Kosten rondreis Maleisie

Hee allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben van plan om met mijn vriendin 2 a 3 weken door Maleisie te gaan rondreizen, maar we zijn allebei student en hebben dus niet oneindig veel geld te besteden :tongue:

We vroegen ons af hoeveel het kost om deze reis te maken. Ik zal even duidelijk aangeven wat o.a. onze plannen zijn:

• Paar dagen Kuala Lumpur
  • Vlucht naar Borneo en daar een week blijven.
  • Vlucht terug naar West-Maleisie
  • Cameron Highlands
  • Langkawi

We zijn vooral benieuwd hoeveel het kost om bijvoorbeeld ter plaatse hotels te boeken, te eten en excursies te maken.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Alvast bedankt,
Pim

Hoi Pim,

Dat verschilt in wat voor soort hotel dat je wilt overnachten… Dat ligt er aan wat je standaard is… Wij hebben goede en vrij dure hotels geboekt, maar we zijn ook een stel tegen gekomen dat een overnachting had geregeld voor 30 Ringit… Wat dat betreft kan je het zo duur, en zo goedkoop maken als je zelf wilt.

Je kunt overal vrij goedkoop eten, buiten de luxere hotels om. De excursies zijn niet bijzonder goedkoop, maar duur ook weer niet geloof ik… Wij hebben twee keer rond de 50 - 60 ringit betaald p.p. voor een halve dag excursie.

1 like

Hoi Pim,

Accommodatie heb je in allerlei prijsklasses dus dat kun je volledig naar wens uitzoeken. Wat betreft eten, alcohol is verhoudingsgewijs duur, dus als je dat niet neemt scheelt het al veel. Verder kun je in KL bijvoorbeeld in CHinatown goedkoop en lekker eten bij de hawkerstalls. Het is op straat maar veilig en lekker!
Zolang je de hotels mijdt en weinig alcohol drinkt kun je voor € 15 tot € 20 per dag rijkelijk eten en drinken.

Langkawi is best duur qua hotels, of er ook heel goedkope accommodaties zijn heb ik niet op gelet. Maar de resorts zijn verhoudingsgewijs met de hotels in KL bijvoorbeeld duurder.

1 like

Bedankt allebei!

Stel we gaan dus samen 3 weken. Voor hoeveel euro zouden we ongeveer klaar kunnen zijn (excl. internationale vlucht)? Een vriend van mij is 4 weken in Thailand geweest (basic) en was incl. internationale vlucht 1700 euro kwijt.

Verder staat nergens echt duidelijk hoeveel excursies kosten, bijvoorbeeld sepilok orang utan centre of turtle island! Hebben jullie daar enig idee van?
Ik zou het namelijk zonde vinden om die excursies niet te kunnen maken, omdat ze zo duur zijn.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!
Pim

Hoi Pim,

Wij gaan in juli naar het turtle island. Ik heb rechtstreeks bij hun geboekt, dit is goedkoper dan
daar bij een reisbureautje. Je moet ook op tijd boeken, zit snel vol. Ligt er natuurlijk ook aan wanneer je gaat. Voor 2 pers moeten wij RM 570 betalen. ( room 250, eten 120, boot 200).
Er is goed en snel mailcontact. [EMAIL=“cquest1996@gmail.com”]cquest1996@gmail.com.
Sepilok orang uran centre entree RM30.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Veel plezier.
groeten Sabine

1 like

Oke bedankt!

Is het sowieso goedkoper om vanuit hier te boeken voor je excursies, hotels en vluchten?
Wat zouden wij het beste kunnen doen?

Groeten,
Pim

Hallo,
Wij hebben alles vanuit Nederland geboekt, omdat wij maar kleine vier weken gaan, en zoveel
mogelijk willen doen/zien.
Heb alle binnenlandse vluchten, en hotels geboekt.
Wanneer gaan jullie en hoe lang?
Zijn juliie backpackers?
Het ligt er ook aan wat je wilt zien, of naar welke plaatsen je gaat.
Heb Mulu en Perhentian Island wel vastgelegd, omdat dit zit vol zit in juli/aug.
Het is ook persoonlijk of je het fijn vind of je alles geregeld hebt, of dat je alles op je af
laat komen.

groeten Sabine

1 like

Leuk! Wij zijn wel van plan om te backpacken, maar we willen niet té veel gaan verhuizen. Daarom zijn we van plan om in zo’n 3 weken 4 a 5 plekken aan te doen!

Maar dan heb je zeker ook wel een goed beeld van de kosten die je tot nu toe hebt gehad? Voor:

• Internationale vlucht
  • Binnenlandse vluchten
  • Hotels
  • De al geboekte excursies.

Het zou ons heel veel helpen als we zouden mogen weten hoeveel jullie daarmee ongeveer kwijt zijn! Jullie hebben het ook gewoon zelf allemaal geboekt?

Alvast bedankt voor je reactie!
Pim

hallo,in maleisie kun je goed zelf alles regelen vraag op busstations trieinstations en taxichauffeurs ,naar prijzen ,en zo een paar .bussen zijn erg goed koop alleen ben je vaak lang onderweg ,de meest goed kope luchtvaartmaatschappij airaisia kun je online boeken ,wat ik afgelopen jaar wel handig vond is een kleine mini pc ,vaak problemen met hotmail gehad of met de andere of ze hebben het een en ander geblokkeerd in die internet cafes.boek altijd via internet .is vaak goedkoper,excursies kun je beter terplekke boeken ,op de eilanden gewoon vragen her en der eniemand brengt je dan ,overleg wat het kost.ook hotels en hostels .ik heb al regelmatig via agoda geboekt ,is na wat pluisen bij mij tot nu toe de goedkoopste.je kan het net zo duur maken wij hebben het goedkoopst geslapen 5 ringet en ook nog airco ,ook gegeten voor 2,50 euro 2 personen,was het goedkoopst lang tengha vermijden ,eten zeer slecht ,.alcohol bier is duur in thailand wel gehoord dat tioman erg goedkoop in bier is .lang kawi taxfree ,flesjes rum gaat ook ,met bv cola.maar wees voorbereid dat in maleisie ,de plekken van alcohol verkoop ,soms erg zoeken is ,vanwege de islaam.chineese maleisiers hebben wel alcohol.maar soms is het lastig ,neem kleine flesjes rum of zo en meng het met fris.ik heb altijd de reizen in maleisie zelf geregeld.is niet moeilijk en veel goedkoper,ik hoop dat je hier wat aan hebt.veel plezier

1 like