Waarom Maleisië?

Waarom heb je gekozen voor Maleisië als vakantieland of misschien wel een land om een tweede huis te kopen?
Is het de natuur die je trekt of ga je toch voor de stranden en het duiken?

Ik ben een aantal jaren geleden voor het eerst in Maleisië geweest en meteen vanaf het begin voelde ik me er thuis en vanaf die tijd ben ik een groot aantal keren teruggegaan met name naar Kuala Lumpur, een stad die mij ligt. De verscheidenheid in mensen en verschillende culturen maken altijd weer indruk op mij en hoe iedereen samen kan leven. Ook voel ik mij altijd veilig in deze smeltkroes van culturen.
Na Kl, het eiland Tioman bezocht te hebben ga ik dit jaar naar de Cameron Highlands en weer terug naar de hoofdstad voor een vakantie.

Graag jullie mening over Maleisië!

Gr. Frank

In het kort: de flora en fauna (eilanden, Cameron Highlands, natuurparken), de enorme vriendelijkheid van de mensen, diversiteit in religie, cultuur etc. Het Thaipusam festival meegemaakt in KL en bij de Batu Caves, wat heel indrukwekkend was! Heel goed te bereizen met openbaar vervoer. Erg lekker eten. Dat is waarom ik er nu weer heen zou gaan. Voor ik ging wist ik namelijk vrijwel niets over het land.

Ik verwacht veel van de Cameron Highlands, ben er een dag geweest, was voor mijn werk daar en nu ga ik een paar dagen.

De bedoeling is om van de omgeving te genieten en het bezoeken van theeplantages.

Hoe lang ben jij er geweest?

Frank

Ben er niet lang geweest, 3,5 dag ongeveer. Theeplantage, boedhistische tempel, markt etc. bezocht. Helaas geen jungletrekking hoewel het daar wel aantrekkelijk leek. Het totaal andere klimaat was ook wel een lekkere afwisseling. Vooral genoten van de omgeving en rust.

Hoi

vorig jaar ben ik voor het eerst naar Maleisie gegaan, met Fox reizen van noord naar zuid gegaan, het is een heel mooi land, met lekker eten, geweldige maar ook trotse mensen, die zich niet opdringen aan anderen en ook niet zichzelf vernederen om zichzelf staande te houden.

Cameron Highland is wel mooi maar wel koud hahaah, dat verwacht je niet van Maleisie, en mistig, alles is te vinden in aardbeien vorm, ze hebben ook aardbeien velden, Strawberry Hill ofzoiets.

Veel te zien en mee te maken, het trekt mij meer dan Thailand waar ik dus eveneens ben geweest, en van de Maleisische eilanden, niet te spreken, Langwaki all time favorite:vak02::dag:

groeten J

Joyce bedankt voor je reactie, geweldig om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad.

Zelf ben ik aan de andere kant naar het eiland Tioman geweest en dit was ook erg mooi, ik hoop dat ik de komende jaren ook een bezoek kan brengen aan Langkawi. De stranden moeten erg mooi zijn daar. Tioman is denk ik meer voor het duiken net als de Perhentians,

Gr. Frank

:wereld: Frank, Langkawi moet je echt gezien hebben, als je daar bent dan ben je in het paradijs beland. Wij hadden een soort van huisje/cabine, zeg maar 30 meter van het strand verwijderd, op het strand had je een eettentje. mooi ingericht maar niet te …en je zat dus zo op het witte strandstrand en naar de zee uitkijkend…

als je dat ziet dan denk je dat je niets meer nodig hebt dan alleen dat stukje

:wub::nod:

1 like

Bijna 10 jaar geleden kwamen mijn vriendin en ik er voor het eerst. Eerlijk gezegd beviel die vakantie wel, maar gingen we toch een beetje onbevredigd terug naar huis. We hadden het gevoel dat we iets gemist hadden. Niet vreemd, want we vonden toen toevallig een aanbieding in de reiskrant. Twee jaar later terug, nu met meer bestemmingen. Toen kwam ik er al gauw achter dat Maleisie alles bevat, en nog hadden we het land nog niet gezien na die trip. Geheel toevallig moest ik in dezelfde periode eens een website bouwen voor mijn studie; ik besloot een simpel onderwerp te kiezen; Maleisie.

Deze website groeide snel uit tot de site Veelzijdig Maleisie.

Ik ben er nu diverse keren geweest, en telkens verbaast het me weer dat we nog zoveel niet gezien hebben. En ik deel de mening van de TS, in KL voel ik mij als een vis in het water. Zo goed zelfs, dat ik volgende week samen met mijn vriendin naar het land verhuis…:slight_smile:

1 like

En zit je al in Maleisië of niet? We zouden graag willen weten hoe de eerste week of weken is gegaan.

Frank

We zijn net aangekomen. We zijn er nog te kort om direct een oordeel te vellen, hoewel het tot nu toe prima bevalt. We wonen in het Bukit Bintang gebied, op 3 minuten lopen vanaf Pavilion KL…echt een superlocatie met vooral een fantastisch uitzicht. Verder is het natuurlijk wel even wennen. We moeten onze draai nog vinden…hoewel de avonden als vanouds perfect zijn (heerlijk eten, en lekker drinken :D)…

We werken eerst nog even langzaam de Foodrepublic onder Pavilion af, en gaan later over op de authentieke tentjes in de omgeving (eerst even wennen :))…

Ik zal op termijn nog wel eens mijn mening geven als ik het wat beter kan vormen…

Gr.

Hallo,

Wij plannen in augustus 2010 naar Langwaki te reizen.
Kun je ons even vertellen waar we informatie kunnen vinden in verband met het strandhuisje (30 meter van de zee )waar je geslapen hebt.

Dank

Wim en Kathy

:vak01:ik heb aangenomen dat jullie reageerden op mijn voorgaande post…:paranoid:

http://www.mutiarahotels.com/mutiara_buraubay/

dit was waar ik verbleef :zon02:
groet Joyce

Ik heb begrepen dat het eerbiedig si dat je in Maleisië in een broek loopt die je knieën bedekt. En ook dat je een shirt met lange mouwen draagt, of mag een t-shirt ook?

Bedankt alvast

Eerbiedig als je een tempel of moskee bezoekt, als je een Malay familie bezoekt, of als je op de koffie gaat bij de minister president of Koning.

Ronduit prettig wanneer je in de koude airco van de shopping mall wandelt of wanneer je in een restaurant uit eten gaat (ook vaak erg koud).

Niet geheel logisch op elk ander moment, omdat het hier toch best warm is in dit land.

De Chinese bevolking loopt er verder vaak bij alsof ze zich aan het strand wanen (of in een uitgaansgelegenheid); de rokjes zijn soms echt te kort.

Hallo,

KL is mijn favoriete stad wij verblijven altijd in het Prince Hotel en de foodcourt van de Pavilion is mijn favoriet. Daar kom ik het liefst en daar hebben ze de best sushi die er is. Verder heb je daar een strook met restaurants waar je heerlijk kunt zitten en mensen kunt kijken onder het genot van een drankje.
Verder is winkelen daar ook heerlijk lekker goedkoop en veel variatie. Ik ben er zelf weer te vinden vanaf 22 juni 2010 voor 1 weekje heerlijk veel zin in.

Ha…je hebt er inderdaad twee goede sushi restaurants; Ichiban Boshi en Yo! Sushi. Wij komen er regelmatig, maar altijd is er weer twijfel welke we nemen :).

Bij Boshi is namelijk de soba echt superlekker (vers bereid voor het grote raam). Bij Yo! Sushi is het terriyaki weer super :)…

De Teppanyaki is ook erg goed in de Food Republic…:)…tis hier pas 9.31, maar ik weet waar ik eet vanavond haha :slight_smile:

Nou die sushi gaat er bij mij ook wel in, moet nog even wachten tot mei.

Gr. Frank

Hallo Allemaal,

Ik lees dat jullie allen veel ervaring hebben van Maleisie… Mijn vriend en ik willen eind april/begin mei een maand over alle twee de ‘eilanden’ trekken. Nu houden wij niet zo van het toerisme, dus echt drukke plaatsen als Langkawi trekt ons niet zo…

Hebben jullie nog tips of suggesties voor ons wat we echt moeten zien of doen?

Verder is mijn vraag, waar boeken jullie je tickets? Hebben jullie goede sites voor ons? We willen in Kuala Lumpur beginnen en van uit Sandakan weer naar A’dam…

En verder, wat zijn een beetje de gemiddelde prijzen voor maaltijden en slaapplaatsen?

Jullie zouden mij echt ontzettend helpen door te reageren!

Vriendelijke groetjes, Shireen

Je reist in een goede periode. Tickets moet je dan als alles meezit misschien wel voor <€600 kunnen krijgen. Malaysia Airlines heeft meestal (jaarlijks) een sale rond oktober/november. Twee jaar terug hadden ze ineens tickets voor €460; hoewel ik nu niet meer denk dat dit weer zal gebeuren. Ik zou websites als cheaptickets, vliegtickets en airliners zelf in de gaten houden. Misschien een idee om je bij Malaysia Airlines, Singapore Airlines etc op de nieuwsbrieven te abonneren om op de hoogte te blijven? Uit vanaf Sandakan zal altijd via KL gaan; of via Singapore; maar dit is geen probleem (kun je zelf op elkaar afstemmen). Goedkoop vlieg je met Air Asia (binnenlands).

Langkawi is toeristisch voor Maleisische begrippen. Als je het binnenland in gaat om zelf het eiland te verkennen kom je nauwelijks toeristen tegen. Bij bezienswaardigheden ga je overal in Maleisie toeristen tegenkomen; of je nu rond Sandakan bent of in het centrum van Kuala Lumpur.

Er zijn in Maleisie wat mij betreft maar een paar plekken waar het echt toeristisch is; en zelfs daar is het nog super gezellig voor de afwisseling (Maleisie is op geen enkele manier met drukke Europese toeristische bestemmingen te vergelijken):

• Batu Feringghi Penang
  • Pentai Cenang Langkawi
  • Burau Bay Langkawi
  • Jonker Street Melaka
  • Petaling Street Kuala Lumpur
  • Bukit Bintang Kuala Lumpur
  • Suria KLCC Kuala Lumpur
  • Perhentian Kecil

Nogmaals; dit noem ik toeristisch maar eigenlijk valt het reuze mee. Het is niet voor niets dat de toeristen er naartoe gaan (soms voor goedkope spullen, soms voor heerlijk eten).

Slaapplaatsen varieren tussen €10 per nacht en €400 per nacht; wat je zelf wil. Zeer goede 4 en 5 sterren hotels heb je meestal al vanaf €65 per nacht. Prima basic accommodatie vanaf €25 per nacht.

Succes en veel voorpret gewenst :slight_smile:

ik heb veel aan de site veelzijdig maleisie tnx!!!
(wij gaan nu a.s sept heen spannend!!!)