Advies reisroute Maleisie

Hallo,

Met een vriendin ga ik deze zomer juli/augustus voor 19 dagen backpacken door Maleisie.
Nu is het voor ons allebei de eerste keer in Maleisie en de eerste keer backpacken en vraag ik wat advies over onze reisroute.
Missen we nog echte highlights? Moeten we ergens langer of korter blijven? Is onze reisroute logisch? Nog tips voor overnachtingen of vervoer?

Za 30-07 Kuala Lumpur (((landen om 07.10 uur) Vanaf airport met KLIA EXPRESS naar stad)
Zo 31-07 Kuala Lumpur
Ma 01-08Kuala Lumpur → Melaka (Optie 3 uur met de bus?)
Di 02-08Melaka
Wo 03-08Melaka → Jerantut ( xOptie 1: Bus van Melaka naar Temerloh. Van Temerloh naar Jerantut. (Optie 2: Jungletrein overdag.)
Do 04-08Jerantut → Taman Negara
Vr 05-08Taman Negara
Za 06-08Taman Negara → Cameron Highlands (Busje vanaf Taman Negara)
Zo 07-08Cameron Highlands
Ma 08-08
Di 09-08
Wo 10-08 Penang
Do 11-08Penang
Vr 12-08Penang
Za 13-08 Langkawi
Zo 14-08Langkawi
Ma 15-08Langkawi
Di 16-08Langkawi
Wo 17-08Langkawi
Do 18-08Kuala Lumpur
Vr 19-08Kuala Lumpur (Terugvlucht (08.45))

Alvast bedankt!

Kuala Lumpur –> Melakka is geloof ik maar 2 uur met de bus, scheelt weer een uurtje haha!

Kortgeleden was er een topic waarin werd gezegd dat de jungletrein op dit moment niet rijdt? Ik weet niet of dat allemaal precies klopt, maar mocht het kloppen zou die optie wel enigszins wegvallen.

Ik mis zelf denk ik een beetje de perhentians in de gehele planning. De Perhentians zijn erg lekker om even uit te rusten en je kan er prachtig snorkelen en zelfs wandelen. Verder ziet het er erg netjes uit. Ik zou zelf wellicht wat korter in Langkawi verblijven, zou 5 dagen zelf net iets te veel vinden.
Jerantut kan je eigenlijk ook wel overslaan denk ik. Ik gok dat het wel mogelijk is om in één dag van Melakka naar Taman Negara te reizen, alhoewel het dan wel een volle reisdag is. Scheelt je echter de volgende dag wel weer het verplicht verder reizen. Zeker aangezien de jungletrein dus niet rijdt volgens mij, zou ik er eerder voor kiezen gewoon heel vroeg te vertrekken richting KL en dan snel door te reizen.

Veel plezier in ieder geval! :slight_smile: