Juni naar Maleisie

Hallo allemaal:dag:,

wij hebben het idee om in juni naar Maleisië te gaan.

willen graag jungle tochtjes en mooie stranden gaan bezoeken. ( en natuurlijk ook cultuur ) hebben jullie misschien nog tips? want wij hebben echt nog geen idee hoe of wat.
willen ongv 21 dagen gaan. is dit ook een goede periode ivm het weer?

is Malesie makkelijk te ‘bereizen’? zijn namelijk vorrig jaar in thailand geweest en daar ging alles goed ( ov enz)

hebben jullie nog wat tips van wat we echt moeten zien?

zit er ook aantedenken om een paar dagen borneo mee tenemen of is dit kwa tijd echt niet te doen ?

alvast bedankt! :chin:

Ik ben voor 17 dagen geweest, Nara kuala lumpur, Penang en Langkawi. Van KL en Langkawi heb ik echt genoten en was het geweldig, Langkawi heeft mooie witte stranden en KL is een wereldstad waar zoveeel te doen is, lekker shoppen, cafeetjes, veel sfeer,cultuur, gezelligheid. Penang is voor mij een grote minpunt zou er 4 dagen gebleven maar ben na 2 dagen vertrokken enige wat ik leuk vond was monkey beach, mooie witte verlaten strandje.

1 like

Bedankt voor je info! Heb je dit met het ov gedaan of met een huurauto? En hoeveel geld ben ik ongv pd kwijt? 50€ pppd? Of is dat te veeel of juist te weinig?

Deze verslagje had ik al eerder gemaakt voor andere leden, misschien heb je hier ook wat aan… Van KL naar penang zijn we met vliegtuig gegaan, dit hebben we in KL geboekt bij een air asia shop, die vind je haast in elke winkelstraat enwas makkelijk te boeken. de vlucht was rond de 30 pp. en van Penang nr Langkawi zijn we met de Ferry gegaan, dit kostte 10eur pp en van Langkawi zijn we met de vliegtuig weer terug gegaan naar KL en ook geboekt via air asia. Het eten is goedkoop maar de taxi valt wel mee aan 50 euro pdag heb je denk ik wel genoeg aan, ligt er ook aan wat je gaat doen maar aan eten en drankjes per dag ben je ongeveer 30euro kwijt

Kuala lumpur (hoofdstad)
Penang
Langkawi

Kuala lumpur is zeer aan te raden, je kan er zoveel shoppen, elke hoek wel een super grote shopping mall, wat wij dus hebben gedaan is veel shoppen wat ik wel erbij moet zeggen is dat shoppen niet goedkoop is. Ook kan je er heerlijk ontspannen wij hebben daar 2 keer een massage genomen in bukit bitang, dat is een winkelstraat en alle massage salons staan daar naast elkaar, alle medewerkers proberen je te lokken naar hun salon, dus keuze genoeg, waar je ook absoluut naar toe moet gaan is Sunway lagoon, super grote pretpark waar een zelfgemaakte strand ook is, een dierentuin, achtbanen, zwembaden etc. (grootste pretpark van azie) Wat je trouwens ook echt moet zien zijn de twin towers oh die zijn echt zoo mooi, Hotel: Swiss garden hotel, erg tevreden, makkelijk bereikbaar, lekkere ontbijt.

Penang Absoluut niet aan te raden, opdringerige mensen, vies eten, echt vreselijk is het daar, enige wat leuk is was monkey beach, prachtige witte strand maar dat was het dan ook.

Langkawi Geweldig, echt hoogtepunt van ons vakantie, Je hebt er zulke lieve mensen en het eten is ook goed en er valt veel te doen wat ik wel erbij moet zeggen is dat er savonds niet veel te doen is, alleen een drankje of diner aan het strand, geen uitgaansleven dus. Wij verbleven in One helang hotel en dat vond ik persoonlijk een van de beste hotel niet om de hotel zelf maar de ligging, het was in het midden van alles. Wij hebbeen een scooter gehuurd en een plattegrond gekregen van ons hotel en zijn zo elke dag alles afgegaan, de plattegrond heeft ons goed geholpen en ik raad iedereen aan om in langkawi een scooter te huren dat kost niet eens 4 euro per dag. Want een taxi is wel gewoon duur en dan ben je ook afhankelijk.
Langkawi is een strand eiland, prachtige witte stranden, heel veel prive eilandjes waar je word gebracht en weer word opgehaald, Wij hebben daar super veel gedaan, bundgyjumpen, snorkelen, cabelcar, op olifant geweest, prive eilandjes gehuurd, sunset cruise,jungle etc.
Wanneer je een prive eiland huurt moet je erop letten GEEN tassen mee te nemen aangezien er aapjes op de eiland zijn en ze nr je toe komen omdat ze denken dat je eten heb, ze zijn super brutaal en pakken gewoon je tas af.
ps: Je word gebracht naar prive eiland met een een bootje en spreekt een tijd af met de meneer hoelaat hij weer kan komen, daarnaast kan je ook een vrouw inhuren die voor je gaat bbq op het strand hebben wij ook een keer gedaan te heerlijk die voedsel.

Dit was mijn vakantie, zeer aan te raden, Ik zou gaan voor Kuala lumpur en Langkawi.
Ons ticket was 2000 euro voor 2 personen via arke geboekt
Ons hotel in Kuala Lumpur: Swiss Garden hotel en ons hotel in Langkawi: One Helang hotel. geboekt via booking.com

Niet doen:
KFC eten, dan ga je echt over je nek
Taxi nemen in langkawi maar een scooter huren
Neppe dingen kopen op straat bijv iphone want die gaan meteen kapot
Penang
Taxi nemen bij je hotel, super duur, loop een paar meter en pak daar de taxi je zal de helft betalen van wat je betaald bij het hotel

Geboekt via Malaysia Airlines voor 2000 euro voor 2 personen en de vlucht duurt 12 uur.
Hotels geboekt via boocking.com ( super goeie site)

Let op:
Neem je rijbewijs mee kan je dingen afhuren
niet alle hotels hebben een europees ontbijt de meeste hebben aziatisch ontbijt (bami en nasi)

1 like

Ik moet zeggen het klinkt allemaal erg goed in je verslagje! Jungle tochtje is dat wat want wil dat ook zeker doen! Heb je misschien wat foto’s ?? Thnx!’

Ja Taman negera is de oudtste jungle van de wereld begreep ik, die excursie hebben wij geboekt, dat hebben wij gedaan via een excursie bureau in KL, ik had er hoge verwachtigingen van en dacht dat ik dieren zou zien en het avontuurlijk aan toe zou gaan maar dat was het helaas niet, boottochtje was leuk maar het was het geld en de tijd niet waard. daarnaast heb je ook een jungle in langkawi, natuurlijk niet net als die van taman negera maar ook wel iets.

Hoe plaats je fotos hier dan kan ik wel wat plaatsen

Uhm als je dr url van je foto heb kan je of dat icoontje foto klikken en daar de url in vullen (plaatje bij je typ gedeelte) En volgens mij kan het ook met

en dan de url en afsluiten met

Ik heb niet veel verstand van fotos op internet plaatsen, hoe kom ik aan die url?

ja ik lqn dat niet zo zeggen beetje lastig. Zou je dr misschien een aantal naar mn mail willen syuren? Nlouws1990@gmail.com

ik heb ze naar je email gestuurd

Ik heb je mails gezien bedankt!! Ik ga morgen de foto’s kijken want zit nu op mn telefoon en kan ze gierop niet zien!!

de fotos zijn erg mooi vooral die gene met zonsondergang!! bedankt! :chin:

ja dat was op sunset cruise, ook gehuurd in langkawi en werd er op de cruise gebbq en het was alleen voor stelletjes, erg romantisch. Je gaat het super leuk heben daar twijfel ik niet aan, heeeel veel plezier en mocht je nog vragen hebben kan je die altijd stellen

Hay,

Als je 21 dagen de tijd hebt kan je zeker een aantal dagen Sarawak meepakken.

Hier een aantal ideeën:

Vanaf KL kan je via AirAsia spot goedkoop naar Kuching vliegen. Vanaf hier kan je zo naar Bako National Park of een van de andere schitterende nationale parken in de buurt. Semenggoh rehabilitation center voor orang utangs en een Longhouse bezoeken. Eventueel kan je ook door vliegen naar Mulu National Park. Sarawak is lang niet zo toeristisch als het bv Taman Negerah

Voor cultuur kan je naar Penang Georgetown (Batuh ferringhi het strand is een afrader), Melaka en de oostkust.

Voor het meest smaakvolle eten moet je in Georgetown zijn.

Cameron Highlands natuurlijk!

Aan de Oostkust heb je nog een aantal prachtige bounty eilanden!

Succes

Leonie

http://www.cameronhighlandshistory.com

Hi Nicky,

Dit is onze website ; www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Hier zie je het schema wat wij gedaan hebben (23 dagen) Wij hebben zoals Leonie zegt ook een deel van Sarawak gedaan, Bako, Semmengoh, erg mooi! Long house kan je bezoeken, maar duurt 3 dagen en is behoorlijk prijzig, je kan ook naar het Sarawak Cultural Village, hier is een Longhouse nagebouwd, dus krijg je indruk.

In tegenstelling tot wat Najatfa schrijft zou ik Penang / Georgetown wel aandoen, heeeeerlijk eten en hier staat Georgetown ook om bekend… (Red garden foodcourt)

Nou ja, als je tijd hebt moet je maar eens op onze site kijken, misschien heb je er wat aan…en aks je nog iets wil weten, dan hoor ik het wel!

Gr. Sander

1 like

Oh ja en qua vliegtickets, wij zijn met de Emirates voor €850 pp gevlogen in Juni, dus even goed zoeken en je bespaart jezelf zo een paar honderd euri… :wink:

Gr. Sander

Ik ga in juni naar borneo. Vliegticket van ams naar kul voor 570 pp geboekt bij Emirates

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Of het qua tijd te doen is ligt er aan welke prioriteiten je stelt. Wij zijn in 4 weken zowel in westelijk Maleisie als in Maleisisch Borneo geweest. Onze route was als volgt:
Kuala Lumpur - dagtrip Melakka - Kuching - Gunung Mulu NP - Sandakan - Singapore - Pulau Tioman

Wij vonden het deel van onze reis op Borneo HEERLIJK. Veel schitterende dingen gezien, het hoogtepunt van onze reis. Ik kan je dus alleen maar aanbevelen naar Borneo te gaan. Maar als je er maar een paar dagen heen zou gaan is het wel wat veel gedoe en wellicht duur. Van/naar Borneo zul je moeten vliegen, en ook op Borneo zelf is vliegen vaak de beste reismethode. Zeker als je bijv. naar Gunung Mulu national park wilt (heel erg aanbevolen trouwens, mooiste plek waar ik ooit was).

Als we ooit weer eens naar Maleisië zouden gaan, dan zouden we denk ik vooral voor Borneo gaan. Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat het vasteland niet de moeite waard zou zijn.

Maleisië (en vooral Borneo) is wel lastiger op de bonnefooi bereisbaar dan Thailand. In Thailand gaat dat gewoon makkelijker, mede omdat veel meer mensen het doen. Ik denk trouwens dat een huurauto in Maleisië wel goed te doen is (beter dan in Thailand), zeker op het vasteland. Maleisië is ook duurder. Wij hebben ons erg verkeken op de kosten, maar hebben dan ook niet heel erg ons best gedaan het goedkoop aan te pakken (veel binnenlandse vluchten, middenklasse-hotels, tours, etc).

1 like

Zoo de tickets zijn geboekt dus het nu echt zeker! We vertrekken hier op 3 juni en zijn weer terug opde 27ste . Willen eerst 2 nachten in kl verblijven dan door naar cameron highlands en dan door naar teman negera,penang en lankawien misschien als we nog wat tijd over hebben misschien nog naar borneo wenzien het allemaal nog wel. Tips zijn nog steeds welkom

Dag allen.

Mijn eerste post op dit forum.

Ik heb een vraag.
Mijn eerste plan was om naar Thailand te gaan (circa 20 juni - 20 juli) maar vanwege het regenseizoen wordt mij dit afgeraden.

Maleisië is wellicht een goede vervanger.
Ik ben op zoek naar zon, zee, strand, cultuur en meerdere dagen in een wereldstad.

Is Maleisië qua kosten nou echt een stuk duurder dan Thailand?

En voor de personen die naar Maleisië gaan; waarom geen Indonesië bv?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Dank alvast!