Hallo allen,
(Ik ben hier nieuw dus zal me even kort voorstellen, ik ben 18 jaar, student, heb nog niet bijster veel reis-ervaringen, maar ben van plan dit de komende jaren te veranderen!)
Komende zomer reis ik naar Maleisië voor 14 dagen (exclusief vlieg tijden), samen met mijn moeder. Dit zal mijn eerste reis naar Azië worden, dus alle tips/tricks zijn welkom.
We hebben alleen nog maar vliegtickets geboekt van/naar Kuala Lumpur maar verder nog niets geplant.
Dit zijn de dingen die we willen gaan doen in 14 dagen,
- in de stad Kuala Lumpur (rond de 3 dagen)
- Teman Negara (het liefst een meerdaagse excursie, ik had deze gevonden, maar misschien weet iemand anders een betere/leukere trip.)
- cameron highlands of een andere natuurbezichtiging/excursie
- de laatste paar dagen naar één van de eilanden, in een resort/bij een strand. (welk eiland zou het meest geschikt zijn? ook qua afstand, we vliegen terug naar Nederland vanaf KL)
Zou graag een paar tips horen over deze planning en hoe we het beste kunnen reizen, en misschien een paar algemene tips qua klimaat, kleding en gemiddelde prijs van reizen naar de bestemmingen die we willen bezoeken.
Bij voorbaat dank!
Britt
Excuses, ik kon mijn bericht niet meer wijzigen, hier mijn vragen op een rijtje:
- Must-see’s en must-do’s in KL? (ongeveer 3 dagen)
- Voor de Teman Negara had ik deze excursie gevonden, redelijke prijs? Of weet iemand iets beters, leukers?
- Wat zou het beste zijn om als tweede natuur-excursie te doen, ook qua reis afstanden?
- Welk eiland zou het meest geschikt zijn voor de laatste 4-5 dagen? ook qua afstand, we vliegen terug naar Nederland vanaf KL
- Hoe kunnen we het beste reizen tussen al deze bestemmingen? Wat zijn gemiddelde prijzen/reistijden?
- Hoe zit het met het klimaat, kledingadvies?
hoi Britt,
kijk eens op de site van veelzijdig maleisie, krijg je een goed idee van maleisie.
in Kl de Twin towers, radio tower, China town, pak de hop-on/hop off bus met brochure. ga shoppen evt.
excursie TN is wel erg duur, vind ik. Als je toch 3 dagen in KL bent, kijk daar eens rond.
Een route b.v. KL-1 dag Melakka(bus) tijdens verblijf in KL-weer terug naar
KL-Taman Negara-Cameron Highlands (of andersom), dan naar de westkust (penang/Langkawi) of naar de oostkust, perhentian eilanden (bounty) Qua afstand maakt het niet veel uit.
Persoonlijk reis ik graag met de bus, dit wordt heel veel gedaan in maleise en is goedkoop, ca 10 euro KL-Penang (400 km), luxe bussen. 24-seaters.
Klimaat: juni juli augustus, heel warm en vochtig dus neem geen trui:dag:mee. En neem niet teveel mee, koop in KL in China Town, en afdingen!!!
Kijk ook eens op Zoover.nl en Tripadvisor voor informatie, kun je ook veel vinden.
Als je wilt vliegen kijk eens op AirAsia.com
Groeten, Fons
Sorry stranger:dag:, ik weet niet waarom ik je Britt noem,