backpacken 25 dagen Maleisie...help!

hallo!

Ik ga van 7 mei tot 31 mei naar maleisie (vlieg wel via bangkok neem een binnenlandse vlucht met Air Asia dus ben doordat we 2 a dagen kwijt ongeveer)

Ik ben ben nu bezig met mijn reis samen te stellen, ik ga dan backpackend en boek helemaal niks van te voren, alleen me vliegtickets staan vast. Er is zoveel te zien in Maleisie! Ik wil dan ook de bekende Highlights gaan zien, maar grote steden zoals KL vind ik leuk maar dan niet langer dan 1 a 2 dagen. Ben echt een doe mens, wil veel zien en doen, strand vind ik leuk maar ben ik meestal ook wel weer zat na 2 a 3 dagen (en levend verbrand :slight_smile: )

Ik wil ook het andere eiland Borneo bezoeken, heb gelezen dat Kota Kinabula (sabah) heel mooi is, misschien een idee om dan naar beneden te reizen en sarawak te zien en dan het schiereiland zelf.

Wil Penang en Langkawi wel bezoeken maar gelezen dat t erg toeristisch is daar dus wil daar ook niet te lang blijven, maar aan de andere kant van het eiland heb je Perhentian Kecil en dat schijnt prachtig te zijn.

Maar goed veel ideen dus maar weet gewoon simpelweg niet wat de meest handige/logische route is. Wie heeft er ervaringen en tips voor mij???

Alvast erg bedankt!

groetjes Ro-Ann

In Kuala Lumpur zo kort blijven is wel jammer want er is best wel veel te doen en te bekijken.
Ik zou eerst dan in Maleisie blijven dan naar Penang reizen als is daar niet zoveel aan. dan naar Langkawi en dan terug naar het vas land vanaf daar naar Pherhentian Island.
Terug naar Kuala Lumpur en dan vliegen naar Kota Kinabalu en dan daar nog wat rondreizen.

Je zou eigenlijk ook nog naar Melaka moeten gaan daar is wat Nederlandse Historie en gebouwen te vinden erg leuk.

gr van Moira

In KL kun je bij de VVV’s (even in het Ned. geschreven) leuke uitstapjes boeken, ik raad zeker aan om een tour naar het olifantencentrum te boeken. Je krijgt dan een gids die je ophaalt bij je hotel en brengt je naar het olifantencentrum. Je kunt dan boeken dat je een olifant mag wassen, erg leuke belevenis. Onderweg bekijk je nog een aantal plantages en hebben wij ook nog een bezoek aan een stam gebracht. Ze hebben natuurlijk nog veel meer keuzes. Zeker de moeite waard om de VVV’s een bezoekje te brengen.

Bedankt voor de reacties zover! Nou ik lees indd al vaker dat Penang niet zoveel aan is dus misschien sla ik dat wel helemaal over, zonde van me tijd dan toch?
De VVV’s zijn denk ik wat je bedoelt (wat je in thailand ook overal hebt) die ‘kantoortjes’ die je overal hebt zitten waar je dus al die tourtjes kan boeken. Ben gek op dieren dus ga het olifantencentrum zeker bezoeken! Ben benieuwd naar nog meer ideeen en tips…:slight_smile: