Wij willen met z’n tweeen naar Maleisie eind mei voor ongeveer 3 weken.
We zijn van plan om alleen een ticket te kopen en daar op eigen houtje rond te reizen. Wat zijn de globale dagelijkse verblijfskosten, hotel plus eten?
Hoop dat iemand ervaring heeft
groet
Carin
Wij zijn er afgelopen september geweest en ook voor 3 weken.
Incl schandalig shoppen (zonnebril versace, shirtjes van armani, jas van gues en uiteraard geen immitatie) op laatste paar dagen. Waren wij incl de tickets 3300 euro kwijt met zijn 2en.
hallo ,ik ben al 3 keer op eigen houtje naar maleisie geweest ,gemiddels kost slapen tussen de 12,5 en 25 euro per kamer ,soms met ontbijt ,soms niet ,we hebben het1 keer getroffen ,om voor 5 euro te slapen ,maar stelde niet veel voor,was voor 1 nachtje omdat er geen boot meer ging.eten kan goedkoop ,ook hebben wij avond eten opvoor 2,50 euro met zijn 2en en die van mij et wat ,ook daar was ontbijt niet duurder ,maar dat zijn wel een beetje de uitzonderingen ,dit vind je bij eenvoudige lokale tentjes,waar eigenlijk alleeen lokaal eet en ze het vreemd vinden dat jij daar ook eet ,maar gemiddeld kost het 5 tot 10 euro ,met zijn 2en .dat is wat wij het meest betaald hebben ,ja slapen kan duur en goedkoop ,ben je veel eisend of niet ,ik zeg altijd als het maar redelijk schoon is ,en een eigen wc en douche ,dan kan je redelijk goedkoop slapen ,bij agoda heb je op het moment goede aanbiedingen voor hotels ,ik ben altijd zeer actief aan het oeken naar zogoedkoop mogelijk en agoda is duidellijk het goekoopst.altijd via internet boeken is ook goed koper .bussen zijn goedkoop en vliegtickets aisiaair is niet zo duur .alleen bagage komt er nog bij.taxies echt goed afspreken wat ze willen ,is wel een stuk duurder ,ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hoi,
Eten langs de weg, de hawkers, echt goed en goedkoop
Vervoer per bus, ook heel goedkoop, en zeer goede bussen.
vliegen met Airasia of Firefly.(zie websites)
Tune hotels in Penang en Kl ook heel goedkoop, kleine kamers echter. Tune hotels.com.
langkawi: zoek via B&B Langkawi, ca 20 euro. Belastingvrij eiland.
Biertje is ca 10 RM op Penang (0.67 L).
Tickets boeken rechtstreeks bij Malaysian Airlines site.
ik kom er nu al 8 jaar achter mekaar, vooral Penang, en nog altijd te gek.
Zo, heel kort.:cheer:
Sukses,
fons
Je kunt er makkelijk rondkomen van 250euro per week inclusief rondreizen, goede accommodaties, eten, shoppen en excursies.
Het is zo’n fijn, makkelijk te bereizen land!!