niet-zo-nette manier hun geld hebben verdiend, en dat dan ook laten rollen. Stel dat zo’n persoon zaken met je wil doen, en je kunt er veel geld aan verdienen.
De meeste zakenmensen hebben daar niet zo’n moeite mee hoor! De kledingwinkels, de kappers, de meubelwinkels, maar ook de accountant en de advocaat. De meesten leveren en vullen hun zakken, ook al is dit geld verdiend met iets wat eigenlijk niet volgens hun normen en waarden is.
In dit geval is de enige mogelijkheid om er financiëel beter van te worden, een relatie aan te knopen. Dat zal in onze cultuur wat meer bezwaren brengen, maar nog steeds zijn er legio voorbeelden, we noemen het golddiggers.
De mooie jonge vrouw met de oude rijke man, of de aartslelijke voetballer, of iets nieuws- de oudere actrice met de toyboy.
Eigenlijk is dat hetzelfde…

Er bestaan nog steeds legio Egyptenaren die niet op relaties met westerse vrouwen uitzijn, sommigen omdat ze zo niet in elkaar zitten, sommigen omdat ze de Westerse moraal verwerpelijk vinden. Je hebt principes of je hebt ze niet, dat geldt hier en ook daar.

Dan hebben we nog de economische situatie; in welke situatie moet je verkeren om je principes ervoor opzij te leggen? Dat is voor iedere persoon anders, en afhankelijk van karakter. En in dit geval ook van de familie. Het kan zo zijn dat de familie er wel brood in ziet, terwijl de man kampt met zijn principes…of andersom…

Je hebt helemaal gelijk, nederland zit ook vol huichelaars en zwemdelaars etc. Als ik je verhaal lees, hoor ik mezelf praten twee jaar geleden.

Helaas zijn dit typen mannen hier in grotere getalen aanwezig als in Nederland vanwege het gegeven dat ze hier kansarmer zijn en als ze dan een kansje zien…

Maar ik moet er wel bij zeggen: ik begrijp waarom ze hier zijn, zoals ze zijn, in nederland heb ik daar meer moeite mee!

Maar het gaat in dit topic ook over waarschuwingen, en een waarschuwing voor de Egyptische man is echt op zijn plaats. Heb helaas teveel gezien en meegemaakt om het hoofd in het zand te steken. En ik moet je erbij vertellen dat ik Egyptische vrienden heb hier, echter ik zal ook deze vrienden nooit voor 100% vertrouwen zoals ik dat twee jaar geleden wel deed. Ik merk gewoon dat we heel anders denken over normen en waardes zoals wij die kennen en geleerd hebben.

Natuurlijk, jij zit in het toeristenoord Luxor, de oorsprong van alle verderf, haha. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die met opzet voor die omgeving hebben gekozen, juist omdat ze van plan waren met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk te krijgen!
Ik ben er nooit geweest, wel veel over gehoord. Als je wat meer in de normale leefomgevingen bent, kom je ook meer variabelen tegen, lijkt me logisch.
Maar, normale leefomgeving of niet, ook daar gebeuren dingen waar je verstand stil bij staat.
Met Egyptische vrouwen in plaats van westerse. En waar men volkomen het tegenovergestelde ziet van die spreekwoordelijke vriendelijkheid, gastvrijheid en warmte. Keihard, niemand en nietsontziend.
Misbruikte vrouwen met psychische problematiek die door broers in een huwelijk gedwongen worden, misbruikte jonge meisjes die in een psychiatrische kliniek terecht komen - en de daders vrijuit gaan-, ongehuwde zwangeren op de vlucht voor de eigen familie die zonder pardon op straat geknikkerd worden door werkgevers, de zwerfkinderen de door jan en alleman misbruikt worden, de alleenstaande vrouwen die ten prooi vallen aan de mannen, noem maar op. En daders waarvan je zou denken dat het fatsoenlijke mensen waren…
Respectabele families voor de buitenwereld, soms streng religieus, en achter de schermen…
Het zou wel heel vreemd zijn als ik alleen maar slechte mensen tegengekomen zou zijn, dat is ook niet zo, maar er lopen er genoeg rond om bij voorbaat al tegen elke man stevige verdenkingen te hebben.
Mijn vriendin zegt weleens dat ze dat mist: buiten lopen met je hond in het park, en de mensen vriendelijk groeten, of een praatje maken. Dat kan daar niet. Daar wordt gelijk iets achter gezocht. Alleen vriendelijk zijn wordt al als onfatsoenlijk voorstel of ‘bereid zijn tot’ gezien. Je wordt er paranoia van… :slight_smile:

Ik wil even rechtzetten, petry, dat ik weliswaar in Luxor woon, maar wel in het buitengebied, dus niet tussen de massa toerisme.
En ook hier zie ik de dingen gebeuren die jij beschrijft en die het daglicht niet kunnen verdragen.

Wat de mannen en hun versiertrucs betreft: Luxor, en tegenwoordig ook Hurghada, staan bekend om hun Loverboys, waar dit topic over gaat!
Misschien een tip: kijk eens op:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.liarscheatsandbastards.com%2F&rct=j&q=lyers+cheats+and+bastards&ei=-Q5rS6LHJ4mP4gbP1fiNBg&usg=AFQjCNGlF1CVqWEtziBCUB_RZ9E7aCN_rw

Echt leuk om eens rond te snuffelen, en een goede tip voor de vrouwen die verliefd zijn geworden op een Egyptische man.