Ik vertrek as dinsdag vanuit cambodja naar bangkok om direct door te vliegen naar surat thani en de boot naar Ko Pha-Ngan te nemen. Van daaruit wil ik een beetje rond trekken over de eilanden. Aangezien ik een 30 dagen visa zal krijgen als ik thailand in kom en pas 4 maart vanuit Bangkok terug vlieg naar Nederland heb ik een probleempje met het visa. Nou zat ik te denken om een visa run naar maleisie te doen. Nadeel is als ik dan direct thailand weer in ga ik nog een keer een visa run zal moeten doen. Dus waarom niet een 10 dagen in maleisie blijven. Heeft iemand tips om in Maleisie te verblijven? Of heeft iemand misschien argumenten waarom ik dit beter niet kan doen maar wellicht naar Laos te reizen en daar een paar dagen rond te kijken. Alle info is welkom…
Groet,
Robbert
Kom vandaag net terug uit Sarawak. Dat is een provincie van Maleisie op het eiland Borneo. Was ontzettend gaaf! 10 dagen kan je daar heel goed doorbrengen. Je hebt dan ook tijd om het regenwoud in te gaan. Vliegen naar Kuching vanuit BKK met Air Asia en dan terug naar BKK vanuit Miri naar BKK. Alleen al in de omgeving Kuching zou je genoeg kunnen doen trouwens…Als je meer info wilt dan hoor ik het wel
Ik zou liever dichterbij blijven aangezien je in Zuid Thailand zit.
Naar Maleisië je kan naar Borneo maar das wel aardig ver.
Bezoek anders de Eilanden van Maleisië Langkawi en Penang.
Of Bezoek de Cameron Hooglanden en logeer een tijdje in KL of Mallaca de oudste stad van Maleisië.:paranoid:
Een bezoekje naar Maleisië is zeker de moeite waard. Ik ga er elke 2 jaar naar toe, naar familie. Langs de kusten van Penang, langkawi, de koele gebergte opzoeken in Cameron Highlands (met prachtige theeplantages en aardbeienvelden), Kuala Lumpur (relatief dure stad, maar wel heel mooi om te zien, zeker als je een dagje wilt winkelen). Ipoh, daar kan je heerlijk eten. De sate en de roti canai alleen al , zou ik een paar kilometertjes voor om willen reizen:smile:
ik vond Maleisië ook heel cool! Penang is helemaal niet ver van de Thaise grens. De bevolking is voornamelijk Chinees, dus als je fan bent van chinese tempeltjes enzo, zit je daar goed.
KL is ook super, ik ben er een dag of 6 geweest en ik heb me geen seconde verveeld, maar een dag of 2, 3 is ook al mooi.
Beide steden zijn natuurlijk ultramodern vergeleken met het landelijke Laos, dus het is maar wat je zelf het liefst wilt doen.
Als je de kans hebt is het altijd tof om een eerste indruk te krijgen van Maleisie. Het zal wellicht ‘anders’ zijn dan de landen waar je net vandaan komt. Maleisie is wat meer ontwikkeld, maar toch een mooie balans met het echte Azie, althans…ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar je naartoe gaat…
Maleisië…een (h)eerlijk land om in één moeite verschillende culturen op te snuiven : de Chinese, Indische, Maleise en die van de verschillende ‘orang asli’ (=oorspronkelijke bewoners)…
In juli vertrek ik voor de vijfde maal, dit keer met een klein groepje vrienden.
We hebben onze tickets gekocht bij Joker, tijdens de vroegboekactie in januari, zodat we amper € 700 betalen voor de reis Brussel - Singapore met Qantas.
Ik zal regelmatig een klein stukje schrijven over de plaatsen die ik heb bezocht, w.o. Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Seremban, Malakka, Port Dickson. Ik heb mijn hart verloren in Maleisisch Borneo!
In Sarawak verbleef ik in Kuching, Santubong, Batang Ai N.P., Sibu, Miri,
Bario (Kelabit Highlands), Mulu N.P.; in Sabah verbleef ik reeds in Kota Kinabalu, Kudat, Papar, Beaufort, Sandakan, Sukau, Turtle Islands en Danum Valley.
Wie op zoek is naar extra informatie over één van deze plaatsen, kan bij mij terecht voor tips of advies.
Wil je in het najaar naar Maleisië?
Surf dan gauw naar : www.airasia.com om alvast spotgoedkoop je binnenlandse vluchten te reserveren!
Vanuit zuid thailand is het erg makkelijk om met openbaar vervoer naar Langkawi, Maleisie te reizen. Ferry van Satun naar Langkawi gaat 3 keer per dag. 9.30am, 1pm en 4 pm
Maleisie is een prachtig land. KL, Penang enz zijn geweldig. Perhentian Island is een waar paradijs. Twee kleine eilanden met prachtige stranden en een schitterende onderwaterwereld. De koraalriffen beginnen een paar meter vanaf het strand. De eilanden zijn een stuk minder toeristisch dan bijv. Tioman.
wij 2 meiden hebben 3,5 mnd we wilden thai laos cam en vietnam doen… Angst is alleen dat we dan teveel etzelfde hebben in 3,5 mnd en het dan minder waarderen. Vandaar het idee om naar maleisie te gaan.
We willen sowieso 5 weken thailand, 4 weken vietnam, en dan hebben we nog 5 weken over waarvan 1 week chillen ergens op een bountyplekje is. Waar die is boeit ons ook niet, dus ook daarvoor zou maleisie voor in aanmerking komen. 4 weken maleisie een aanrader? En wat te doen?
Wil je lekker relaxen en veel jonge mensen ontmoeten ga dan naar Perhentian Kecil. Hier is het goed en goedkoop toeven.
Ik val zelf niet meer in de categorie jong maar ben overgestoken vanuit Perhentian Besar, daar zaten wij. Alle jongeren die wij daar ontmoeten waren heel enthousiast
Het is maar net wat je lang vindt…4 weken is te weinig om alle prachtige schatten op het schiereiland op je gemak te bezoeken. Wij komen altijd te kort
Maargoed, voor een standaardvakantie is 4 weken precies genoeg om de hoogtepunten van het schiereiland te zien. En inderdaad kun je er ook 3 wkn gaan + 1 wk Borneo aanplakken.
Volledig afhankelijk van het soort reis en het seizoen.
Nu zijn de prijzen weer ‘scherp’. In maart kon je even voor €450 all in vliegen. Nu kun je ook nog zo goedkoop met niet-directe vluchten richting Maleisie.
Uiteindelijk ligt het er altijd maar net aan wat je ter plekke wilt, onderneemt, in welk type accommodatie, reis je per vliegtuig of bus/trein? Altijd maar de taxi, of lopend de stad verkennen? Diep de jungle van Borneo in, of op het schiereiland naar Taman Negara? Cocktails sippen, of flesjes water :)…
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het land kan enorm goedkoop zijn, hoewel het altijd net iets duurder is dan Thailand is mijn ervaring (gebaseerd op mijn leefstijl ter plekke). Indonesie is nog weer iets goedkoper.
In een slechte periode betaal je zo €900 per ticket. Ik betaalde vorig jaar augustus zelfs een whoppin’ €1190,- per ticket.
Accommodatie heb je al voor een tientje per nacht, maar ook makkelijk voor >€100 per nacht. Dan krijg je er altijd ook wel wat voor terug; een luxe hotel in Maleisie is ook echt luxe is mijn ervaring (vooral vergeleken met Europese hotels).
Wij zijn meestal €250/€350 per week aan levensonderhoud kwijt; en dan leven we alles behalve zuinig. Dit bedrag is excl. persoonlijke aankopen zoals kleding etc…
De goedkoopste maanden zijn eind sept tot begin dec, en februari tot begin juni…
Hopelijk schept dit een beetje een beeld bij de kosten van een reis?
Hoi iedereen!
Ik heb ook even een vraagje over accomodaties: Ik overweeg om naar Maleisië te gaan, maar ik ben me ervan bewust dat er erg veel insecten, waaronder vooral kakkerlakken zitten. Heeft iemand misschien goede tips voor hotels waar je ze nog nooit hebt gezien, die ook niet superduur zijn?? (laten we zeggen ong. 30-40 euro per nacht…).
Als zoiets niet bestaat hoor ik het ook graag
Misschien hebben jullie ook ervaringen over hoe erg het precies was? Viel het mee of tegen? Is er misschien een bepaalde reistijd waarin je minder last hebt van kakkerlakken?
Tja, hoewel kakkerlakken vaak geassocieerd worden met hygiene, is het in de tropen wel zo warm dat je ze daar nu eenmaal vaker tegenkomt dan hier.
Ik ben in vele hotels geweest en kan mij 1 geval herinneren waar ik een kakkerlak zag. Dit was een net hotel, en toen wij dit voorval discreet bij de lobby gingen melden; schaamde men zich enorm - ons hele huisje werd vervolgens direct grondig gereinigd.
Ik kan je alleen niet garanderen dat je geen kakkerlak zult tegenkomen in de tropen; wel kom je in KL nauwelijks kakkerlakken tegen in tegenstelling tot Bangkok waar je soms echt moest opletten waar je stapte.
Volgens mij heb je in ieder geval genoeg hotels van rond de 40 euro per nacht waar de kans op ongedierte nagenoeg nihil is, vooral vanwege de immer draaiende airco (houden dit soort insecten niet zo van)…
Hey! Bedankt voor je antwoord!
Dus als ik het goed begrijp, valt het eigenlijk wel mee met de hotels daar
Overdag kakkerlakken tegenkomen vind ik minder erg, het gaat me er meer om dat ik snachts wil slapen en liever niet de hele nacht met een spuitbusje aan het rondrennen ben. (en dan de volgende dag bekaf op excursies moet ofzoiets). Ik heb daarmee ervaringen op Grand Canaria. Dat echt nooit meer!