Eeste keer Maleisie

Beste mensen,

Na reizen gemaakt te hebben naar o.a Costa Rica, Bali, Thailand willen we in februari 2010 4 weken gaan rondreizen in Maleisie/Borneo. We reizen graag op eigen gelegenheid en tot nu toe is ons dat erg goed bevallen. We vragen ons af of dit ook mogelijk is in Maleisie. Misschien hebben jullie tips voor ons. B.v welke vliegmaatschappij, wat zijn de mooiste bezienswaardigheden, hoe is het weer in die periode? Kortom alle informatie is zeer welkom!

Groetjes Tess :dag:

Iedereen heeft natuurlijk een budget, je bent ruim op tijd voor je vliegtickets dus ik zal alvast gaan rondspeuren op het internet voor de tarieven. Als je vroeg wilt boeken dan is KLM en Malaysian Airlines de beste keus, deze maatschappijen hebben non stop vluchten.
Als je meteen verder wilt reizen of een aansluitende vlucht hebt dan is Malaysian de beste keus, dit toestel komt elke dag vroeg in de ochtend aan op KLIA, indien je eerst een paar dagen naar KL wilt dan is KLM is een goede keus, je komt aan in de middag en als je naar een hotel gaat dan zijn de kamers beschikbaar.

Tja tips, waar houden jullie van? meer strand of meer natuur en steden?

Ik zou zeggen als je zeker bent van dat je naar Maleisië wilt, boek de tickets en ga veel lezen op het internet, er is genoeg te vinden.
ook is het handig om een boek te kopen, een capitool reisgids of voor het echte backpacken de Lonely Planet.
probeer eerst globaal je wensen kenbaar te maken en veel lezen en daarna zou je eventueel nog wat gerichte vragen kunnen stellen.

Succes!

Frank

Hoy Tessy,
Wij zijn net terug van Thailand en Maleisië. Schiereiland Maleisië is erg gemakkelijk te bereizen met de rugzak. De meeste guesthouses in Maleisië kunnen zorgen voor transport ( met een AC. mini van). Heel gemakkelijk en niet duur. Kan ook op korte termijn ter plaatse geregeld worden. Als je van natuur houd is het Taman Negara National Park een aanrader. Ga er dan het liefst naartoe met de boot vanuit l Kuala Tembeling. Prachtige boottocht.
Wij bezochten : KL, Kotha Bahru, Perhentian Kecil, Cameron Highlands en Taman Negara. Als je nog specifieke vragen zou hebben, steeds tot je dienst.
Groetjes Josee
PS. Denk eraan om Costa Rica als volgende bestemming. Makkelijk te bereizen met rugzak ?

Hey,
Ik ben benieuwd wat jullie van Maleisie vonden in vergelijking met Thailand. ook qua prijzen. Ik ben namelijk erg aan het twijfelen om maleisie aan te doen in augustus…

Wanneer je nu al een ticket wilt boeken: Singapore Airlines heeft momenteel goedkope vliegtickets naar Maleisië. Je kunt kiezen of je wilt vliegen naar Kota Kinabalu, Kuala Lumpur of Penang. Je vliegt uiteraard via Singapore, waar je ook gratis een stopover mag maken als je dat wilt. Voorwaarde is dat je voor het einde van de maand boekt en dat je reis plaatsvindt voor 31 maart 2010: je kunt dan vanaf Schiphol vliegen voor € 599,- per persoon. En dat is niet duur voor zo’n maatschappij.

Andere mogelijkheden vanaf Schiphol zijn vanzelfsprekend KLM en Malaysia Airlines, zoals Frank al aangaf. Vanuit Dusseldorf kun je ook regelmatig voordelige tickets vinden bij Emirates, dan maak je een tussenlanding in Dubai. Wil je binnenlandse vluchten maken, dan raad ik je Air Asia aan: een low-cost carrier met hele lage tarieven, maar met een supermoderne vloot.

In Maleisië kun je prima zelfstandig rondreizen. Zelf heb ik niet heel veel ervaring met openbaar vervoer, maar Engels wordt voldoende gesproken en het land is redelijk veilig.

Hallo,

Thailand en Maleisie hebben zeker wel verschil. Het is net even wat moderner en het is iet wat duurder dan Thailand. Verder is rondreizen een eitje en ze hebben er giga goed openbaar vervoer. Ze hebben daar bussen dat zijn echt gigaluxe bussen voor zo’n 7 euro kun je daar bv van Kuala Lumpur naar Kuantan reizen dat is zo’n 8 a 9 uur rijden.

gr van Moira

Hallo,
Thailand en Maleisië vonden wij toch wel 2 erg verschillende landen. Qua natuur is Maleisie niet te evenaren, ontzettend groen en erg veel jungle. Het is naar onze ervaring even gemakkelijk of zelfs gemakkelijker te bereizen. Guesthouses zorgen er allemaal voor mini vans. Ook de bevolking in Maleisië is erg verschillend van die in Thailand. Er is veel meer diversiteit in bevolkingsgroepen ( Maleiers,Indiërs en Chinezen). Dit maakt ook dat er op religieus gebied veel meer diversiteit is. Je vind er moskeeën, hindoetempels en boedhistische tempels. Wat prijzen betreft voor de logies is Maleisië iets duurder dan Thailand als je dezelfde kwaliteit wil. Maleisië doet wel wat minder "aziatisch " aan dan Thailand. Het is ongetwijfeld een modern land. Als je een groot natuurliefhebber bent, mag je Maleisië niet links laten liggen. Fauna en flora zijn echt een must.
Groetjes
Josee