Low-budget Maleisië. HELP!

Beste mensen van het goede leven! :dag:

Mijn man en ik zijn in mei precies 1 jaar getrouwd en dit willen wij graag vieren. Hij denkt echter dat we ergens (10 dagen) op Texel zitten. Heb namelijk beweerd dat ik dit geregeld heb. Ik wil hem echter verrassen met een leuk, ver land. Maleisië en Indonesië trokken me aan en na een hele zoektocht neig ik toch naar Maleisië.:vak02:

Omdat dit een verrassing is betekent het dat ik dit alleen zal gaan sponsoren (what a good wife I am, haha!) maar ja, dan zit je dus wel met het budget…Heb echter wel gevraagd aan hem om ervoor te zorgen dat hij zakgeld meeneemt voor die week. (dus geld voor eten, excursies e.d.). Ik regel dus eigenlijk alleen tickets en hotels.>>>

Ik ben vrij onbekend met het land. Pleassssse help me out! Wat ik dus nodig heb zijn allereerst zeer goedkope vliegtickets. Ik hoef niet per se vanuit Nederland te reizen dus als er goede alternatieven via het buitenland zijn, dan hoor ik dat graag. Ik wil naar Kuala Lumpur een paar dagen en een paar dagen naar een eiland (maybe Langkawi? maar een ander mooi eiland is ook goed!). Heeeel graag zou ik een chaletje aan het strand willen maar deze zijn peperduur!! Dus als jullie misschien iets weten?

Ik zou jullie echt ENORM dankbaar zijn! The clock is ticking en ik moet toch echt beginnen met regelen, anders wordt het idd een retourtje Texel. :paranoid: lol2

Hoi,

Wat leuk om jou man zo te verassen:)

Met vliegtickets is een beetje zoeken waar het het voordeligste is en natuurlijk afhankelijk van wat jou budget is.

Momenteel is Emirates vrij goedkoop.Je betaalt nu voor een retourtje 702 euro pp,maar de prijs kan wekelijks verschillen.
Ik heb zelf de tickets 2 weken geleden geboekt voor 570 euro pp
Het is ook afhankelijk van welke dag in Mei je wilt vertrekken.

Hier nog een link met verschillende prijzen van verschillende luchtvaartmaatschapijen.

https://boeking.vliegtickets.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfml?parameter=57l2tu511546a455c.N.1.&nr_infants=0&filter_allowAirlines=*&DEP_APCODE=AMS&DEP_APNAME=Amsterdam&DES_APCODE=KUL&DES_APNAME=Kuala%20Lumpur&nr_adults=2&DEP_DATE={ts%20'2012-05-14%2000%3A00%3A00'}&DEP_AT=allday&ecobusfir=eco&Roundtrip=1&nr_children=0&DEP2_APCODE=KUL&DEP2_APNAME=Kuala%20Lumpur&DES2_APCODE=AMS&DES2_APNAME=Amsterdam&RET_DATE={ts%20'2012-05-23%2000%3A00%3A00'}&RET_AT=allday

Bij onderstaande link vindt je goedkope hotels voor in Kuala Lumpur

http://www.agoda.nl/pages/agoda/default/DestinationSearchResult.aspx

Bij onderstaande link vindt hotels en resorts in Langkawi in verschillende prijsklassen.

http://www.agoda.nl/pages/agoda/default/DestinationSearchResult.aspx

Hopelijk kan je wat met deze informatie.

Groetjes,
Wendy

Als je nog goedkoper wilt qua accommodatie, kun je ook eens een kijkje nemen in de Lonely Planet. Deze kun je inzien in een bibliotheek, of voor een paar euro downloaden van de website van Lonely Planet. Accommodatie in Maleisie heb je al vanaf 15-20 euro, maar dan zit je echt heel basic.

Als je geluk hebt is er misschien een goede aanbieding bij het Tune Hotel in KL.

Wow wat een leuke verrassing

Heb je al op www.tripadvisor.com gekeken? Hier kun je aan aardig wat accommodaties vinden.

www.malaysiasite.nl & www.veelzijdigmaleisie.nl voor algemene informatie

Aan de oostkust heb je een aantal schitterende eilanden waar je kunt duiken / snorkelen. Sommige eilanden zijn ter grote van Texel alleen wat mooier :wink: Hier kun je ook chalets aan het strand vinden voor een betaalbare prijs!!! Misschien een dag of wat naar Penang en de Cameron Highlands?
Penang voor het eten en om wat cultuur op te snuiven (het lekkerste eten in Maleisië) en Camerons voor de thee plantages.

Misschien is www.airasia.com nog handig om een binnenlandse vlucht te regelen.

Succes!!

Leonie
www.cameronhighlandshistory.com

tip: kies voor langkawi en huur ook een scooter voor daar, 4 euro per dag en veel goedkoper dan een taxi. vraag een plattegrond van het eiland bij je hotel en je kan super mooie afgelegen strandjes bezoeken en leuke excursies doen.