Rondreis maleisie 1ste keer hulp nodig?

Goedemiddag,

graag zou ik wat hulp willen krijgen,
wij willen graag naar maleisie en hebben een ticket gevonden van 22 april tot 10 mei.
dat zijn 17 overnachtingen in Maleisie en 18 dagen om te reizen.

We willen graag een beetje zon zee en strand en ook uitrusten,
uiteraard wil ik wel wat zien van maleisie.
maar zit nu wel een beetje in de knoop.

en heb hulp nodig.

ik zou graag de volgende plaatsen willen zien weet alleen niet of het haalbaar is,

Kuala lumpur daar vliegen we op en af.
Teman negara
Cameron Highlands
Penang
Langkawi
Perhentian Islands
Redang?
Melaka?

graag hoor ik wat het beste is en wat de mogelijkheden zijn voor mij van de ervaren maleisie gangers.

alvast bedankt voor alle hulp.:chin:

Helemaal niets?

Hoi,

Hoe wil je gaan reizen? Met een huurauto of met de bus?

De eerste plaatsen die je wil bezoeken zijn wel een logische route. Ik zou zelf het volgende doen:
Taman Negara 3 dagen
Cameron Highlands 2/3 dagen
Penang 3/4 dagen
Langkawi 3 dagen

Vanaf Langkawi zou je dan naar Kota Bharu kunnen vliegen, voor de boot naar Perhentian. Ik ben zelf nog niet op de Perhentian eilanden geweest, dus weet niet uit eigen ervaring hoe het reizen over land is van/naar de Perhentian. Als je Melaka graag wilt bezoeken, zou dat ook op 1 dag kunnen vanuit Kuala Lumpur. Is prima te doen met de bus (vroeg weg/laat terug). Maar je zou dan natuurlijk ook 1 nachtje daar kunnen blijven en de volgende dag weer terug naar KL. Ik denk dat het wel haalbaar is om alle plaatsen die je noemt te bezoeken, maar zou dan wel een of meer binnenlandse vluchten nemen.

Zelf ben ik twee keer 1 nachtje in de Cameron Highlands geweest en dat vond ik wel genoeg. 's Ochtends een tour gedaan en 's middags de bus naar Penang gepakt. Penang is echt leuk om op de scooter rond te rijden (Georgetown, National Park, Balik Pulau). Zelf zou ik zorgen dat je op Langkawi minimaal 3 dagdelen de tijd hebt (voor een boottour, de mangrove en de kabelbaan).

Groetjes Sophia

Ik ben heen richting de perhentians gevlogen en de terugweg heb ik het met de bus gedaan, dus kan over beide wat vertellen :slight_smile:
Het vliegtuig is nog best wel een serieus stukje rijden richting de boot die naar de perhentians gaat en dit kost ook vrij veel tijd, dus hou hier sowieso rekening mee. De bus richting Kuala Lumpur doet er zo een 7 tot 12 uur over, afhankelijk van hoe snel de buschauffeur rijdt, hoe vaak je stopt en hoe vaak de buschauffeur moet stoppen om te bidden…

Er rijden ontzettend veel bussen van en naar de toegangspoort van de Perhentians, dus dat moet geen probleem zijn. Alles valt daar ter plekke te boeken, dus ik ga er vanuit dat het vrij gemakkelijk mogelijk is om er te komen, mits je weet waar je op moet stappen op de bus.