ja jammer dat de toeristen wegblijven-het is een heeeeel mooi land
toeristen late ook niet meer met zich sollen, we geraken dit beu- resultaat ,de mensen gaan naar andere bestemmingen.ik zie het ginder niet snel opgelost geraken, waar het vroeger krioelde vh toerisme is het nu zo leeg of ndode pier-zelfs in cairo kom je weinig toeristen tegen.bij pizza hut zaten er welgeteld 3!!!,- in egypte word je constant geviseerd, soms ook wel letterlijk weggekeken op n,vijandige manier en weet je het extreemisme komt enorm op (dat zit fout) voor het toerisme- luxor is heel mooi, indeed veel in egypte mag het daglicht niet zien, en de egyptische man(is heilig-onschuldig) de vrouw is stupid enz…,- ik zag al heel veel europese vrouwen ginder huilen(niemand grijpt in),als ik dan al es aan iemand vroeg wat er gaande was,tsja rara allmaal hebbe ze problemen met een egyptische man(de schade is soms heel groot)die ze aanrichtten- het zijn meesteracteurs!!!
Zo ontzettend jammer dat het toerisme aan het dalen is, ze hebben het hier zo enorm nodig!
Het erge is dat door het weg blijven van de toerisme, Egypte, en met name en Luxor en Hurghada, die geen andere brons van inkomen hebben, verder en verder weg zullen drijven in het verderf, want hoe kom je nu nog aan je inkomen?
Het sneeuwballen effect is begonnen!
Och als je ze dat toch eens aan hun verstand kon peuteren, maar helaas onbegonnen werk. En de regering kijkt erna en grijpt niet in, die zijn weer veel te druk met andere dingen bezig.:so:
De dienst voor toerisme is momenteel bezig met een grote campagne waarbij verschillende zenders spotjes brengen om Egypte te promoten.
Ik denk niet dat er sprake is van toeristen die wegblijven omdat ze voor een ander land gekozen hebben, de toeristen blijven weg omdat ze het zelf economisch moeilijk hebben.
De mooi weer bestemmingen tijdens de Europese winters zijn zeer beperkt, en voor een korte vakantie wil men het liefst grote tijdsverschillen mijden.
Dan is Egypte relatief kortbij, een tweede mogelijkheid is West-Afrika. Daar ben ik afgelopen maand voor de eerste keer geweest, en ik vond het zo mogelijk nog erger! Ondanks het feit dat Gambia (want daar gingen we heen) een islamitisch land is, kom je daar voortdurend de stereotypes oudere/jongere cq arme/rijke tegen, wordt je continu lastig gevallen, en ziet men je als een lopende PIN-automaat.
Typisch, tijdens de oproep voor het gebed lopen de zichzelf prostituerende bevolking te ronselen…
Ik ga liever naar Egypte, daar weet ik tenminste hoe ik met ongewenste belangstelling om moet gaan.
ja wat ik allemaal lees hier zit toch veel waarheid in ook al geld dit natuurlijk niet voor alle Egyptenaren. Ik kom zelf al ruim 2 jaar in Egypte vanwege een relatie met een Egyptenaar ja liefde maakt blind maar als er na 2 jaar tegen me word gezegd of je koopt de volgende keer als je komt een huis hier in Egypte of ik probeer het wel met de volgende want voor mij is ‘liefde’ niet voldoende ja dan voel ik me toch wel ontzettend in de maling genomen en ontzettend dom! Maar goed elke ervaring in het leven heeft zijn redenen denk ik maar. Sowieso blijf ik naar Egypte reizen omdat het land me ontzettend aantrekt maar heb wel begrepen dat ik ‘habibi’ beter kan vermijden. Er was me overigens ook gevraagd door mijn vriend om zijn broer te helpen zijn kinderen terug te krijgen want die ligt in scheiding met vrouw (Egyptische) ik hoefde maar als toerist te spelen en moest zeggen dat bepaalde mannen broers van de vrouw mij hadden aangeraakt en aangifte bij de toeristenpolitie zou moeten doen en zo op die manier zou zijn broer zijn kinderen voorgoed terughebben en de vrouw met wat meubels afkopen. Ik ben zelf gescheiden en heb twee tieners maar om aan een moeder kinderen van nog geen jaar en de andere ruim twee jaar te ontnemen en ik zou daar aan mee moeten doen nee dat zou ik niet kunnen zelfs niet voor de grootste liefde van mijn leven. Ondanks alles geloof ik zeker dat er Egyptenaren zijn die eerlijk zijn met hun Westerse vriendin en het geld hun niet interesseert maar helaas is dat niet altijd zo. Als je kijkt op alle landenforums is er geen èèn land als Egypte waar zoveel relaties ontstaan. Ik gun iedereen echte liefde toe want als je verliefd bent en in de maling word genomen is dat een hele pijnlijke ervaring wat vanzelfsprekend overal ter wereld kan gebeuren en niet alleen in Egypte! Maar inderdaad ogen open!!!:dag:
Of ik probeer het met de volgende…haha. Wat heb je geantwoord? Veel succes? Het is in ieder geval wél duidelijk en direct, dat zie je niet vaak.
Nou, dan heeft mijnheer wederom een lange weg te gaan…
Oveigens zie ik in je bericht wel iets anders wat mezelf ook al eerder is opgevallen: het begrip loyaliteit is bij een bepaald soort mensen anders dan wat wij gewend zijn. Er gebeuren in een echtscheiding natuurlijk veel dingen die niet zo netjes zijn, zeker in verband met de toewijzing van de kinderen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die trucs uithalen, of waar anderen aanbieden daarin te assisteren. Maar om dan zoiets te vrágen, waarbij je dan zo ongeveer met het gevoel opgezadeld wordt dat je niet mág weigeren, dat is manipulatie.
Ben maar blij dat je geen lid meer van die familie bent, dan heb je in iedere geval niét meer te maken met de gewetensbezwaren die onvermijdelijk blijken te zijn…
wat erg luisamaria!!
dat gij zelf zijn zaakjes oplost(of jij bent het nog geweest)
ik ben er ook achter gekome ,dat mijn (vriend)waar ik mee wou opbouwen me enkel orfi aanzoek deed om de problemen (IN ZIJN FAMILLIE!) noplossing te geven id toekomst,voor mij hoeft habibi ,aan eenieder die me zo noemt dus ook niet meer, ze moge me bij mn naam noemen!!-niet habibi. , erg hoor maria dat die dat zo an jou vroeg
ingeborg aan het verstand peuteren!!! inderdaad onbegonnen werk,want het is altijd n,ander zijn schuld(hun misdoen niks hoor), wij zijn het verderf,wij MOETEN geld binnenbrengen en lachen naar hun., toen ik tijdes mn vakantie op straat liep zei dr ene , not smiling to the egyptian people thank you very much???,terwijm lopen lachen niet echt hun cultuur is- je word daar met momenten echt paranoia!!!— hun gaan wel zeggen wat we moete doen hee, huis kopen-busness, ginder werken enz… laat mij maar toerist blijven!!! x
Ja gewoon toerist blijven en genieten van al het moois wat Egypte te bieden heeft. Ze zult merken dat als je jezelf onafhankelijk opsteld en je echt nog kunt genieten enzelfs nog lachen om die Egyptische mannen.
Dit geld ook voor diegene die in Egypte wonen: onafhankelijk blijven, touwtjes zelf in handen houden en je vooral niet mengen in familie aangelegenheden, je echt nog heel veel moois tegenkomt in Egypte.
er is nu trouwens ook weer een artikel in de krant geweest bij Culemborg. een nederlandse en eyptische man, na 12 jaar problemen. het precieze verhaal weet ik niet, maarja het kan dus een hele tijd duren voordat er iets gebeurt… en ja, dat is dan ook weer een extra reden waarom mensen meer angstgevoeloens hebben. Kan ik me wel voorstellen…
Ik dacht ik ga niet nog eens naar Egypte (herinnering aan mijn Nederlandes ex…saampies in Hurgada), maar ach een weekje kan geen kwaad.Gewoon naar Sharm gaan en lekker relaxen en ontspannen.
Na 4 dagen toch overgehaald een theetje te drinken met een leuke jongen uit het hotel…En ja hoor ben nu een paar weken terug en skype bijna elke dag met mijn nieuwe aanwinst :biggrin: (synisch). Hij een gebroken hart en ik uiteraard ook. Ben in staat om te smelten voor alles wat hij voor mij in petto heeft en weet te vertellen, maar ik ben op mn hoede geweest en volgde mijn stemmetje in mijn hoofd.
Krantenknipsels, websites opgegeten over egyptische mannen en hun spelletjes…dus ik dacht ik ga tijdens het skypen de rol eens omdraaien. Ik laat hem zachtjes aan vertellen wat hij wilt en wat hij al heeft achtergehouden. Ik vertelde hem dat hij wel behoort te trouwen met één van zijn nichtjes…en ja hoor…hij was verloofd…maar hij heeft haar verlaten…ach dat laten we nog maar met een korreltje zout nemen…Het ORFI contract boven water gehaald en hem uitgelegd dat dat echt HARAM is en dat ik dat niet vind kunnen. Ik vroeg naar zijn ex-vriendin (Nederlandse)…en ja hoor ook met haar het ORFI contract afgesloten. Al deze info had hij nooit verteld als ik er zelf niet mee was gekomen.
Tijdens mijn vakantie heb ik hem met geen vinger aan geraakt ( al had ik niets liever gewild, want hij is super aantrekkelijk). Maar ik wilde mezelf goed beschermen…dus nog geen eens hand in hand gelopen…
Ik ben nog steeds met hem in contact en heb een intern gevecht met mezelf te weten dat hij bezig is met Beznezz en mijn verbazing over mijn gevoel naar hem…het lijkt wel of hij een soort drug is. Als ik me laat gan…zal ik mezelf compleet in hem verliezen…ik voel een soort zuigkracht van1.000 PK. Tis moeilijk maar ik houd me hoofd erbij…
Ik ben super nieuwsgierig hoe ver ik kan gaan met ondervragen en hoe ver hij het laat komen…Miischien niet lief van mij en misschien is hij wel een van de goede…maarja ik blijf correct en beleefd…dus baat het niet dan schaad het niet…het is een beetje mijn onderzoekje geworden;)
Ik ben een typisch geval van NET vrijgezel…kan liefde en complimenten goed gebruiken en val compleet voor zijn charmes…gelukkig ben ik eigenwijs en sta ik boven mijn gevoelens…Is er een mogelijkheid om daadwerkelijk een onderzoek te starten over deze doelgroep jongens…ze zijn zo gehavend en idd…bij reisbureaus moeten mensen worden voorgelicht.
Je moet echt er ver van blijven. Dit ruikt eigenlijk alleen maar naar problemen en nog eens problemen.
ik ga over 5 wkn naar hurghada, en alleen voor het eerst… en ben een vrouw :)…
iemand nog tips??
groetjes
Tips, ik denk als je dit topic goed door leest er voldoende tips in staan.
Geniet van je vakantie, geniet van de aandacht die je zult krijgen, de vriendelijkheid en gastvrijheid…van al het moois wat Egypte je te bieden heeft, maar blijf stevig in je schoenen staan en neem het voor wat het is: een fijne vakantie in een heerlijk “vakantie” land.
Hoi Gabje, ik weet niet of je al weg bent, maar vraag me af waarom je ervoor kiest alleen op vakantie te gaan. Ben zelf ook wel alleen op vakantie geweest naar Egypte, maar dat was uit een soort van nood…zou met mijn partner, laatste moment ruzie en dus alleen (had het toch al zelf als verrassing betaald :)). Afijn, daar alleen aangekomen, erg lastig gevallen door die mannen daar (wat ik op voorhand niet wist dat dat zou kunnen gebeuren). Ik zou het dus niet als vakantieland aanraden om alleen heen te gaan wegens dat ‘getrek’ aan je om spullen te kopen of met hen uit te gaan.
Ligt er uiteraard ook aan wat je beweegredenen zijn, vakantiebestemming, doel, etc. Maar tips? gezond verstand gebruiken. Ik was ook een makkelijke prooi, wegens een net verbroken relatie, maar ja als je zelf niet wilt houdt het voor hen toch op. Ze zullen het zeker wel proberen, contact te leggen, te flirten en (misschien) meer. Toch als je jezelf respecteert, hebben ze ook respect voor jou. Ik ben nooit zodanig lastig gevallen dat het mijn vakantie heeft verpest. En beetje aandacht is ook goed voor een geschaad ego ![]()
Toch gewoon lekker genieten van je vakantie en doen wat je zelf wel of niet wilt (ik heb ook erg genoten toen; zat in Hurghada en naar de ‘Valley of kings and queens’ geweest en lekker van het zeer warme weer genoten. En eerlijk is eerlijk, ik ben een ondernemend type, maar voelde doordat ik op de dag al zo werd aangesproken niet de drang om in de avond alleen op stap te gaan, mede doordat ik daar weinig tot geen vrouwen alleen zag. Wat moest ik dan in vredesnaam in mijn eentje op straat gaan doen in de avond?!
vorig jaar in Sharm geweest, omdat ik toen in Hurghada wel mijn nr. had gegeven aan een jongen, waar ik 5 jaar lang af en aan toch sms contact had. Hij wilde me graag nog eens zien, ik wilde graag nog een keer op vakantie en ja…gekozen om daarheen te gaan en hem te ontmoeten. Hij wilde gelijk een orfi-contract (trouwen) en samen in een appartement etc. Heb het gedaan, met in mijn achterhoofd, waarom doe ik dit eigenlijk en is uiteindelijk ook niets geworden. Orfi idd getekend, leuke week gehad, maar daarna moeilijkheden qua elkaar bereiken, slechte communicatie via chatten ipv even duidelijk een telefoongesprek (dat loopt nl. in de centen), etc.
Mocht je daar iemand ontmoeten die je leuk/aantrekkelijk vind en het een kans wil geven dan hoop ik dat je ook het forum relatie met een egytpenaar even hebt bekeken. Geen makkie wegens de afstand en het niet makkelijk bij elkaar kunnen zijn, tenzij je lekker in je centen zit
(maar laat je daar s.v.p. niet voor gebruiken! en laat niet te veel zien/merken dat je geld hebt).
Cultuurverschil is groot en het is een ervaring dat te hebben meegemaakt in Egypte (vrouwen zie je niet veel in Sharm zeker niet!). Verdere tips voor uitjes in de woestijn: veel, heel veel water drinken! en je beschermen tegen de zon tegen een zonnesteek, verder aan de kust/zee/strand super makkelijk bruin worden
Fijne vakantie en geniet ervan!
Hallo dames,
Mijn naam is wendy, ben 33 jaar en afkomstig uit België. Ik lees al reeds enkele maanden mee op dit forum. Nu zou ik graag jullie advies, raad, of kennis even willen vragen.
Heb een egyptische man leren kennen op vakantie in Sharm El Sheikh in september 2009. Het klikte vanaf het eerste moment. Sindsdien ben ik al 4 keer terug naar hem geweest. Wij hebben sinds september elke dag contact met elkaar via sms, mail, telefoon etc. In de weken dat ik ter plaatse was waren we samen in Delta Sharm. Hij huurde dit appartement. Hij werkt voor Camel Dive Club en Swan Tours. Hij heeft 's avonds regelmatig welcome meetings. Mijn volgende trip staat gepland voor 6 mei 2010. Nu ben ik via facebook gecontacteerd door een meisje van 26 uit Oekraïne gecontacteerd. Zij heeft tijdens de periode dat ik ook in Sharm El Sheikh verbleef uit geweest met mijn vriend. Zij kan veel persoonlijke dingen over hem vertellen. Wanneer ik hem hiermee heb geconfronteerd kreeg ik de uitleg dat ze loog en heeft hij haar verwijderd uit zijn vriendenlijst. Toch blijft deze vrouw mij contacteren om mij te overtuigen dat hij een slechte jongen is en mij enkel gebruikt voor sex.
Heeft iemand van jullie al ooit ook in deze situatie gezeten en wie moet je uiteindelijk geloven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wendy
Dat is natuurlijk het enige mogelijke antwoord: ‘ze liegt’. Hij kan niet zeggen dat ze niet liegt, want dat zou ten nadele van hemzelf spreken. Je zou je af kunnen vragen waarom een meisje de moeite neemt om te blijven waarschuwen. Je zou aan de andere dames op de Facebook pagina van je vriend (discreet)kunnen vragen naar hun ervaringen met de oekrainse dame…en je ogen open houden, volgende maand…
Ja zal mijn ogen wel open houden. Nu annuleren op basis van een meisje haar verhaal lijkt mij ook nog geen goed idee. Ze zijn gaan souveniers gaan kopen en er is niets gebeurd. Maar hij mij die avond dan wel alleen laten zitten op het appartement terwijl hij zogezegd gaan werken is.
ja is geen zuivere koffie, maar waarom is hij niet verder gegaan met haar? was het haar laatste avond of heeft ze al veel langer contact met hem? en waarvoor zegt ze dat hij alleen sex wil? wilde hij dat met haar dan en wilde zij niet? sommige van die meiden zijn heel goedkoop daar hoor en gaan er zelf voor de sex heen. al gevraagd waarvoor ze je zo graag wil waarschuwen (want hij heeft haar dus niet gebruikt/kunnen gebruiken, begrijp ik qua sex dan?)?
en als ze alleen souvenirs zijn gaan kopen, hoe kan ze dan zoveel van hem weten?
Als ze alleen souvenirs is gaan kopen zou het haar waarschijnlijk weinig kunnen schelen wat hij in z’n vrije tijd doet en met wie. Het gaat haar aan het hart, dus lijkt het me waarschijnlijk dat daar redenen voor zijn. Dat hoeft niet persé met haar zelf te maken te hebben, misschien heeft hij een vrouw die zij weer kent…
Ze verblijf in het hotel waar hij werkt als dive master. Ze hebben elkaar 3 dagen gezien. Zij heeft hem gevraagd om mee te gaan shoppen omdat ze anders teveel lastig gevallen wordt. Zij heeft hem dan mee gevraagd naar een disco en hij heeft dan gezegd dat de inkom te duur was. Daarna is ze met andere jongen naar de disco gegaan. Hij heeft haar niet gekust of geen sex voorgesteld. Hij zou haar wel voorgesteld hebben om volgende keer terug te komen maar dan naar Delta Sharm. Ze is getrouwd en heeft een zoontje van 2. Ze was alleen op vakantie.
Ze zag onze foto staan op facebook en heeft mij gecontacteerd om te zeggen dat hij enkel geïnteresseerd is in mij voor sex.