Maleisie of toch niet?

Bij middenklasse hotels heb ik dat nog nooit meegemaakt. Maargoed, ik vind kakkerlakken eigenlijk nooit een issue (hoewel ik ze ook weer niet zou oppakken ofzo :D). Ik vind zelf grote vliegende insecten minder tof. Zo vloog ooit een soort wesp maar dan supersized in Borneo onze hut in, dat was echt even schrikken, het leek wel een boos vogeltje :slight_smile:

Toen ik er wat mensen bijhaalde, zagen we dat ook zij een beetje bang waren voor het beest…een half uur later lag het dood op de grond, 2 uur later konden we weer naar binnen omdat toen pas alle chemicalien uit de hut verdreven waren :slight_smile:

Linth, wij zijn een maandlang door Maleisie getrokken waarin we zo om de 3 a 4 dagen weer naar de volgende stek verkasten dus we hebben aardig wat hotels bezocht maar geen kakkerlak gezien hoor! :chin:

We gaan in december voor de 8e keer naar Thailand maar ik heb in al die vorige vakanties echt nog nooit 1 kakkerlak zien lopen in Bangkok, ze zullen er ongetwijfeld zijn, daar niet van maar wat jij nu beweert is echt onzin en dan doel ik niet op je woordkeus want ik snap natuurlijk ook wel dat de opmerking niet letterlijk genomen moet worden. :wink:

Je zou nog kunnen denken dat ik er dan misschien niet zo erg op let maar ik ben op mijn beurt weer panisch van spinnen … (hallo, ieder z’n gekte he! :redface: ) dus geloof me, de eerste paar jaar heb ik daar tijdens m’n verblijf echt continu zo rondgelopen —> :paranoid: inmiddels voel ik me dermate gerustgesteld dat ik er nu vrij relaxed rondwandel, maar zoals het een echte arachnofoob betaamd blijft uiteraard iets in mij toch ten alle tijde alert! :biggrin:

Ha,

Stom geschreven/beschreven van me ja. Was niet mijn bedoeling; Bangkok was een topstad om te verblijven. Veel hectischer en leuker dan KL op sommige punten. Het is wel een feit dat toen ik in 2003 in BK was; wij een hotel hadden waar je voor de deur (in de avond) echt moest oppassen waar je liep. Dit was geen superslecht hotel, maar ook zeker geen tophotel. Ik weet alleen niet meer welk hotel het was, het zat wel vlakbij diverse textielkraampjes, ook vlak aan het water (rivier) waar we de boot als vervoermiddel pakten…

Hoi!

Haha, geen probleem hoor, tis ook niet dat ik geen kritiek over Bangkok wil horen maar iemand die er nog nooit is geweest krijgt er zo misschien een heel verkeerd beeld door en dat zou zonde zijn. :wink:

Jouw omschrijving doet me sterk aan het Prince Palace hotel denken :

http://farm1.static.flickr.com/25/90719627_91414a1f75.jpg

is dit 'm? Daar pal voor de deur is nl die kledingmarkt en de klong ligt ernaast, ik vond het zelf wel een prettig hotel eigenlijk, de kamer was echt megagroot, greenwood travel zit ergens op de 4e of 5e etage en alles is daar vandaan erg makkelijk te bereiken met idd de boot of de skytrain die op loopafstand ligt.

Wat ik wel storend vond was het fluitje waarmee de politieagent voor de deur het verkeer staat te regelen, die begint 's morgens in alle vroegte op dat ding te blazen en stopt er pas weer mee als hij 's avonds naar huis gaat, ik verdenk hem er zelfs van dat ie daar ook alles op die manier regelt… :chin:

HAHA, bij het zien van zo’n foto schieten vele tientallen hotels door mijn hoofd; bij middenklasse hotels zien de kamers (in azie) er bijna altijd zo uit :). Ik zou het dus niet weten…:smiley:

Kan het kloppen dat op de 11e verdieping het zwembad zit, met redelijk tof uitzicht over de stad? Dit kan ik mij namelijk nog wel herinneren; een enorm uitzicht vanaf het zwembad…

edit: Ik heb zelf even gezocht, en het klopt idd; dit is het hotel waar wij verbleven. Het was een redelijk ok hotel (maar de herinnering aan die beestjes blijft :D); hoewel ik het dus niet vervelend vond/vind…

Haha, ik ga in augustus naar Thailand en wilde eigenlijk drie nachten in het Prince Palace hotel boeken. Op de foto’s van de site ziet het er iets luxer uit.

Zou je het wel aanraden?

Hallo,

Ik verblijf altijd als ik in Bangkok ben in Prince Palace Hotel deze boek ik via Greenwood travel. Dit kost voor een superior room 1350 bath inclusief ontbijt. Dit hotel is 4 sterren. Als je het niet boekt via Greenwood dan betaal je veel meer.
Ohja greenwood zit er zelf ook op de 14de verdieping.

gr van Moira

dat klopt, maar ik ga met zn tweetjes waardoor je bij Greenwood dat bedrag keer twee moet betalen. Ik betaal nu via een andere site 24 euro per nacht (bij 3 nachten).

Wat vind jij van het hotel Moira?

Hallo,

Wat je zegt klopt niet het gaat per kamer het is 1350 bath per kamer voor 2 personen.
Ik verblijf daar altijd met mijn man inclusief voor 2 personen ontbijt.
Ik vind het hotel prima vooral de bedden bevallen met altijd ontzettend goed.
Wij zijn er nu in het totaal al zo’n 4 keer geweest en altijd met plezier verbleven.
Als we dan naar het MBK gingen dan namen we een tuktuk voor 100 bath zonder stops.

gr van Moira

oh zie net dat het weer iets omhoog is gegaan naar 1450 bath voor 2 personen.

gr van Moira

In het Prince palace zien ze mij toch niet en al helemaal niet bij Greenwood Travel, ik ga liever naar KL, heerlijke hotels voor een goede prijs.

Welke hotels vinden jullie fijn om te zitten in Kl? Zelf houd ik ervan om een hotel te boeken in Kl in de golden triangle en bukit bintang.

een van mijn favoriete hotels is Renaissance, Jalan Ampang, 5-sterren voor een goede prijs!

Frank

Hallo,

Ik vind Bangkok prima om te verblijven en het is een rustig hotel geen lawaai van buiten.
Verder in KL verblijven wij altijd in Prince Hotel en dan huren we daar vaak een serviced appartement. Dit is in de golden triangle.

gr van Moira

Het kan inderdaad erg lawaaiig zijn in Bangkok. Zelf heb ik een keer in Adelphi suites gezeten bij Sukhumvit, soi 8 dacht ik, erg netjes daar en van het lawaai had ik niet veel last.

Prince hotel in Kl ziet er goed uit, mooie locatie tussen Bukit Bintang en de Petronas Towers.
In November ga ik een paar dagen naar Pacific Regency, vlakbij de Kl-tower. Kijken hoe het daar is.

Frank

oke ja Prince is een favoriet van ons hebben totaal in Kuala Lumpur eerst 2 maanden daar gewoond en pas geleden 1 maand. Wij zijn beide mijn man en ik gek van Kuala Lumpur heerlijke stad om voor langere tijd te wonen.

gr van Moira

Dat komt goed uit Frank want wij gaan in Dec. naar KL dus dan kan ik mooi van jou horen of Pacific beviel. :wink:

Ik zie in je sig staan dat je naar de Cameron Highlands gaat, dat waren wij ook van plan, maar ik ben nog niet zeker, ben je daar al eerder geweest of misschien iemand anders die dit leest?

Hey Miek,

ik zal het je laten weten hoe het in Pacific was en ja ik ben eerder in de Cameron Highlands geweest al was het maar voor een nacht maar ik vond het erg relaxed, lekker koel, zeker als je van Kl komt.

Gr. Frank :wereld:

Geen last gehad van ongedierte! Ben in verschillende goedkope accomodaties en hostels geweest.

En dat is ook erg belangrijk, iedereen heeft zijn budget maar een schone kamer willen we toch allemaal zonder ongedierte of niet?

Frank

Dat is ook de reden waarom ik twijfel, naar mijn idee is er nl. behalve de theeplantages niet zo heel veel te doen?

Wij hebben inmiddels na veel foto’s, filmpjes en reviews te hebben bekeken (wij genieten van de voorpret al net zo als van de vak. zelf :wink: ) besloten om in KL een paar nachten in het Grand Millenium hotel door te brengen.

Niet zeggen tegen de staff dat ze gratis internet uitdelen bij Grand Millenium ok :)…

Ik zat hier een tijdje zonder internet, en GM was het enige hotel waar je zonder kosten op het wifi netwerk kon…kwam heel erg goed van pas.

Locatie is overigens ronduit perfect. Ingang op Bukit Bintang, naar links en je hebt direct de mooie (protserige) fontein bij Pavilion KL…de cocktails bij LekkerLekker (zo spreek je het uit iig) tegenover Starhill zijn ook prima :)…

Veel plezier!