Reisschema 3 weken Maleisie

Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend vertrekken in mei voor 3 weken naar Maleisie. Door het lezen van dit forum, de Lonely Planet en het zoeken op internet heb ik al veel leuke dingen gezien om te doen in Maleisie. Ik heb een reisschema opgesteld. Ik weet alleen niet goed of alles qua reisafstand goed te doen is. We willen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer doen.

3 dagen Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Taman Negara (bus en boot)
3 dagen Taman Negara
Taman Negara - Cameron Highlands (bus)
2 dagen Cameron Highlands
Cameron Highlands - Kuala Selangor (bus)
1 nacht Kuala Selangor
Kuala Selangor - Penang (bus)
3 dagen Penang
Penang - Kota Bahru (bus, liefst vliegtuig)
1 nacht Kota Bahru
Kota Bahru - Perhentian Kecil (boot)
Een weekje Perhentian Kecil
Perhentian Kecil - Kota Bahru - Kuala Lumpur (boot en vliegtuig)
Nog 1 nachtje Kuala Lumpur en dan weer terug naar Amsterdam

Wat vinden jullie van het schema en mis ik misschien nog leuke dingen?
Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Hoi Carmen,

je gaf al aan dat je al veel gelezen hebt op het internet en in de boeken wat op zich erg goed is en jullie hebben hier een voorlopig reisschema uit gekozen.

Het schema ziet er netjes uit en ik denk dat je ruim tijd hebt genomen om de verschillende gebieden te ontdekken en je niet hoeft te haasten want je bent tenslotte op reis en je kunt toch al niet in 3 weken tijd alles zien.

probeer wel flexibel te zijn en alles op je af laten komen zodat je tijdens de reis het schema nog kan wijzigen, er zijn natuurlijk veel adviezen op een reisforum maar probeer toch je eigen gevoel te volgen hoe je wilt reizen en wat je wilt zien.

veel plezier met de verdere voorbereiding!!

Frank

Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie! We hebben alleen een ticket geboekt en we willen het hotel in Kuala Lumpur boeken en verder willen we alles daar regelen zodat we kunnen gaan en staan waar en wanneer we willen. Nu las ik dat het op de Perhentian eilanden nog wel eens druk kan zijn en dat je vooraf iets moet boeken. Is dit begin juni ook het geval?

Groet
Carmen

op Perhentian Kecil zijn veel backpackers en die boeken niet zo gek veel in vooruit dus als je daar naar toe gaat dan heb je groot kans dat je nog plek hebt, je gaat in juni dus ook een goede maand denk ik.

Mocht je echt zeker zijn dan zou ik ter plaatse even bellen naar de accomodatie die je van te voren al opgezocht heb op internet. Vraag dan of er kamers vrij zijn en laat ze er een vrij houden, doe dit kort voor aankomst.

Heb je ook al een hotel op het oog in Kl?

Frank

Hoi Frank, ik dacht aan het Capitol hotel. Heb je daar ervaring mee of misschien met andere goede hotels in Kuala Lumpur?

En nog een vraagje: kan ik een hotel in Taman Negara het beste al in Nederland boeken of in Maleisie?

Bedankt voor je antwoorden alvast!

Hoi Carmen,

Capitol ligt centraal midden in Bukit Bintang en is een niet al te dure hotel. Kamers zijn netjes. Je moet niet verwachten dat er een grote lobby is, er is een receptie met gelijk al een paar liften, dit is wat ik mijn ervan kan herinneren. Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik er geslapen heb.

Dit hotel kun je makkelijk boeken via internet en je hebt dan voordelige tarieven.
Een hotel boeken in Taman Negara weet ik niet hoe je dat het beste kan doen maar ik zag dat je pas in Mei gaat dus lijkt het me niet een echt hoogseizoen en je vrij goed ter plekke naar accomodatie op zoek kan.

Frank

Hoi Frank,

We zijn inmiddels weer een tijdje verder en ik zit te twijfelen of we niet ook Borneo in ons reisschema kunnen passen. Wij zijn namelijk veel meer geinteresseerd in natuur dan steden, tempels etc en willen daarom Penang eventueel inruilen voor een gedeelte van Borneo. Is onderstaand reisschema haalbaar en missen we misschien nog leuke dingen?

3 dagen Kuala Lumpur
1 dag Kuala Lumpur - Sandakan (vliegen)
5 dagen Sandakan - Sepilok - Kinabatangan - Sukau - Turtle Island
1 dag Sandakan - Kuala Lumpur (vliegen) - Cameron Highlands (bus)
2 dagen Cameron Highlands
1 dag Cameron Highlands - Perhentian Kecil (boot)
Een weekje Perhentian Kecil - Perhentian Besar
1 dag Perhentian Kecil - Kota Bahru - Kuala Lumpur (boot en vliegtuig)
Nog 1 nachtje Kuala Lumpur en dan weer terug naar Amsterdam

Bedankt voor je antwoord alvast!

Wij gaan ook 3 weken naar Maleisië, in juli. Ik zou zeker voor Borneo kiezen en niet voor Penang. Penang stond in de planning voor onze rondreis maar na het lezen van berichten op forums lijkt me dit eiland niet de moeite waard. Wel als je gaat voor de grote tempel en de sfeer, maar er is meer moois te zien! Zeker als je voor natuur gaat, zou ik Borneo kiezen. Succes!

hoi, wij gaan ook 3 weken naar maleisië.
We willen ook vooral natuur zien.
Was jullie planning met borneo haalbaar?

Hoi,

Beter om een nieuw onderwerp aan te maken in het forum, deze draad komt van 2009-2010 dus het kan zijn dat de forumleden niet meer actief zijn om te antwoorden

Gr. Frank