Beginnetje Maleisië!!

Goedenavond,

alweer ons derde topic op het wereldwijzer forum in één uur tijd! Gaat rap. :smile: Na Japan en China zijn we nu hier aanbeland.

Wij, twee vrienden, willen graag een reis maken naar Japan, China en Maleisië. Na Japan en China grondig te hebben bestudeerd, gaan we over op Maleisië.

We willen voor al weten:

  • Wat zijn dagelijkse kosten voor Maleisië? Accommodatie, eten, reizen? Hoeveel ben je per dag kwijt? We slapen het liefst in een twee persoons kamer, hoeft niet luxe te zijn en badkamer op de gang is prima.
  • Aangezien we nog niks weten van Maleisië: WAT moeten we écht zien op het vaste land?
  • We willen natuurlijk ook naar Borneo. Hoe duur is het om naar Borneo te gaan, te overnachten? En natuurlijk: wat moet je echt zien op Borneo?
  • We gaan ongeveer een maand, dus wat zou een gunstige reisroute zijn?
  • We willen de laatste dagen lekker genieten op een mooi, tropisch strand, wat zijn de opties? :zon02:

Alvast bedankt! :wereld:

Ik zou vooral zelf eerst even over Maleisië lezen, op dit forum is een hoop informatie te vinden!

Ik verbleef meestal in een dorm in Maleisië en gaf tussen de RM10 en RM30 uit per nacht. (€1 is ongeveer RM4) Een 2-persoonskamer hoeft niet veel meer te zijn. Eten kun je voor RM3-RM10 als je niet naar westerse restaurants gaat, meestal heb je gratis ontbijt in de hostels in Maleisië. Vervoer is erg goedkoop en erg efficient. Ook vliegen is erg goedkoop. Een bus van KL naar Melaka kost geloof ik zo’n RM13 voor 2 uur.

Laatste dagen strand, zou ik voor de oostkust van het schiereiland kiezen, Perhentians. Verder ga je natuurlijk naar Kuala Lumpur voor een paar dagen. Ga zeker ook een dagje naar Melaka, best is op vrijdag of zaterdag, want dan is de markt. Ik zou ook paar dagen Singapore doen. Langkawi vond ik ook erg mooi en misschien Cameron Highlands.

Op Borneo zou ik Mulu NP en de Kinabatangan aanraden. Verder is ook de omgeving van Kuching mooi, met veel NP. Er is nog veel meer te zien!

Het hangt ervanaf wat jullie interesses zijn. Ga zelf even kijken op het forum. En kom dan terug met een route en dan kan ik je verder helpen en wat meer tips geven.

We dachten er inderdaad aan om ook een paar dagen Singapore erbij te nemen. Zo dichtbij en makkelijk, dan moet je het natuurlijk niet missen!! :slight_smile:

Erg bedankt voor de informatie. Maleisië lijkt ons idd niet duur, heerlijk! We gaan dit weekend alles even rustig bekijken en dan een bucketlist maken over wat we echt willen zien in Maleisië!

We vragen ons ook af, als we een maand uittrekken voor Maleisië, of het mogelijk is om ook een paar dagen Brunei erbij te nemen? Of is dat te veel gevraagd? 2 dagen lijkt ons genoeg…

Nogmaals bedankt!

Ik zou Brunei vergeten of je moet echt heel graag een extra stempel in je paspoort hebben. Ik ben er zelf doorheen gereisd en heb 2 uur door de hoofdstad gewandeld voor ik verder reisde en dat was alleen omdat het goedkoper was dan vliegen. Brunei is trouwens een stuk duurder dan Maleisië.

Dus Brunei is niet de moeite waard? Dan laten we dat achterwege. :slight_smile: