Deze verslagje had ik al eerder gemaakt voor andere leden, misschien heb je hier ook wat aan… Van KL naar penang zijn we met vliegtuig gegaan, dit hebben we in KL geboekt bij een air asia shop, die vind je haast in elke winkelstraat enwas makkelijk te boeken. de vlucht was rond de 30 pp. en van Penang nr Langkawi zijn we met de Ferry gegaan, dit kostte 10eur pp en van Langkawi zijn we met de vliegtuig weer terug gegaan naar KL en ook geboekt via air asia. Het eten is goedkoop maar de taxi valt wel mee aan 50 euro pdag heb je denk ik wel genoeg aan, ligt er ook aan wat je gaat doen maar aan eten en drankjes per dag ben je ongeveer 30euro kwijt
Kuala lumpur (hoofdstad)
Penang
Langkawi
Kuala lumpur is zeer aan te raden, je kan er zoveel shoppen, elke hoek wel een super grote shopping mall, wat wij dus hebben gedaan is veel shoppen wat ik wel erbij moet zeggen is dat shoppen niet goedkoop is. Ook kan je er heerlijk ontspannen wij hebben daar 2 keer een massage genomen in bukit bitang, dat is een winkelstraat en alle massage salons staan daar naast elkaar, alle medewerkers proberen je te lokken naar hun salon, dus keuze genoeg, waar je ook absoluut naar toe moet gaan is Sunway lagoon, super grote pretpark waar een zelfgemaakte strand ook is, een dierentuin, achtbanen, zwembaden etc. (grootste pretpark van azie) Wat je trouwens ook echt moet zien zijn de twin towers oh die zijn echt zoo mooi, Hotel: Swiss garden hotel, erg tevreden, makkelijk bereikbaar, lekkere ontbijt.
Penang Absoluut niet aan te raden, opdringerige mensen, vies eten, echt vreselijk is het daar, enige wat leuk is was monkey beach, prachtige witte strand maar dat was het dan ook.
Langkawi Geweldig, echt hoogtepunt van ons vakantie, Je hebt er zulke lieve mensen en het eten is ook goed en er valt veel te doen wat ik wel erbij moet zeggen is dat er savonds niet veel te doen is, alleen een drankje of diner aan het strand, geen uitgaansleven dus. Wij verbleven in One helang hotel en dat vond ik persoonlijk een van de beste hotel niet om de hotel zelf maar de ligging, het was in het midden van alles. Wij hebbeen een scooter gehuurd en een plattegrond gekregen van ons hotel en zijn zo elke dag alles afgegaan, de plattegrond heeft ons goed geholpen en ik raad iedereen aan om in langkawi een scooter te huren dat kost niet eens 4 euro per dag. Want een taxi is wel gewoon duur en dan ben je ook afhankelijk.
Langkawi is een strand eiland, prachtige witte stranden, heel veel prive eilandjes waar je word gebracht en weer word opgehaald, Wij hebben daar super veel gedaan, bundgyjumpen, snorkelen, cabelcar, op olifant geweest, prive eilandjes gehuurd, sunset cruise,jungle etc.
Wanneer je een prive eiland huurt moet je erop letten GEEN tassen mee te nemen aangezien er aapjes op de eiland zijn en ze nr je toe komen omdat ze denken dat je eten heb, ze zijn super brutaal en pakken gewoon je tas af.
ps: Je word gebracht naar prive eiland met een een bootje en spreekt een tijd af met de meneer hoelaat hij weer kan komen, daarnaast kan je ook een vrouw inhuren die voor je gaat bbq op het strand hebben wij ook een keer gedaan te heerlijk die voedsel.
Dit was mijn vakantie, zeer aan te raden, Ik zou gaan voor Kuala lumpur en Langkawi.
Ons ticket was 2000 euro voor 2 personen via arke geboekt
Ons hotel in Kuala Lumpur: Swiss Garden hotel en ons hotel in Langkawi: One Helang hotel. geboekt via booking.com
Niet doen:
KFC eten, dan ga je echt over je nek
Taxi nemen in langkawi maar een scooter huren
Neppe dingen kopen op straat bijv iphone want die gaan meteen kapot
Penang
Taxi nemen bij je hotel, super duur, loop een paar meter en pak daar de taxi je zal de helft betalen van wat je betaald bij het hotel
Geboekt via Malaysia Airlines voor 2000 euro voor 2 personen en de vlucht duurt 12 uur.
Hotels geboekt via boocking.com ( super goeie site)
Let op:
Neem je rijbewijs mee kan je dingen afhuren
niet alle hotels hebben een europees ontbijt de meeste hebben aziatisch ontbijt (bami en nasi)