Rondreis maleisië - Tips gevraagd

Haii,

op 25 mei vertrekken we naar Maleisie met zijn 2-en om daar te gaan rondreizen.
We willen het liefst niet te veel hoppen van locaties omdat we ook de rust willen pakken om de plekken te verkennen.

Onze route is nu als volgt:
25 mei vertrek AMS - Kuala kumpur
26 mei aankomst Kuala Lumpur
27 mei Kuala Lumpur
28 mei Vertrek naar Cameron Highlands
29 mei
30 mei
31 mei
01 juni vertrek naar Penang
02 juni
03 juni
04 juni
05 juni vertrek naar Langkawi
06 juni
07 juni
08 juni
09 juni
10 juni
11 juni vertrek naar Koh lipe
12 juni
13 juni
14 juni
15 juni
16 juni vertrek naar Kuala Lumpur
17 juni vertrek naar huis

Nu ben ik zelf aan het twijfelen om er nog 1 locatie aan toe te voegen omdat ik bang ben dat we nu net te lang op de locaties verblijven. Maar wat is handig om te combineren? Taman Negara heeft voor ons geen voorkeur omdat we in Penang ook het national park willen bezoeken.
Daarnaast willen we bij voorkeur ook geen huurauto nemen (dan krijgen we gegarandeerd ruzie :)), dus het is ook nog een locatie die we ‘er tussen’ kunnen plannen met openbaar vervoer / boot / vliegtuig.

Hoi Linda

hierbij onze route die wij volgden. Backpack route door Maleisië - Travelhero

Ik zou zeker als je van strand houdt Perhentian Islands toevoegen! Een andere optie is om nog even naar Singapore te gaan voor een aantal nachtjes. Cameron highlands waren wij 2 nachten en dat was echt voldoende/
Alvast heel veel plezier en succes!

Ik zou nog iets langer in KL blijven als ik jou was, wij vinden het een geweldige stad.
Maar het ligt een beetje aan hoe je bent, wij zijn 2 weken op Penang geweest en hebben ons uitstekend vermaakt. Wij hebben rust en dingen bekijken afgewisseld, er is vaak genoeg te zien en te doen.

Hoi Linda,

We zijn nog bezig met onze blogs over Maleisië. Maar we hebben toevallig vandaag de leukste over **DE VERBORGEN PAREL VAN MALEISIË **af. Bekijk hem hier. http://thisworldstillrocks.nl/tioman-eiland/

Groet,

Roos

Dag Linda,

Wij hebben 4 maanden geleden Borneo en West-Maleisie in 2,5 week gedaan. Eerste paar dagen geacclimatiseerd in KL, vervolgens naar Sandakan/Sepilok (Borneo), Kuching met Bako NP (B), naar de Perhantian Islands, Cameron Highlands en weer naar KL.

De tip die ik kreeg van mensen die er geweest waren, is dat de zee aan de oostkant meer helder is dan aan de oostkant. Plus het feit dat we schildpadden wilden spotten, maakte dat we de Perhantian Islands (echt een aanrader) verkozen boven Langkawi.

Ben het ook eens met Travelsoof… aan 2 nachten Cameron highlands hadden we meer dan genoeg (volgens mij zijn we zelfs maar 1 nacht gebleven en laat in de middag erop doorgetrokken)

De bussen zijn overigens goed geregeld; voor een paar RM heb je goede zitplekken waar de (langere) westerling fatsoenlijk kan zitten.

Jeroen

Hoi Linda

hierbij onze route door Maleisië destijds. Als je de tijd hebt zou ik zéker Perhentian Islands niet overslaan…echt heeel mooi!