Kosten Maileisie

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat de 'dagelijkse kosten’in malesie zo’n beetje zijn? Geen luxe, wel schoon. Is het te vergelijken met Thailand bv?

Dank alvast

Ik ga zelf 31-05 voor 3 weken en wat ik zo uit de prijzen haal is dat het toch wel een stukje duurder is dan Thailand.

Wij gaan in die 3 weken bijna elke dag een excursie doen en de laatste week duiken op Sipadan via Billabong. Geschatte kosten zullen 1750-2000 worden in totaal incl vlucht en het behalen van ons advanced brevet voor het duiken

hey bolleman,
waar ga je naartoe in maleisie?wij zijn net terug van 3weken sabah dus als je daar info over kan gebruiken let us know.
grts wendy en chris.

Hey snelle!

Tips zijn altijd welkom, hebben nog geen duidelijk plan. Wilden naar china maar
door problemen met visum moeten cancelen en nu gauw op zoek naar een alternatief en dacht oa aan Maleisie. Hoe vonden jullie het?

Wij gaan ook naar Sabah

Ons reisschema staat op mijn website http://www.floris-k.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=1
Kun je misschien wat inspiratie op doen :wink:

Hey Floris, dankjewel! Veel plezier!

Wij vonden het een grandioze reis.Veel hadden we te danken aan Kees,een Nederlander die daar woont en van wie wij een huisje huurden,echt een superkerel die ons met alles geholpen heeft en ons vele mooie dingen heeft laten zien.www.intermare.nl kijken en je vind alle info over het huis.Wij hadden ook een auto die we van een vriend van Kees huurden en waarmee we al onze trips deden.Verder ongelooflijk lekker en goedkoop gegeten.vb op de dijk van KK bij zonsondergang voor 5 euro scampis,nasi,inktvis…We zijn ook naar de andere kant van het land gereden m.n Sandakan en daar hebben we 16 euro betaald voor avondeten slapen en ontbijt.

sorry ik was een stukje vergeten www.intermare.nl/mary_haak zal beter lukken

Hey Snels, klinkt super, dankjewel!

Als je nog dingen wil weten…of stuur een mail naar Kees hij zal jullie zeker helpen.Met groeten van Wendy en Chris.

Wij rekenen met zijn tweeen altijd op zo’n 250 euro per week (2 personen, normaal leven, niet bewust goedkoop).

Je kan het altijd zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. In Maleisie zijn de accomodaties duurder dan in Thailand, het leven (lees eten en drinken) is goedkoper in Maleisie.

fijne vakantie,
groetjes uit Langkawi
Marjolein

Ja idd, in theorie kun je met 10RM per dag rondkomen…ik las ooit een leuk artikel in thestar waarbij ze dit een week hadden getest…lukte nog ook…wel wat karig natuurlijk :slight_smile:

Alleen aan water ben je met zijn tweetjes al RM 6 kwijt! dan nasi lemak met thee of koffie RM 2,50 lunch nasi kip RM 4 … is echt te weinig hoor!~

en… niet gezond ook!

groetjes uit zonnig Langkawi
Marjolein

Hoi Marjolein…ik zou het ook niet redden :)…maar ik las toch echt ooit een artikel in TheStar (zo’n lifestyle item), waar ze dit als budget meebrachten en door KL liepen om te checken of dit lukte…:slight_smile:

Reken ongeveer op gemiddeld 5-6 euro per nacht en eten is echt goedkoop, dus denk 10 euro compleet per dag als je ook nog plezier wilt hebben.

Hoi Ilya,
Dat artikel heb ik ook gelezen… het is misschien wel een idee als je af wilt vallen???

Er zijn trouwens ook veel reacties op het artikel geweest… ongezond, niet haalbaar etc. wat dus klopt.

Overnachting 5-6 euro is wel heel basic maar kan. 10 euro per dag voor eten en drinken kan ook maar… dan qua drinken alleen water!!!
Beetje saai voor je vakantie lijkt me! Maar goed is maar net waar je voor kiest!

groetjes uit zonnig Langkawi
Marjolein
www.langkawimaleisie.punt.nl

Hoi! Ik lees dat jullie bij Billabong hebben gedoken. Keek even op hun website en ziet er leuk uit!! Hoe is het jullie bevallen? Raad je deze duikschool aan? Alvast bedankt voor je antwoord!