Mijn vriend en ik gaan 3 weken naar Maleisie. We gaan op de bonnefooi, willen alleen een hotel vastleggen in Kuala Lumpur voor de eerste 2dagen. Heeft iemand nog tips voor een comfortabele plek, liefst met zwembad, waar we even kunnen acclimatiseren?
Daarna is ons plan door te reizen naar de jungle, de Cameron Highlands en de de oostkust (inclusief luieren op een bountyeiland). Ook zouden we nog een kijkje willen nemen in Singapore. Is dit teveel voor 3 weken? Het moet geen racepartij worden…Een binnenlandse vlucht is geen probleem, al lijkt het me ook erg leuk om delen met het openbaar vervoer te reizen.
We hebben al meerdere reizen door Azie gemaakt en willen af en toe best van de gebaande paden afwijken om het echte Maleisie te leren kennen. Borneo slaan we echter over dit keer. Ik houd me aanbevolen voor tips!
Ik zou niet weten wat singapore te bieden heeft wat maleisie niet heeft. Gezien de tijd zou ik langer in maleisie blijven.
De mooiste eilanden aan de oostkust zijn waarschijnlijk de perhentian islands.
Voor mensen die graag citytrips maken en Maleisië kiezen als bestemming voor afwisseling van jungle, stad en strand dan kan Singapore zeer de moeite waard zijn om op te nemen in een reisplan.
Firefly vliegt ook vanaf Kuantan en Terrengganu naar Singapore. Dit kan misschien handig zijn als je vanuit de Perhentians komt
Natuurlijk kun je in drie weken niet alles zien en Maleisië heeft heel veel te bieden, zelfs als je niet naar Borneo gaat, en je zult ook dan weer keuzes moeten maken hoelang je in een stad blijft en hoeveel dagen je op de Perhentians zou willen verblijven.
Een ander idee is natuurlijk het noorden van Maleisië in drie weken met begin in KL, dan via de Cameron Highlands naar Taman Negara en van daar naar de eilanden aan de oostkust. Van daaruit langs de kust naar Tioman of anders vanuit Kota Bahru terugvliegen naar KL en nog een uitstapje naar Melakka. Is goed te doen denk ik in 3 weken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat je qua weer het beste in ieder geval direct naar de Perhentians kan gaan omdat die tijd het weer zo om kan slaan en het regenseizoen kan beginnen.
Zeker als je geen racepartij wilt hebben en niet over de gebaande paden wilt gaan zou ik van te voren al een beetje keuzes maken om te weten waar je zeker heen wilt en waar “misschien”.