In mei willen we met onze kinderen naar bali voor twee weken en dan in maleisie nog 2 weken doorbrengen. Wat is dan het mooist om te zien. Oost of west maleisie? Meest praktisch zou west maleisie zijn gezien de vlucht met malaysia airlines. De tussenstop zou dat kuala lumpur zijn en dat kost ons dan niets meer. Perhentian islands lijkt ons wel wat. Maar ook het binnenland (taman negara, cameron highlands) lijkt ons heel bijzonder. Onze kinderen zijn dan 3 en 4 jaar oud.
Het ligt of je graag met de kinderen de jungle in wil of een theeplantage bezoeken of gewoon met ze lekker aan het strand wilt verblijven, dat is een keuze die je zelf kunt maken.
Het meest praktische is natuurlijk een stopover in Kl en eventueel een vlucht naar het noorden om met de boot naar de Perhentians te gaan.
Een andere optie is om vanuit KL met de bus naar Penang en dan naar het strand of naar Langkawi.
Frank
De Taman Negara zou ik echt niet missen. Dit is 1 van de mooiste jungles ter wereld. Op Langkawi ben ik niet gewwest maar de Perhentians zijn geweldig en je kunt er snorkelen vanaf het strand met schidpadden en verbluffend mooi kleurrijk koraal. Ik ben op Besar geweest.
De Camaron Highlands vond ik niet zo spectaculair. De rit ernaartoe was mooier dan de highlands zelf vond ik.
Inmiddels hebben we de plannen wat gewijzigd. Zoals het nu lijkt gaan we eind april 4 weken naar Maleisie. 3 weken rondtrekken, 1 week eilandhoppen aan de oostkust. (perhentians/redang?) Is er op penang en langkawi meer te zien dan toeristische resorts? Dat vooroordeel heb ik tenminste (terwijl ik niet zoveel van deze eilanden weet, moet me toch maar eens meer in gaan lezen) Taman negara willen we ook niet missen. Nog andere tips?
Kwa eilanden aan de oostkust zal ik Perhentian, Redang en niet te vergeten Tioman aanbevelen.
Penang is een leuk eiland maar voor ongeveer 2/3 dagen voldoende. Er zijn een aantal mooie tempels en zeer lekker eten.
Langkawi is ook een aanrader en ik vond het daar persoonlijk mooier dan op Penang.
Vooral kijkende naar de natuur is die veel mooier daar. Een ding wat ik hier zeker aanraad is om met de cablecar de berg daar op te gaan, geweldig uitzicht over alle eilanden.
Eveneens is het op Langkawi aan te raden een auto te huren, aangezien een taxi nog wel eens zeer duur kan zijn omdat de bezienswaardigheden soms een redelijk stuk uit elkaar liggen. Tot slot is Langkawi nog taxfree wat inhoud dat bepaalde dingen (vooral alcoholische versnaperingen) ongeveer de helft kosten.
Is Maleisie makkelijk/snel te bereizen. Ik wil graag de hotspots van het land zien. Ik ga niet naar borneo. Hoeveel tijd moet je rekenen als je een rondje maleisië doet, met vooral highlights… af en toe een stop op iets onbekenders. Heb ongeveer 5 weken de tijd daar.
Bedankt alvast :o
5 weken is lang genoeg. de highlights van het schiereiland kun je nog wel in een kortere tijd zien denk ik.
Taman Negara, Melakka, Kuala Lumpur, Penang, Langkawi, Perhentian of Redang eventueel de Camaron Highlands. Singapore zou je ook nog mee kunnen pakken.
Ik vlieg retour op Singapore, na een aantal dagen daar vertrek over land naar maleisie en daar de highlights bezoeken. Ik heb gehoord dat het goed te doen is met de bus, maar ik moet weer op tijd terug zijn in Singapore om vervolgens het van tevoren geboekte retourticket Bali te benutten. Is dit goed haalbaar, stel dat je snel naar Singapore moet over lange afstand bv.
Dat zijn een beetje mijn stresspuntjes
Het schiereiland is niet zo groot. Vanaf het noorden kun je denk ik in 2 dagen in Singapore staan. Er gaan altijd bussen van en naar Kuala Lumpur.
Wij hebben deze highlights in 3 weken gedaan. Langkawi niet inbegrepen.
Oke en wat waren jullie daarvoor kwijt? De bussen kosten vrijwel niks heb ik even opgezocht. Alleen als ik dan aankom heb ik nog geen slaapplek is dit over het algemeen goed te regelen voor een goedkoop prijsje.
Groetjes, Snapper
Wij hebben ongeveer 1000 euro per persoon per maand uitgegeven.
Ik zou wel voor de eerste nacht een hotelletje boeken vanuit hier of je moet 's morgens aankomen.
Als je met een taxi een hostel moet zoeken schiet dat niet op als je geen naam of adres hebt.
Lekker 1 nachtje vertoeven in het Rennaisance hotel is ook lekker.
voor een euro of 20 kun je al lekker luxe slapen met een ontbijtbuffet van een metertje of 20.