Kuala lumpur (een nacht of 2/3)
Langkawi (ik gok een nacht of 4)
Via Kuala Lumpur (vliegen) naar Kota Kinabalu (weet niet of we hier blijven en of het de moeite waard is, ik ben nog aan het lezen of hoe en wat)
Kinabatangan (Nature lodge 3 dagen 2 nachten)
Verder willen we op Sabah nog iets doen maar we weten nog niet wat.
(Lankayan ziet er super uit maar vind ik wel prijzig)
Turtle Island is erg toeristisch (heb ik gelezen)
Terug naar Kuala Lumpur en dan door naar Perhentian (groot of klein, ook nog niet duidelijk)
En dan hebben we nog wat tijd over, of niet ligt eraan hoe lang we overal blijven…
Is dit iets en hebben jullie nog leuke toevoegingen aan deze reis?
Hoe wil je vanuit KL naar Langkawi reizen? Gaan jullie vliegen, of overland en met de boot? Jullie kiezen een aantal mooie strandbestemmingen uit in Maleisie, maar ze liggen wel erg ver uit elkaar allemaal. Als je van binnenlandse vluchten houdt, is dat geen probleem, maar anders zou ik ge route toch heroverwegen. 3 weken lijkt lang, maar valt nog best tegen.
Hebben jullie geen interesse in cultuur en mensen? 2 nachten in KL (een dag) is bv echt erg kort!
Twee jaar terug zijn we in Thailand geweest en hebben we zeven plaatsen aangedaan, dat was goed te doen maar wel het maximum. Daarom zou ik het nu houden bij zes in drie weken.
Kuala Lumpur inderdaad 2 of 3 dagen dat is beter. Al eindigen we daar ook omdat we vanuit daar terugvliegen dus dan zullen we er nog wel een dag of misschien twee zijn om te shoppen e.d.
Ik heb het idee dat we Langkawi en Perhentian echt moeten zien al ligt het wel ver uit elkaar. Ik denk dat wel alles met het vliegtuig doen, is qua geld goed te doen zie ik op airasia bijv.
Ik moet alleen nog zien hoe we alles doen qua route en wat het beste is om de afwisseling te maken tussen natuur en strand. (mensen en tempels e.d. zijn we niet zo van)
Ik ben in Langkawi geweest, maar vond het vrij saai. De andere stranden heb ik niet gezien. Ik zou eerder kiezen voor Taman Negara (ligt ook enigszins op de route tussen KL en Perhentian) dan voor Langkawi.
Air Asia is goedkoop als je op tijd boekt, wacht dus niet te lang!
Misschien is het een idee om na Langkawi via Taman Negara of Cameron Highlands naar de Perhentians te gaan en van daaruit terug te vliegen naar KL en door naar Kota Kinabalu of Sandakan. Als je eerst vliegt op Sandakan en daar naar de Sungai Kinabatangan gaat (ik vond turtle island het geld en de tijd niet waard, vond het erg tegenvallen, was daar 2,3 weken geleden) kun je nog een dag of 2 relaxen op de eilandjes voor de kust van KK en eventueel naar Kinabalu Park en dan nog een paar laatste dagen shoppen in KL.
Misschien Langkawi overslaan als je ook naar Perhentians gaat of KK weglaten. Als je met de bus/trein via Taman Negara/Cameron Highlands naar Perhentians reist zie je in ieder geval ook nog wat van het binnenland ipv dat je overal naartoe vliegt. Vond de vlucht van KK naar Sandakan trouwens wel mooi, omdat je vlak boven de eilandjes vliegt en het lijkt dan net een foto uit een reisbrochure.
Kuala Lumpur in 3 dagen in het begin en wellicht nog een dag of anderhalf aan het einde lijkt mij precies genoeg. Langkawi vond ik om eerlijk te zijn ook nogal saai. Er is niet veel te doen en je moet dus vooral gaan voor zon zee en strand maar dat is eigenlijk zo bij vrijwel iedere strandbestemming (en aangezien je die later nog hebt kun je daar misschien je hart ophalen). Ik zou er dus niet voor omvliegen maar misschien eerder iets van het binnenland zien zoals bijvoorbeeld Taman Negara (met name wanneer je er bijvoorbeeld een trekking van een paar dagen doet). Cameron highlands zou ik niet aanraden omdat ik persoonlijk vond dat er zeker mooiere dingen te doen zijn.
Ik hoop dat het je wat duidelijkheid heeft gegeven, Selamat Jalan!
Marjolein
ik ben ook mijn reis aan het uitstippelen. ga eerst naar borneo en daarna ga ik naar maleisie. in maleisie dacht ik zelf aan de volgende route: kuala lumpur, penang, cameron higlands, perhentians, melakka, kuala lumpur
is dit een handige route? ik wil over land reizen met openbaar vervoer. mis ik nog hoogtepunten? ik heb 2,5 week de tijd.