hallo!
Wij gaan aankomende zomer naar Thailand, Cambodja en Maleisie.
We willen 2 weken in maleisie verblijven. Nu heb ik zelf al het een en ander opgezocht en er zijn een aantal dingen die we graag willen doen:
- Kuala lumper (starten)
- Cameron Highlands
- Taman Negera
- Tioman Island (vanaf hier naar Singapore om terug naar NL te vliegen).
Nu hebben we 14 hele dagen te besteden, en nu ben ik benieuwd naar ervaringen, tips en/of ideeën over de bovenstaande onderwerpen of extra ´niet te missen´ plekken?!
Het noorden leek ons niet slim omdat we maar 2 weken hebben.
Ik hoorde 3 dagen kuala lumper? In de buurt van Kaula lumper nog iets wat we niet moeten missen?
Bedankt!!
Groetjes, Linda
Wij zijn vorig jaar in Maleisië geweest en hebben ook de plekken die jij noemt bezocht. Naar mijn mening is dit prima te doen in 14 dagen. Bijvoorbeeld:
Dag 1: Aankomst KL
Dag 2: KL
Dag 3: KL
Dag 4: Reisdag naar Taman Negara
Dag 5: TN
Dag 6: Reisdag naar Cameron Highlands
Dag 7: CH
Dag 8: Reisdag naar KL
Dag 9: Reisdag naar Tioman
Dag 10 t/m 13: Tioman
Dag 14: Reisdag naar Singapore
Ik vond Kuala Lumpur een vrij saaie stad, maar anderen vinden het weer helemaal geweldig. In drie dagen kun je prima de grote shoppingsmalls, de towers, Chinatown en de Batu Caves e.d. zien.
Het rondje KL-TN-CH-KL of KL-CH-TN-KL is heel makkelijk te maken. Overal worden deze tours aangeboden en je kunt dus zelf kiezen in welke volgorde je het wilt bezoeken.
Verder vond ik Melaka een erg leuk stadje, net iets onder Kuala Lumpur. Hier zou je ook eventueel nog een of twee dagen heen kunnen gaan, en dan een dag van KL en van Tioman afhalen.
Tioman (ABC-strand) vond ik erg leuk, echt het onbewoond eiland sfeertje, maar verwacht geen grote party’s. Er zijn slechts een paar kleine restaurantjes en 's avonds is er nog 1 barretje open. Na 3 dagen had ik het er echt wel weer gezien. Wat dat betreft zijn de Perhentian Islands gezelliger; meer mensen, meer te doen, meer sfeer. Je zou dus ook ervoor kunnen kiezen om hier naartoe te gaan ipv Tioman. Perhentian is ook makkelijk in het rondje KL-TN-Perhentian-CH-KL te passen.
Succes met het plannen van je reis!
1 like
Hallo!
Bedankt voor je reactie en tips!
Wij wilden eigenlijk vanaf Tioman terug met de bus naar Singapore, is dit ook mogelijk vanaf de Perhentian islands? of vlieg je dan vanaf KL…
Hebben jullie ook bij Taman Negera en Cameron Highlands overnacht? Nog tips waar we dit het beste kunnen doen?
Laatste vraag
is het slimmer om georganiseerd naar TN en CH vanuit KL te gaan of is dit ook gemakkelijk om zelf te bereizen?
Groetjes Linda
Vanaf Tioman met de bus naar Singapore is prima te doen, maar bedoel je met de bus vanaf de Perhentians naar Singapore? Dat is echt een veel te grote afstand. Van de Perhentians naar KL is alleen al ruim 8 uur (alleen de busreis), laat staan nog de tijd die je kwijt bent met de ferry van het eiland naar vasteland, de wachttijden tussendoor (soms moet je een uur wachten op een bus e.d.). Vliegen zou dan een betere optie zijn, maar ik weet niet of er een luchtvaarmaatschappij is die van Perhentians naar Singapore vliegt? Ik denk dat je dan sowieso via KL moet…
Wij hebben ook bij TN en CH overnacht. Voor de CH is Father’s guesthouse een goed hostel. Het zijn een soort bunkertjes waar je in slaapt (dorm of 2-persoons kamer), heel grappig. Ook de backpacker-sfeer is leuk en van daaruit kun je ook makkelijk allemaal tourtjes boeken naar de omgeving, als je dit zou willen.
Vanuit KL naar TN zijn wij wel georganiseerd gegaan. Je kunt het ook zelf doen, maar dan moet je veel uitzoeken met de bus/ boot e.d., en met zo’n tourtje betaal je misschien iets meer, maar is wel alles geregeld. Voor dit stuk vonden wij dit prettig, voor de rest hebben wij het wel zelf geregeld. Vanuit de CH kun je bijvoorbeeld makkelijk op het centrale busstation een bus terug pakken naar KL.
Als je verder nog vragen hebt, hoor ik 't wel weer 
1 like
Als je naar de Pherhentian island gaat en je wilt naar Singapore. Dan zul je altijd via Kuala Lumpur moeten vliegen. Dit kan goedkoop met Airasia via KL dus vanaf Khota Bahru.
Bedankt voor de reactie!
Dan gaan we toch denk ik maar naar Tioman, aangezien me dat ook erg mooi lijkt en wat gunstiger op de route ligt.
We zitten er wel over te denken om TN georganiseerd te doen maar vanuit waar kan je dit dan het beste regelen, daar zelf of vanuit KL of juist vanuit NL?
Bedankt alvast!
Ik zou Taman Negara gewoon daar boeken, zelfs in het hoogseizoen is dit bij ons ook nog gelukt. Wij konden vanuit ons hostel, zoals bij vele hostels, een tour boeken, maar bij ons lagen deze prijzen wat hoog (de eigenaar wilde er natuurlijk ook zelf nog wat aan verdienen…). Wij zijn daarom zelf op zoek gegaan naar het adres van het kantoor die deze tours aanbiedt en hebben het rechtstreeks bij dat kantoor zelf geboekt. Het kantoor zit in Chinatown in KL:
CHINA TOWN OFFICE
Kompleks Selangor,
Ground Floor, Jalan Sultan,
50000 Kuala Lumpur.
(5 Elements Hotel Building & Opposite Swiss Inn)
Nu zegt het je misschien niks, maar als je in KL bent, kun je bovenstaand adres makkelijk vinden. Iedereen spreekt goed Engels, dus gewoon de weg vragen of met een kaart van de stad de weg vinden.
Succes!
2 likes
Oke! super! bedankt! Ik denk dat ik nu wel even vooruit kan!