Wij zijn net een paar weken terug uit Maleisië. Een indrukwekkende reis door de diversiteit aan culturen die naast elkaar leven. Jammer allen van de haze, van de vele palmolie plantages. Voor een compleet verslag van de rijs zie Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië - zoe van de Beek - WaarBenJij.nu
- KL: ideale hoofdstad om te verkennen (BKK is te groot, Vientiane bv te klein) met veel verschillende culturen. Ideaal als eerste kennismaking met (Zuid-Oost) Azië: moskeeën, tempels, kerken en al wandelend goed te doen.
- Goede combi natuur (zoo’n mooie nationale parken) / strand / cultuur
- Penang, paradijs op aarde
- Openbaar vervoer is uitstekend (maar geldt voor meerdere ZO-Aziatische landen)
- Locals spreken engels, dus gesprekje is goed te doen
Reden waarom ik voor Maleisië gekozen heb is omdat ik moest uitwijken naar een ander land.
De planning was om naar Thailand te gaan, maar aangezien Thailand last heeft van overstromingen (Noord en Midden vooral), dacht ik… waar kan ik nu naartoe vanuit Bangkok, aangezien ik mijn vliegticket al gekocht had.
Nadat ik wat gegoogled had, kwam ik tot de ontdekking dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel te zien is en te beleven is in Maleisië, wat met vooral trekt is de natuur. Ik hoop daar ook zoveel mogelijk jungle trekkingen te doen. Ik vertrek ruim over 1 week.
groetjes
Najia
ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt om naar Maleisië te gaan, er is inderdaad veel te zien en het land biedt genoeg variatie voor een mooie vakantie.
Gr. Frank
Even een kleine rectificatie…Thailand had te kampen met overstromingen, maar m.u.v. een aantal noordelijke en westelijke districten in Bangkok is het alweer prima bereisbaar. Het noorden (Chiang Mai) heeft 2 maanden terug een dag of 2 onder water gestaan, meer niet.
Ayutthaya heeft wel lange tijd te kampen gehad met overstromingen, maar kan ook alweer bezocht worden.
Heel Thailand kan dus weer gewoon bezocht worden.
Neemt niet weg dat ook Maleisie een heerlijk land is om te reizen en er genoeg te zien en te doen is. Wel anders dan Thailand, maar zeker de moeite waard.
[quote="“Joyce777, post:7, topic:57638"”]
:wereld: Frank, Langkawi moet je echt gezien hebben, als je daar bent dan ben je in het paradijs beland. Wij hadden een soort van huisje/cabine, zeg maar 30 meter van het strand verwijderd, op het strand had je een eettentje. mooi ingericht maar niet te …en je zat dus zo op het witte strandstrand en naar de zee uitkijkend…
als je dat ziet dan denk je dat je niets meer nodig hebt dan alleen dat stukje
:wub::nod:
[/quote]
heej heej! hoe heette dat huisje op langkawi, klinkt goed!!! groetjes, floor
Hey joyce.
Weet je toevallig nog wat de naam is van die huisjes aan het strand op langkawi waar je hebt gezeten?
Wij gaan in april namelijk naar maleisie en trekken dan door langkawi.
Alvast bedankt.
Gr. Matthieu
Wauw, dat klinkt geweldig! Mijn vriend heeft in KL een aantal keren geweest en er ook gewerkt voor handels missie, ikzelf ben er nog nooit geweest, mijn droom moet nog waar gemaakt worden, in Feb gaan we er heen voor een maand op verkenning, met de bedoeling om er te gaan wonen … Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en zou graag verder contact willen behouden om wat uit te wisselen met elkaar, veel succes verder en tot mails hier:)
Dat is mooi Fan1, alvast veel plezier in die maand en je zult het geweldig vinden,
gr. Frank
Via Wereldwijzer app
Mooie kick :). Doet me aan goede tijden denken.
Inmiddels bestaat Yo! Sushi niet meer. Wel is er nu een andere voor terug, maar die vonden we altijd veel minder goed :). Ichiban Boshi blijft een favoriet. Bovenin zit Kampachi. Wat duurder maar erg goed! We zijn later buiten het centrum gaan wonen; daar heb je veel pareltjes verborgen in lokale wijkjes. Ikkyu bijvoorbeeld ligt in Taman Desa…tent zit altijd vol Japanners (uit Japan zelf)…erg leuk en authentiek